וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייניש סירבה להתמודד עם טענות הח"כים

יעל קישיק

7.11.2006 / 13:44

נשיאת העליון התארחה בישיבת ועדת החוקה, אך סירבה להתמודד עם חיצים מצד הח"כים. איתן: אין מקום שח"כים יתבטלו בפניה"

נשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש, אשר התארחה היום בישיבת ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת לרגל מינויה, סירבה טרם הדיון לענות לשאלות הח"כים ועוררה עליה כמה מחברי הוועדה. ח"כ מיכאל איתן (ליכוד) אמר בדיון, כי "אין מקום להתלקקות ולסחבקיות ואין מקום שח"כים יתבטלו בפני נשיאת בית המשפט העליון". ח"כ איתן אף מתח ביקורת על האקטיביזם השיפוטי שנוקט בית המשפט העליון בעניינו של הנשאי משה קצב ועורר את כעסה של בייניש שענתה לו, כי לא "ראוי שהוא מעלה את הנושא בזמן שבג"ץ עומד לדון בעתירה".

חברתו לסיעה לימור לבנת אמרה, כי "על בית המשפט העליון לנהוג בריסון כלפי הרשות המחוקקת בלי גישה של עליונות". בתגובה לכך אמרה לה השופטת בייניש, כי הרשות המחוקקת היא זו היוזמת חוקים והרשות השופטת מתעסקת רק בנושאים אשר פונים אליה בעניינם ועל כן אין גישה של עליונות.

ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר בדיון, כי הוא "מודאג מאוד כשהוא שומע את מנגינת הביקורת על בית המשפט העליון ואת הקולות שדורשים להפוך את המדינה למדינה יהודית ולא לכלל אזרחיה".

יו"ר הועדה ח"כ מנחם בן-ששון (קדימה) אמר בתום הדיון, כי כי בימים הקרובים תקיים הוועדה דיון בדרכי ההתנהלות של הפרקליטות, המשטרה ומבקר המדינה, בהשתתפות שר המשפטים מאיר שטרית והשר לביטחון פנים אבי דיכטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully