וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ישי: לא צריך מצעד גאווה גם בת"א

7.11.2006 / 15:04

ישי עתר לבג"צ בדרישה "להסיר את את הדגל השחור". במקביל, הודיע בד"ץ העדה החרדית שנשקלת הטלת פולסא דנורא על מארגני המצעד

שר התמ"ת אלי ישי הגיש הבוקר עתירה לבג"צ נגד קיום מצעד הגאווה במטרה למנוע את קיומו. לדבריו, "הגשתי בג"צ באופן אישי, כאזרח, במטרה למנוע את מצעד התועבה. למה לא ניסו לקים את המצעד במכה או בוותיקן? מדובר בחגורת נפץ שיכולה להרעיד את כל המזרח התיכון". הוא קרא לבית המשפט להוציא צו מניעה ו"להסיר את הדגל השחור המתנוסס מעל לכולנו". יצויין כי בשנת 2000 התקיים מצעד הגאווה העולמי ברחובותיה של רומא, בסמוך למדינת הוותיקן אשר בעיר.

ישי הוסיף, כי המצעד הוא טומאה, וצימצומו לא מוריד במאום מהטומאה והתועבה שבו. הוא טען עוד בשיחה עם וואלה! חדשות
כי אין לקיים מצעד גם בתל אביב.

היום נודע כי במקביל, בד"ץ העדה החרדית שוקל להטיל פולסא דנורא על כל מארגני מצעד הגאווה ותומכיו. "הציבור שלנו מביע את המאבק שלו בדרכים שלו, בתפילה. מדובר במערכה על קדושת ירושלים" אמר הרב שמואל בבנהיים, עורך ביטאון העדה החרדית, בראיון לגלי צה"ל והוסיף כי "הבד"ץ ישבו ישיבה מיוחדת ודנו באפשרות להטיל פולסא דנורא על אלו שיש להם יד בארגון הצעדה ונגד השוטרים שמכים יהודים חרדים".

בתוך כך הגיעו מהומות המחאה החרדית נגד קיום מצעד הגאווה בירושלים גם לאזור הדרום. מספר צמיגים ופחי אשפה הוצתו בכביש 25 בין ירוחם לדימונה, באזור התעשייה של אופקים, בצומת גילת ובמושב תפרח. אחד המפגינים, צעיר בן 19, נעצר בחשד להצתת צמיגים.

בשל גילויי האלימות במחאת החרדים בימים האחרונים קרא יו"ר צעירי מרצ אורי זכי להטלת עוצר על השכונות החרדיות בירושלים מהיום ועד לסיום המצעד. לדבריו, על המשטרה גם לנקוט בצעדי מנע נגד "מסיתים וטרוריסטים פוטנציאלים". "החוק הישראלי מאפשר צעדים מרחיקי לכת כנגד טרור ואוכלוסיה המגבה טרור", אמר זכי. "עם כל הביקורת שלי על הצעדים האלה, על המדינה לפחות להשתמש בהם ללא אפליה".

מנגד, סיפרה היום ח"כ עמירה דותן (קדימה) כי כמומחית לגישור, היא פנתה כבר לפני כמה חודשים לנציגי הבית הפתוח ולנצגי המגזר החרדי והדתי-לאומי והציעה ליישב את הסכסוך סביב מצעד הגאווה באמצעות מגשר דתי מוסמך. "נציגי הבית הפתוח ברכו על היוזמה אך החרדים, ראש עיריית ירושלים והדתיים הלאומיים לא נענו לקריאתי", אמרה. "אנשי הדת שביום יום מלמדים, מעשירים ומחנכים אנשים בוחרים לפתע בשתיקה רועמת במקום לנסות ולהדבר עם אנשי הקהילה. יש להדבר שכן תמיד הכי קל להתלהם ולהפריח ססמאות של אלימות שמלבד שלהוב היצרים לא תורמות דבר".

ניסיונות הפשרה של אנשי הארגון ההומו-לסבי "הבית הפתוח" המשיכו אמש, אז סיירו ראשי הארגון יחד עם מספר קציני משטרה, וקבעו איתם את המסלול החלופי המדוייק בו יעבור מצעד הגאווה. המצעד ייצא ביום שישי הקרוב, בשעה 11:00. הצועדים יתכנסו ברחוב קפלן, בין הכנסת למוזיאון ישראל, משם הם ימשיכו לשדירת המוזאונים ולאחר מכן ירדו לאצטדיון גבעת רם, להפנינג סיום חגיגי. המסלול החדש, כמו זה המקורי, לא עובר בשכונות דתיות, אולם המשטרה טוענת כי התוואי החדש יקל על הגנת שלומם של הצועדים.

בעיתון "הארץ" פורסם היום כי אמש אמר חבר מועצת העיר סער נתנאל, ממארגני האירוע, כי "העיקרון המשמעותי מבחינתנו הוא שהמצעד ייראה ובכך ישיג את היעילות שלו. זה אמנם לא המסלול האופטימלי, אך הוא עובר ליד מוסדות השלטון בבירת ישראל, שומר על המטרות החשובות של המצעד ומקל על המשטרה בשמירה על ביטחון הצועדים. אני מקווה שכמו שהקהילה ידעה להתפשר, לנהל דיאלוג ולהיאבק באופן דמוקרטי, כך יידעו לעשות גם מתנגדי המצעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully