וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת דחתה זירוז שינוי חוק יסוד: הנשיא

יעל קישיק

7.11.2006 / 10:16

ועדת הכנסת הצביעה נגד ההצעה לזרז את הליך החקיקה של התיקון, שמטרתו לאפשר לוועדה להכריז כי נבצר מהנשיא למלא את תפקידו

ועדת הכנסת דחתה הבוקר את הבקשה לזרז את התיקון בחוק יסוד: הנשיא, והחליטה שלא לפטור את התיקון לחוק מחובת ההנחה. 14 חברי הוועדה התנגדו לזירוז השינוי, ורק חמישה תמכו בו.

משמעות הדבר היא כי רק בעוד כ-45 יום, זמן ההמתנה הדרוש בחוק להצבעה בכנסת על חקיקה, ניתן יהיה להעלות את הצעת החוק, אותה הגיש ח"כ יצחק גלנטי (גיל) להצבעה בקריאה טרומית במליאה. על פי הצעת החוק, לוועדת הכנסת תהיה סמכות להכריז כי נבצר מנשיא המדינה להמשיך בתפקידו, סמכות הנתונה כיום בידי הנשיא עצמו בלבד.

בסיום הדיון אמרה יו"ר הוועדה ח"כ רוחמה אברהם (קדימה), כי חברי הוועדה קוראים ליועץ המשפטי בממשלה מני מזוז להודיע בהקדם אם יחליט להגיש כתב אישום נגד הנשיא קצב.

אתמול נדחתה ההצבעה ביממה בשל פניית חברי הכנסת זהבה גלאון (מרצ) ויורם מרציאנו (עבודה) הפועלים לגיוס חתימותיהם של 20 ח"כים, הנדרשות לכינוס דיון בוועדת הכנסת, אשר יהווה את תחילת הליך הדחתו של הנשיא משה קצב. גם אחרי קיום הדיון בכנסת, נדרשת תמיכת 75% מחברי הכנסת על מנת לבצע את ההדחה.

עד כה הסכימו רק שבעה חברי כנסת לחתום. ח"כ יצחק גלנטי (גמלאים), יוזם התיקון לחוק, אמר כי הוא מתכוון להתנגד להליך הדחת הנשיא. לדבריו, "מהלך כזה יוצר תקדים הפוגע במוסד הנשיאות ובחסינותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully