וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמודד הרפובליקאי בפלורידה הבריז לבוש

7.11.2006 / 10:02

צ'ארלי קריסט החליט לא להופיע לכנס תמיכה בנוכחות הנשיא, וגרם לאי נוחות בבית הלבן. התחרות בינו לבין הדמוקרטי צמודה

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש הגיע לתמוך במועמד הרפובליקאי של פלורידה למשרת המושל, אך זה לא הופיע. הדבר גרם לאי נוחות רבה בבית הלבן. צ'ארלי קריסט אמר ביום ראשון כי הוא לא יגיע לעצרת התמיכה בצפון פלורידה, לאחר שהבית הלבן הודיע כי קריסט יהיה מי שיציג את הנשיא לקהל.

ההיעדרות, יומיים לפני הבחירות, העלתה תהיות האם קריסט נמנע בכוונה מלהופיע בחברת בוש, שכרגע שיעור התמיכה בו נמוך מ-40%. כל זה מתרחש בזמן שהרפובליקאים נאבקים לשמור על השליטה בקונגרס, בעקבות ירידת התמיכה בהם בשל המלחמה בעירק.

בעוד שבוש עצמו נמנע מלהתייחס להיעדרות של קריסט, היועץ הפוליטי של הבית הלבן קארל רוב היה ללא ספק עצבני. "למיטב ידיעתי אתמול בבוקר החליט המועמד שבמקום להיות עם המושל והנשיא ו-10,000 תומכים בפנסאקולה, הוא החליט להגיע לפאלם ביץ'", אמר רוב לעיתונאים. "בואו נראה כמה אנשים יגיעו לפאלם ביץ' בהתרעה של 24 שעות מול קרוב ל-10,000 התומכים הצפויים להגיע לפנסאקולה", עקץ.

עוזריו של קריסט אמרו בתגובה כי המועמד מקדיש את היום האחרון לאזורים בהם התחרות קשה יותר. קריסט נמצא בתחרות צמודה עם המועמד הדמוקרטי ג'ים דייויס על כיסא המושל, אותו מפנה אחיו של הנשיא, ג'ב בוש.

ובכל זאת, בעצרת עצמה שיבח בוש את קריסט וניסה לעודד את הנוכחים להצביע ולהביא למהפך בתוצאות הצפויות. "מחר תלכו לקלפיות ותבחרו מושל חדש. אני ממליץ לכם להצביע לצ'ארלי קריסט לתפקיד מושל מדינת פלורידה. הוא מנוסה, הוא רחום והוא יעבוד קשה על מנת לייצג את תושבי המדינה החשובה הזו" אמר בוש בעצרת.

ה"ברז" מצידו של קריסט הגיע במהלך מסע בן חמישה ימים על פני עשר מדינות שערך הנשיא במוקדי כוח רפובליקאים בארה"ב. בימים האחרונים של הקמפיין הצביעו סקרים על התעוררות בקרב המצביעים הרפובליקאים, ועל צמצום הפערים בין המתמודדים.

הדמוקרטים בפלורידה ניסו להפוך את ההברזה של קריסט ליתרון עבורם וקבעו מסיבת עיתונאים בפנסאקולה למועמד דייויס, מיד לאחר עזיבתו של בוש. בהצהרה שמסר לעיתונות אמר דייויס כי קריסט שלח מישהו אחר שיבקש מהמצביעים לתת לו את קולם, "אבל אני מופיע בפניכם בעצמי ומבקש את קולכם כדי שנוכל לשנות את פלורידה ולהפוך אותה למקום טוב יותר".

במהלך המסע האשים בוש את הדמוקרטים כי בכוונתם להעלות מסים ולהוציא את הכוחות האמריקאים מעירק מוקדם מדי. לאחר ההופעה בפנסאקולה המשיך בוש במסעו והגיע עד דאלאס כדי לתמוך במושל ריק פרי בקמפיין לבחירתו מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully