וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי עורכי דין פוזרו בקלפיות בארה"ב

7.11.2006 / 5:24

היום יתקיימו הבחירות לקונגרס, והמפלגות וארגונים לא ממשלתיים גייסו אלפי משקיפים כדי שיפקחו על הליך הבחירות

ממשלת ארצות הברית, המפלגות וארגונים לא ממשלתיים שינעו אלפי עורכי דין על מנת שישקיפו על הבחירות לקונגרס. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי בנוסף הצבת עורכי הדין בקלפיות משמשת למטרה נוספת – הערכות המפלגות למאבקים משפטיים אפשריים.

המפלגה הדמוקרטית, המקווה לזכות בשליטה על שני בתי ה[[קונגרס]], הודיעה כי גייסה כ-7,000 עורכי דין וסטודנטים למשפטים שיפקחו מטעמה. מהמפלגה נמסר כי המתנדבים גויסו על מנת "להגדיל את ביטחון הבוחרים" במדינות ובמחוזות מסוימים.

גם הרפובליקנים גייסו עורכי דין, אך מרכז התקשורת של המפלגה לא מסר לשם מה גויסו המתנדבים. מחלקת המשפטים בבית הלבן שלחה כ-800 עורכי דין על מנת "להבטיח שכל דבר מה הקשור לחוקים פדרליים נעשה כהלכה". כך מסר דובר המחלקה.

לדבריו, תפקיד עורכי הדין הוא לצפות ולשמור על קשר עם נציגי המדינה והממשל במהלך יום הבחירות על מנת שיוכלו לדווח על תקריות שיתרחשו בקלפיות.

ארגוני זכויות המיעוטים מתכננים גם הם להציב מאות עורכי דין ומתנדבים במדינות מסוימות, וכמו המפלגות, יפתחו גם הן קו חם לסייע לבוחרים הנתקלים בבעיות.

גם בבחירות לנשיאות שנערכו בשנת 2004 הוצבו אלפי עורכי דין ומתנדבים בקלפיות. אז זכה הנשיא [[ג'ורג' בוש]] בכהונה שניה, ארבע שנים לאחר שהביס את המועמד הדמוקרטי אל גור בהצבעה מתוחה. בחירות 2000 היו קטסטרופה, כאשר הקולות במדינה המכריעה – פלורידה, נספרו מחדש והשאירו את ארצות הברית כולה באי ודאות במשך 36 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully