וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פקיסטן: גם לנשים מגיעות זכויות

6.11.2006 / 12:00

פרבז מושארף מפציר בעולם המוסלמי לפעול למען קידום הנשים מבחינה פוליטית וכלכלית, ולקבל את עזרת המערב בבעיית הטרור

"עלינו לשלב את הנשים ולחזקן בעולם המוסלמי", אמר פרבז מושארף, נשיא פקיסטן, בפתיחת הפורום האיסלמי כלכלי-עולמי הנערך זו השנה השנייה בבירה איסלמאבד. "הנשים מהוות כ-50% מכלל האוכלוסייה. על המדינות המוסלמיות לקדם את הנשים, מבחינה פוליטית וכלכלית כאחד, כחלק מהמאמצים להתפתח. אך קל לדבר מאשר לפעול – עלינו לפתח את יכולותיהן תחילה".

מושארף, השואף לקדם מדיניות של "נאורות מתונה" בפקיסטן, נתקל בהתנגדות לדרכו, אך זו הולכת ופוחתת עם הזמן. כוחות שמרניים גדולים פועלים במדינה המוסלמית על מנת לצמצם את הקריאות למתן זכויות לנשים, פעולה אותה הם רואים כצעידה לעבר המערב.

בנאומו קרא מושארף גם לריסון המיליטנטיות והקיצוניות הגוברת בעולם האיסלמי ולשיפור החינוך והתקשורת. עוד קרא ליישום ממשל טוב יותר וכלכלה מודרנית והדגיש שאין בכוונתו דווקא לכלכלה מערבית.

מושארף הכריז בפני אנשי כלכלה ומנהיגים איסלמים, כי יש להאבק בטרור והמליץ לקבל את עזרת ארה"ב ואירופה בפתרון המאבקים הפוליטיים, אותם יש להבחין מהבעיה הפלסטינית.

"אם אנחנו פונים לעירק, לבנון ואפגניסטן אנחנו רותמים את העגלה לפני הסוסים", אמר. "עלינו לפתור את הויכוח הפלסטיני שהוא למעשה הליבה, השורש שהוביל לכל הבעיות האחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully