וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן. איום אסטרטגי

מיתר שליידר

6.11.2006 / 11:00

מיתר שליידר שמעה את השר החדש מדבר על מיעוטים ומאיים על ראשי הרשות ויודעת: האיום האסטרטגי הוא על הדמוקרטיה שלנו

עוד לא עבר שבוע מאז נכנס לממשלה וכבר אביגדור ליברמן, השר לאיומים אסטרטגיים בשבילכם, משחרר לאוויר העולם איום אסטרטגי ראשון. אתמול בראיון לעיתון הלונדוני "סאנדיי טלגרף", שרק הזמן יקבע איזה נזק תדמיתי הוא עשה לנו בעולם, ליברמן הסביר שמיעוטים הם הבעיה הגדולה בעולם.

ליברמן אף הגדיל ועשה ושיחרר איום אסטרטגי שני, כשהודיע לאיסמעיל הניה ומחמוד א-זהאר הפלסטינים, שאם לא ישוחרר גלעד שליט לאלתר - ישראל תפגע בהם. איך לא חשבנו על זה קודם? כבר למעלה משלושה חודשים אנחנו מנסים לנהל משא ומתן על שחרורו, מוכנים אפילו לשחרר אסירים פלסטינים תמורתו והנה בא ליברמן עם פתרון שהיה לנו כל הזמן מתחת לאף – איומים. לא בכדי הוא מונה לשר לאיומים אסטרטגיים. במדינת ישראל של היום מינויו של ליברמן הוא הדבר הכי קרוב לממשלת מומחים שהיה לנו כאן.

במפלגת העבודה היו מזועזעים מדבריו של ליברמן ומיהרו לגנות. רק נזכיר שזאת אותה מפלגת העבודה שהחליטה, רק לפני שבוע, לעשות עם ליברמן "שבת אחים גם יחד". השר בוז'י הרצוג דרש שאולמרט ינקוט עמדה ברורה ויקיים עם ליברמן "בירור עמוק". אבל השר הרצוג כנראה לא הפנים שיש לו כאן עסק עם שר לענייני איומים, והוא יצטרך להתאמץ קצת יותר מ"בירור עמוק" כדי להפחיד אותו. שרי העבודה חשבו שלדייסה שהם בישלו לעצמם יש עוד קצת זמן על האש. הם לא שיערו בנפשם שהם יצטרכו לאכול אותה כל כך מהר. והנה בא ליברמן עם "מודל קפריסין" הנאור שלו, כמו אומר להם "לפתוח פה גדול..." ומלעיט לגרונם את עיסת הקואליציה הקלוקלת שרקחו.

מבט על כותרות אתמול מעלה תמונה עגומה. שני האירועים החשובים ביותר שקרו בארץ היו הפגנות אלימות ואיומים שמאיימים לבטל את מצעד הגאווה ולשלול את זכות ההפגנה מהקהילה ההומו-לסבית (זכות אדם המעוגנת בחוק יסוד, אגב) והתבטאויותיו הגזעניות של ליברמן לגבי המיעוט הערבי. שני האירועים מטילים צל כבד ומחניק על מדינת ישראל הדמוקרטית. ונוסף להם נזכיר רק במילה את נהגי אגד שנרגמו באבנים אתמול בבית שמש על ידי מפגינים חרדים (אלה שלא היו באותו זמן בירושלים וזרקו אבנים על שוטרים), בטענה שאגד חיללה שבת. אם נמשיך ככה, לא רחוק היום שבו המאפיינים הדמוקרטיים, המערביים והנאורים, שמבחינים אותנו ממדינות המזרח התיכון האחרות ובכך הופכים אותנו למיעוט ביניהן, ידהו ויעלמו. וזאת לא הבטחה – זה איום. אסטרטגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully