וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בן אליעזר מתנגד לעליית מחירי המים

6.11.2006 / 10:31

משרד הפנים מתכנן להעלות את המחירים במסגרת רפורמה במשק המים. בן אליעזר חושש שעלייה במחירים תפגע בשכבות החלשות

לאחר עשור שבו כמעט לא עודכנו מחירי המים, מתכננת הממשלה לייקר אותם. על פי הערכות, יתייקר תעריף המים לכ-6-7 שקלים לקוב מים במקום כ-4 שקלים כיום. "מחירי המים בישראל נמוכים יחסית לעולם", הסביר שלמה דולברג, הממונה על תאגידי המים בשלטון המקומי מטעם משרד הפנים. "כל עוד תפעול המים היה בידי הרשויות המקומיות, נמנענו מלהתערב. כעת אנו בעיצומה של רפורמה, שבעקבותיה אין ספק שתהיה התייקרות".

עם זאת, שר התשתיות בנימין בן אליעזר (העבודה) הודיע היום כי הוא מתנגד להעלאת המחירים. "עלייה כה חדה במחירי המים תוביל בסופו של דבר לפגיעה בשכבות החלשות", אמר בן אליעזר. הוא הוסיף עם הקמת רשות המים בשנת 2007 יועברו הסמכויות בנושא לאחריות משרד התשתיות, וכי בכוונתו לא לאפשר את עליית המחירים.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי בשנים האחרונות החליט משרד הפנים להקים תאגידים עירוניים שאינם שייכים לרשויות המקומיות, כדי שישמשו משק סגור לאספקת מים לתושבים. התאגידים יעסקו בפיתוח צנרת הביוב, המים והניקוז בכל היישובים בארץ, וכך תישלל יכולתן של הרשויות המקומיות לנצל את רווחי המים לפרויקטים אחרים.

במצב הנוכחי כל עירייה ורשות מקומית רוכשת את המים מחברת מקורות במחיר אחיד של 2.39 שקלים לקוב, אבל קובעת את התעריפים בעצמה וגובה מהתושבים עד פי שניים יותר. מבדיקת משרד הפנים עולה כי במקום להשקיע את ההכנסות ממכירת המים בשיפור צנרת המים והביוב, עושות הרשויות המקומיות בכסף ככל העולה על רוחן וצנרת המים והביוב מוזנחת.

עד כה רק תשע ערים ברחבי הארץ הקימו חברות מים, ובערים האלה חל שיפור באיכות המים. לטענת משרד הפנים, הקמת חברות המים תאפשר טיפול נכון בכל מערך המים ולא תאפשר לרשויות המקומיות להמשיך לזלזל בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully