וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון הבריאות העולמית ייבחר השבוע

6.11.2006 / 8:33

הארגון הוא בעל כוח והשפעה אדירים, הנוגעים לאיכות החיים של כל אחד מאיתנו. לא פלא שכל המדינות רוצות את הנציג שלהן בראש

מלבד בחירות אמצע הכהונה לקונגרס האמריקאי, מתקיימות השבוע בחירות נספות בעלות השפעה כבירה על אזרחי העולם. הסוגיות בהן דנים המועמדים בבחירות אלו אינן נוגעות לביטחון או למסים אלא דווקא למחלות וחיידקים. 11 בני אדם מתחרים על משרת יו"ר ארגון הבריאות העולמי, זרוע בת 58 שנים של האו"ם, בעל כוח עצום בשטח הנוגע לכל אחד מבני האדם המאכלסים את כדור הארץ. לכן, אין זה מתמיה שמדינות העולם מתחרות בעוז על בחירת נציגיהן לתפקיד הנחשק.

במרכז מערכת הבחירות הנוכחית, אשר תתקיים ביום רביעי, עומדים מאבק מרתק בין סין ליפן, תמיכה של ירחון רפואי נחשב במועמד המקסיקאי דווקא וכן שפע של שמועות, מניפולציות ובריתות מאחורי הקלעים. בכירה בארגון אומרת כי הלכה למעשה, הרבה בבחירה נשען על הסכמים שקטים שנעשים בצנעה.

היו"ר הנבחר ייכנס לנעליו של לי ג'ונג ווק, רופא דרום קוריאני שעמד בראש הארגון מיוני 2003 ועד מותו המפתיע במאי האחרון עקב דימום מוחי. הנורבגי אנדרה נורדסטרום, בכיר בארגון, שימש מאז מותו של ווק כמנהלו בפועל.

34 המדינות הנציגות בוועדה הניהולית של הארגון יצטרכו לבחור בין המועמדים, המובילים שבהם שיגרו אומי מיפן, מרגרט צ'ן מסין וחוליו פרנק ממקסיקו, שטרח להגיע ל-26 מדינות מתוך 34 בעלות זכות ההצבעה במטרה לשכנען שהוא הראוי ביותר לתפקיד.

כל המועמדים, למותר לציין, רופאים, אולם הנושאים הקרובים לבם שונים מאד והבחירה באחד מהם משמעה בחירה באג'נדה הרפואית של הארגון, ושל העולם, לשנים הקרובות, דבר מכריע עבור בני אדם רבים ברחבי העולם. זאת, על אף המוטו של הארגון, לפיו מטרתו היא "להעניק לכל בני האדם את הרמה הגבוהה ביותר של טיפול רפואי".

בעיתון הוושינגטון פוסט דווח כי הנבחר ייאלץ להתמודד מיד עם המשימות העיקריות של הארגון, ייעוץ למדינות רבות בנושא שימוש בתרופות, ריכוז מידע עבור ממשלות בנושאי רפואה ובריאות, ויצור תוכניות פעולה עולמיות נגד מחלות, האמורות להתאים לצרכיהן של המדינות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully