וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הטלפוניה יחוייבו לספק שירותי מודיעין באינטרנט - בחינם

ערן גבאי

5.11.2006 / 17:34

משרד התקשורת יבצע תיקון ברישיונות המפעילים והם יצטרכו ליישם את ההסדר בתוך 3 חודשים

שר התקשורת, אריאל אטיאס, הוציא היום הוראה לפיה יחויבו מעתה מפעילי הסלולר ומפעילי הטלפוניה הנייחת, כולל בזק, לספק באמצעות האינטרנט שירותי מודיעין מאוחדים לכלל הציבור בחינם, כך שתתאפשר קבלת מידע לגבי מספרי טלפון של כל מנוי של מפעיל טלפוניה נייד ונייח בישראל. בעקבות תיקון רשיונות המפעילים, יצטרכו חברות הטלפוניה ליישם את ההסדר בתוך 3 חודשים.

השירות יינתן באמצעות אתר גישה באינטרנט שיופעל על ידי כלל המפעילים, במשותף או באמצעות כמה אתרי גישה נפרדים, שכל אחד מהם יקושר אל מאגרי הנתונים של מפעילי הטלפוניה. כך, שבשאילתא אחת יקבל הפונה את כל מספרי הטלפון של המנוי המבוקש בכל החברות, ובלבד שהמספרים אינם חסויים.

בנוסף, החליט משרד התקשורת על הקמת מוקד טלפוני, שיספק מידע לכלל הציבור בתשלום סביר. המדובר בהקמת מוקד אחד, שיופעל על ידי כלל מפעילי הטלפוניה במשותף, או מספר מוקדים נפרדים, שיופעלו על ידי כל מפעיל ומפעיל או מספר מפעילים יחד. קודי הגישה למוקדים יהיו זהים בכל הרשתות, כך שהציבור יוכל באמצעות פנייה אחת לקבל את מספרי הטלפון של כל מנויי הטלפוניה בישראל, בין אם מנוי של מפעיל נייח ובין אם מנוי של מפעיל נייד.

במקביל, שירותי המודיעין יוכלו להינתן על ידי המפעילים באמצעים נוספים: הודעת SMS, דואר אלקטרוני ואינטרנט סלולרי. משרד התקשורת החליט גם לחייב את כל המפעילים להגביר את מודעות הציבור הרחב לשירותי המודיעין הטלפוני הניתנים על ידם בחינם, על ידי פרסום בעיתונים הנפוצים ועל ידי צירוף דף מידע נפרד לחשבון הטלפון.

חברת בזק תמשיך לספק את מדריכי הטלפון ללא תשלום, ועל מפעילי הסלולר תמשיך לחול החובה לספק לכלל הציבור, ללא תשלום, שירותי מודיעין של מנוייהם בלבד באמצעות מוקד טלפוני עם מספר גישה שונה לכל מפעיל.

סקר מקיף שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור משרד התקשורת גילה כי כ-90% במגזר היהודי ו-97% במגזר הערבי לא השתמשו מעולם במוקדי המודיעין הטלפוני של חברות הסלולר. הסקר גילה גם ש-51% מהציבור במגזר היהודי משתמש במודיעין 144 של חברת בזק, לעומת כ-34% בלבד במגזר הערבי.

שר התקשורת, אריאל אטיאס, אמר היום כי "זהו צעד נוסף לטובת ציבור הצרכנים המתחייב מהפיכתו של שוק התקשורת לשוק מרובה מפעילים. בעידן של ריבוי מפעילים וחברות תקשורת, משרד התקשורת מייחס חשיבות רבה להסדרת שירותי מודיעין, לבירור מספרי טלפון, באופן שיאפשר לצרכן לברר בפשטות, ביעילות ובמחיר סביר מספרי טלפון מעודכנים של מנויי כלל המפעילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully