וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסומת בטעם רע

5.11.2006 / 13:52

הרשויות בהודו מנסות למנוע שידורה של פרסומת לקונדומים בטעמים. לטענתם "אסור בשום אופן לאפשר לילדים לצפות בפרסומת"

הרשויות בהודו מנסות למנוע שידורה של פרסומת בטלוויזיה המקדמת שימוש בקונדומים בטעמים. העיתונים בניו דלהי פרסמו כי לטענת הרשויות, הפרסומת היא תועבה ונעשתה בטעם רע.

הפרסומת מציעה לצופים קונדומים בטעמים מגוונים וביניהם: תות, שוקולד ובננה וסיסמתה היא "מה הטעם שלכם הלילה?". מועצת הפרסום ההודית והצנזור הראשי פנו לממשלה בבקשה לא לשדר את הפרסומת האמורה בשעות היום ובשעות צפיית השיא של שידורי טורניר הקריקט הבינלאומי שנערך בימים אלה.

יו"ר ועדת הצנזורה ההודית, שארמילה טאגור, אמרה כי "הקמפיין הזה מגונה. חברת הקונדומים אולי מבקשת לפנות למתבגרים גסי רוח, אך בשום פנים ואופן אסור לאפשר לילדים לצפות בפרסומת הזאת". טאגור היא גם פעילה בארגון למלחמה באיידס, לדבריה, היא לא רוצה למנוע לחלוטין את שידורה של הפרסומת, אך לדעתה עליה להיות משודרת משעה אחת עשרה בלילה והלאה, או בבתי קולנוע בהם מוקרנים סרטים שהצפיה בהם אסורה על ילדים.

גורם בכיר בהנהלת החברה המפרסמת את הקונדומים, אמר כי מטרת הפרסומת אינה לקדם מין אוראלי, אלא כדי לעודד זוגות שנרתעים מריחו של הלייטקס, שממנו עשויים קונדומים, להשתמש בהם. תפיסות שמרניות לגבי מין ואמצעי מניעה הן שכיחות למדי באזורים הכפריים של הודו. בגלל תפיסות אלה עלתה בשנים האחרונות באופן משמעותי שכיחותו של נגיף האיידס בהודו כולה, והיא היום אחת המדינות בעלות המספר הרב ביותר של חולים.

לפי נתוני האו"ם בהודו חיים כ-5.7 מיליון איש הנושאים את נגיף ה-HIV אך פעילים בארגונים מקומיים למלחמה באיידס אומרים כי ייתכן שמדובר במספרים גבוהים בהרבה, שכן סטיגמות חברתיות מאלצות רבים מהחולים להסתיר את דבר מחלתם מהסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully