וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: צה"ל מכתר בית חולים בצפון הרצועה

5.11.2006 / 13:40

צה"ל מכחיש את הדיווחים, לפיהם הכוחות מכתרים את ביה"ח, בו מתבצרים חמושים. צה"ל הרג פעיל פתח ופעיל חמאס ברצועה

הפלסטינים מדווחים כי כוחות גדולים של צה"ל מכתרים את בית החולים בעיירה בית חנון שם התבצרו מבוקשים חמושים. החיילים קוראים למבוקשים ברמקולים להסגיר את עצמם. צה"ל מכחיש את דיווחי הפלסטינים.

בקול ישראל דווח, כי בצפון הרצועה נהרגו איש חמאס ואיש פתח מאש חיילי צה"ל. הפלסטינים מדווחים, כי בבית להיה נהרג איש הביטחון הלאומי של פתח, עוסאם עובייד בן 27, ובבית חנון נהרג מעדי אל-עמרין, בן 25, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס. מוקדם יותר דווח כי כוח צה"ל הרג בבית חנון צעיר כבן 20, שהיה ככל הנראה חמוש. קודם לכן מת מפצעיו פעיל מגדודי חללי אל אקצה שנורה אמש בידי החיילים במחנה הפליטים ג'בליה.

כתבי הארץ מיכל גרינברג,עמוס הראל ואבי יששכרוף:

לפחות 27 פלסטינים נהרגו בסוף השבוע ברצועת עזה. בקרבות נפצעו שני חיילים, אחד מהם קשה. דובר של ועדות ההתנגדות העממית הודיע בעזה, כי אם פעולת צה"ל לא תופסק בתוך 48 שעות, הארגונים הפלסטינים יחדשו את פיגועי ההתאבדות בישראל.

מאז החלה הפעולה נהרגו יותר מ-40 פלסטינים. על פי מקורות ברצועה, לפחות 13 מהם אזרחים. לצה"ל יש הרוג אחד - חייל שנהרג ביום רביעי. לדברי הקצינים, התנגדות החמושים הפלסטינים בבית חנון פחתה, וכעת הכוחות עוסקים בעיקר בסריקות אחר מבוקשים.

במקביל, פועלות יחידות מיוחדת מדרום לבית חנון במטרה לפגוע בחוליות המשגרות טילי קסאם. ביומיים האחרונים נפגעו לפחות ארבע חוליות. חיל האוויר הפציץ כמה חוליות נוספות, בעזה וברפיח, שעסקו בהעברת אמצעי לחימה לצפון הרצועה.

קצינים בכירים הגדירו אתמול את פעולת צה"ל בעיירה בית חנון שבצפון הרצועה כ"הצלחה מבצעית", חרף העובדה שכמה עשרות חמושים, שכותרו בידי הכוחות במסגד בבית חנון, הצליחו לחמוק בחסות תהלוכה שערכו מאות נשים פלסטיניות. לדבריהם, המבצע, שנכנס ליומו החמישי, עתיד להסתיים בימים הקרובים, לקראת ביקור ראש הממשלה אהוד אולמרט בוושינגטון.

היום הותר לפרסום, כי במהלך פעילות כוחות הביטחון בשישי האחרון בבית לחם, נורה ונהרג המבוקש תא'אר אחמד מחמד חסן, מראשי הג'יהאד האיסלמי. תא'אר, בן 27, היה מבוקש על ידי כוחות הביטחון משנת 2001 ונחשב לאחד מפעילי הטרור הבכירים בבית לחם. בשנים האחרונות היה מעורב בפעילות טרור ענפה הכוללת פיגועי ירי לעבר שכונת גילה שבירושלים, גיוס מחבלים מתאבדים וכן ניסיון לפוצץ מכונית תופת באזור ציר המנהרות המחבר בין ירושלים לגוש עציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully