וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורובסקי מכחיש שהשעה עצמו מתפקידו

5.11.2006 / 9:09

הבוקר פורסם ב"הארץ" כי ראש האגף למאבק בשחיתות במשרד המבקר השעה עצמו בעקבות החקירה הפלילית שנפתחה נגדו בשבוע שעבר

עוזרו של מבקר המדינה ניצב בדימוס יעקב בורובסקי הבהיר הבוקר, כי אין אמת בידיעה שפורסמה הבוקר ב"הארץ" לפיה הוא השעה עצמו מתפקידו. בראיון לקול ישראל הדגיש בורובסקי, כי לא ישעה את עצמו, גם אם תפתח נגדו חקירה, וכי במקרה כזה הוא יצא לחופשה מעבודתו במשרד מבקר המדינה.

כתב הארץ יובל יועז:

הבוקר פורסם כי בורובסקי, ראש האגף למאבק בשחיתות השלטונית במשרד המבקר, החליט לעזוב זמנית את תפקידו. על פי פרסום ב"הארץ" החלטתו של בורובסקי, שעליה הודיע ביום חמישי למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, התקבלה בעקבות החקירה הפלילית שנפתחה נגדו בשבוע שעבר. החקירה נעשית לגבי תלונתו של פעיל הליכוד לשעבר סלומון קרובי, באשר לעסקה שהציע לכאורה בורובסקי ב-2004, ולפיה תמורת מינויו למפכ"ל המשטרה הוא יסגור תיקים שבהם מעורב חבר הכנסת אז עמרי שרון.

בימים האחרונים קיבל בורובסקי מסרים עקיפים מגורמים בכירים במשרד מבקר המדינה, בהם לינדנשטראוס עצמו, שלפיהם גם אם אין בדל אמת בטענות ובחשדות כלפיו, ייצא מוסד מבקר המדינה נשכר אם בורובסקי יעזוב את תפקידו, ולו אף זמנית. זאת, מאחר שעזיבתו תמנע מגורמים פוליטיים רבי כוח המעוניינים להימנע מביקורת נשכנית, להחליש את מוסד המבקר באמצעות התקפות על בורובסקי. בתחילה הגיבו מקורביו של הניצב בדימוס, כי אין כל אמת בטענה לפיה לינדנשטראוס מעדיף שבורובסקי יעזוב מיוזמתו, ואולם בימים האחרונים, לאור המסרים שהועברו אליו, קיבל בורובסקי את ההחלטה לעזוב.

בחוגים סגורים הסביר בורובסקי, כי לא יעלה על הדעת שפתיחת חקירה נגד אדם בטענות בדויות תביא לדרישה שהנחקר ישעה עצמו או יתפטר מעבודתו.

כך, הסביר, אם יוגשו תלונות במשטרה בטענות מופרכות נגד נשיאת בית המשפט העליון, היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה וראש אגף החקירות במשטרה, איש אינו מצפה שהללו ישעו עצמם מתפקידם רק בשל הגשת התלונה - אחרת הדבר יהיה קריאה מפורשת לסחטנות. עם זאת, החליט בורובסקי על דעת עצמו ועל פי סולם הערכים שלו, לצאת בתקופת החקירה ל"חופשה מיוחדת", מאחר ש"מוסד המבקר הוא בית זכוכית".

ביום חמישי האחרון החליט פרקליט המדינה ערן שנדר לפתוח בחקירה פלילית נגד בורובסקי, בעקבות תלונתו של קרובי, שלפיו הסכים בורובסקי ל"עסקה" ב-2004, כניצב בכיר במשטרה בעת המירוץ לתפקיד המפכ"ל. על פי העסקה, אם ידאג עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, למינויו למפכ"ל - יסגור בורובסקי תיקים שבהם היה מעורב שרון הבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully