וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: יעברו עוד חודשים עד שחרור שליט

5.11.2006 / 8:46

דיווחים בעולם הערבי על קריסה צפויה במגעים לשחרור שליט בשל מכשולים מטעם ישראל. סנה: אלו נסיונות להרתיע מהמשך הפעולה בעזה

שר החוץ הפלסטיני מחמוד א-זהאר אומר כי הנהגת האסירים בכלא הישראלי היא שגבשה את רשימת השמות של אלף האסירים הפלסטינים שחוטפי שליט תובעים לשחרר. לטענתו, לממשלה הפלסטינית, לחמאס או לפלגים שחטפו את שליט לא היתה יד בגיבוש הרשימה. בראיון לטלוויזיה המצרית הוסיף א-זהאר כי על ישראל לשחרר עוד 500 אסירות ואסירים קטינים בנוסף על אלף האסירים האחרים. בקול ישראל דווח כי לדבריו העיסקה תושלם רק אם תשחרר ישראל את כל האסירים. א-זהאר אמר אמש לסוכנות הידיעות המצרית, כי "צה"ל מפציץ מקומות שאולי נמצא בהם החייל הישראלי" ובכך מסכן את חייו.

מקורות פלסטינים מעריכים, כי דרושים עוד כמה חודשים עד שיהיה אפשר להתקדם בעיסקה לשחרורו של גלעד שליט. העיתון "א-שארק אל אאוסט" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר כי המגעים לשחרורו של החייל החטוף שליט עלולים לקרוס משום שישראל מתעקשת לקבוע בעצמה את שמות האסירים הפלסטינים שתשחרר. דיווח דומה מסר גם העיתון הלבנוני "אל מוסטקבל".

נציג חמאס בלבנון אוסמה חמדאן אומר, כי גלעד שליט ישוחרר רק אם תענה ישראל בחיוב לדרישות החוטפים ולא בפעולות הירואיות. בראיון לערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה "אל-מנאר" הזכיר חמדאן, כי נחשון וקסמן נהרג כשניסתה ישראל לחלצו בפעולת קומנדו. לדבריו, ישראל עדיין עורמת מכשולים בסוגיית שמות האסירים ובדרישת החוטפים כי האסירים הפלסטינים ושליט ישוחררו בו זמנית. עוד אמר, כי הדרך היחידה לשנות את עמדות ישראל היא אורח רוח והימנעות מוויתורים.

סגן שר הביטחון אפרים סנה אמר בתגובה להתבטאויות בכירי החמאס על גורלו של החייל החטוף גלעד שליט עקב פעולת צה"ל בעזה "הן ניסיון להרתיע את ישראל מהמשך הפעולה". לדבריו, "האחריות לחייו של שליט מוטלת אך ורק על החמאס". סנה הדגיש, כי הפעולה הצבאית בעזה לא נועדה לשחרר את שליט בכוח אלא לטפל ביסודיות בקו השיגור של טילי הקסאם אל עבר ישראל. סנה אמר בראיון בקול ישראל כי "אי אפשר להשמיד לחלוטין את יכולת שיגור הטילים אך יש לפגוע במאחזי חמאס".

סנה אמר כי הפעולה בעזה תסתיים רק כאשר יושגו יעדיה. "אי אפשר לטהר את הטרור רק באמצעים צבאיים" אמר סנה והוסיף כי מפלגת העבודה מעוניינת במשא ומתן בציר עוקף חמאס. לדבריו "אם יתנתק נשיא סוריה אסד מציר הרשע יתכן גם משא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully