וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים חברתיים מרתיעים צעירים משימוש בקונדום

3.11.2006 / 7:22

מחקר שפורסם בבריטניה ובוחן את ההתנהגות המינית של צעירים עד גיל 25 קובע, שצעירים מקשרים שימוש בקונדום לחוסר אמון

חוקרים בלונדון פירסמו תוצאות מחקר לפיהן, גם גורמים חברתיים ותרבותיים משפיעים על צעירים לא להשתמש בקונדומים, ולא רק אי זמינות או בורות.

חלק מהנשאלים במחקר, בני 25 ומטה מקשרים קונדומים לחוסר אמון, בעוד שנשאלים אחרים אמרו כי להסתובב עם קונדום בארנק יכול להעיד על נסיון מיני עשיר, דבר המחמיא לגברים, אך אינו רצוי מבחינת נשים.

במחקר שבחן למעלה מ-250 שאלונים על התנהגות מינית של צעירים גילו החוקרים מהקולג' הבריטי להיגיינה ורפואה טרופית, דמיון מדהים בין גורמי השפעה על התנהגות מינית בצעירים בארצות שונות. ד"ר סיסלי מרסטון וד"ר אלינור קינג סיפרו כי "המחקר מסכם נתונים שמסייעים לנו להבין את הרגלי המין של צעירים ומדוע הם נוטים לקיים יחסי מין לא מוגנים".

החוקרים גילו כי בהשוואה לגברים החירות המינית של נשים ברחבי העולם כולו, היא מוגבלת. התגובות להפקרות מינית של נשים נעות ברחבי העולם החל מביקורת מילולית ועד לרצח על רקע כבוד המשפחה. המחקרים עליהם מתבססות מסקנות החוקרים נערכו בין השנים 1999-2004, מהמסקנות עולה כי צעירים מעריכים את הסיכוי שהפרטנר המיני שלהם חולה על סמך מראם החיצוני וטיב ההיכרות החברתית שלהם איתו או איתה.

מהסקר עולה גם כי צעירים מחזיקים בדעה כי מגברים מצופה להיות מאוד פעילים מינית, בעוד שנשים מצופות להיות צנועות וחסודות. במחקר השתתפו גם תושבי מדינות מערביות, כבריטניה, אוסטרליה, מקסיקו ודרום אמריקה. "הממצאים שלנו מסייעים להבין מדוע תכניות למניעת התפשטות נגיף האיידס לא היו יעילות", אמרו החוקרות והוסיפו, כי "תכניות שרק מספקות מידע ומחלקות למשתתפים קונדומים מבלי לטפל בסוגיות החברתיות החשובות המשפיעות על ההתנהגות המינית מתמודדות רק עם חלק קטן מהבעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully