וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: 32 הרוגים בשטפונות בחבל הכורדי

2.11.2006 / 12:27

תושבים פונו בסירות מבתיהם בשטפונות שעדיין לא הגיעו לסיומם. טענות קשות על הזנחה של חבל הארץ העני שגרמה למספר ההרוגים הגבוה

32 בני אדם נהרגו עד כה בשטפונות בדרום מזרח טורקיה, כך נמסר מטעם הרשויות המקומיות. השטפונות החלו ביום שלישי בערב, ועדיין לא הגיעו לסיומם. גשמים עזים נוספים עוד צפויים באזור בימים הקרובים.

העיתון הטורקי "זימאן" פרסם שהחבל, אחד העניים בטורקיה וכורדי ברובו, עומד כעת מול השיטפון הקשה ביותר מזה 50 שנים. שידורי הטלוויזיה והעיתונים מציגים את תושבי האזור כשהם מפונים מבתיהם בסירות, או מנסים לחזור לבתיהם לאחר נסיגת המים תוך שהם בוחנים את נזקי השיטפון.

עשרה אנשים מתוך ה-32, בהם שבעה ילדים, נהרגו אתמול בערב בעיר בטמאן, כשהנהרות עלו על גדותיהם כתוצאה מגשמים עזים. הרחובות בעיר הוצפו, הבניינים כוסו מים ומבצע הצלה רחב היקף החל. שני אנשים עודם נעדרים בדירבאקיר, העיר הגדולה במחוז.

כוחות צבא הצטרפו לשירותי ההצלה, וסייעו להם לפנות בתים. הרשויות המקומיות פתחו מתקנים ציבוריים כגון מרכזי ספורט, על מנת לאכלס את המשפחות שנותרו ללא בית.

היומון "מיליאט" מייחס את כמות ההרוגים הגבוהה בחבל הארץ העני להזנחה מצד הרשויות המתבטאת במבנים רעועים ותשתית מרקיבה. "זו הזנחה, לא גורל", היא הכותרת בעמודו הראשון מעל תמונת רחובות מוצפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully