וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

iTunes מצילה סדרות

2.11.2006 / 0:57

הגרסה האמריקאית של "המשרד", חייבת את חייה לשירות ההורדות של אפל. ומסתבר שהיא לא היחידה

אנחנו לא נוטים לכתוב דברים טובים על iTunes, כאן בוואלה!, מכיוון ששירות ההורדות של אפל סובל מתחלואי נז"ק (DRM) רבים, ומספק חווייה צרכנית בעייתית עקב כבילתו לאייפודים בלבד.

אבל יש גם צדדים חיובים לקיומה של חנות מקוונת שמאפשרת לרשתות לראות רווח מיידי מסדרות שנהנות מקהל נאמן במיוחד. זה סיפור ידוע: סדרה עולה לאוויר, זוכה לקהל נאמן אך לא גדול, ויורדת מהאוויר בתום עונה או חצי עונה או שתי עונות. כשהיא יוצאת ל-DVD, הסדרה מרוויחה המון כסף וכולם מצטערים שהיא ירדה מהאוויר.

זה היה גורלן של מספר סדרות מדע בדיוני וקומדיות אינטליגנטיות. אבל יכול להיות שהתופעה הזאת הולכת להתמעט. למה? Newsday מדווח ש"המשרד", הגרסה האמריקאית של הקומדיה הבריטית המצליחה, היתה על סף ביטול כששירות הורדת הטלויזיה של iTunes הושק. להפתעתה הרבה של הרשת, הסדרה היתה להיט עצום ב-iTunes. זאת אחת משתי הסדרות המצליחות ביותר בשירות ההורדות. "המשרד" שרדה ומשודרת כעת בעונה נוספת, לשמחת צופיה הנאמנים ורוב מבקרי הטלוויזיה.

בקנה מידה קטן יותר, תופעה דומה השפיעה על רכישת פרקים נוספים של הסדרות Jericho ו-Studio 60 on the Sunset Strip. שתי הסדרות מופקות בעלות גבוהה ושתיהן לא זכו לרייטינג מרשים במיוחד. אבל שתיהן הופיעו במצעד 50 הסדרות הלוהטות של iTunes, ושתיהן זכו לכך שפרקים נוספים שלהן יוזמנו על ידי הרשת.

iTunes יכולה לספק לסדרות המשודרות ברשתות הגדולות את רשת הבטחון שקהל נאמן מספק לסדרות בערוצי כבלים כגון HBO. סדרה כמו הסופראנוס לא זוכה לרייטינג עצום, אבל בעבור צופים רבים, הסדרה היא סיבה טובה לשלם את המנוי לרשת הכבלים. יש פוטנציאל רב למודל שבו משלמים על פי סדרה כתוסף להכנסות של הרשת מפרסומות שנמדד על פי הרייטינג של הסדרה עם שידורה בטלויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully