וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: הפרסומות נגד עישון אינן יעילות

1.11.2006 / 18:18

המחקר, שנערך בקרב 100 אלף בני נוער אמריקאים, הראה כי הפרסומות המיועדות להם יכולות אף לגרום יותר נזק מתועלת

מחקר אמריקאי חדש שפורסם השבוע ב"ירחון האמריקאי לבריאות ציבורית" קובע כי פרסומות הטלוויזיה המכוונות למניעת עישון בקרב בני נוער, ומופקות על ידי חברות הטבק כחלק ממחויבויותיהן לסיוע למניעה, אינן יעילות וחלקן אפילו מעודדות את בני הנוער לעשן.

במחקר, שנערך על ידי המועצה למניעת סרטן באוסטרליה בשיתוף אוניברסיטאות אילינוי ומישיגן, נבדקו התדירות וההשפעה של פרסומות נגד טבק, שנצפו על ידי ילדים בגילאים 12 עד 17 בארה"ב. על פי התוצאות, לא קיימת התאמה בין תדירות שידור הפרסומות נגד העישון, לעישון בפועל בקרב בני הנוער. "מחקר זה מוכיח, כי פרסומות נגד שימוש במוצרי טבק אינן עובדות" אמר אחד החוקרים והוסיף, כי "פרסומות נגד עישון שמיועדות לבני נוער הן חסרות השפעה ואלו המיועדות להורים, גורמות לתוצאות הפוכות בקרב ילדיהם ועלולות לגרום לילדים לרצות ולעשן מאוחר יותר בחייהם".

בכירה בפיליפ מוריס: לא ניסינו למנוע עישון בקרב נוער

על פי מנכ"ל ארגון בריאות הלב האמריקאי, "המחקר מביא הוכחות כי תעשיית הטבק היא כולה מסך עשן ומראות... התעשייה מכורה לשקרים ורוצה שילדינו יתמכרו לטבק. לדבריו, חברות הטבק משקיעות סכום עתק של 15 מיליארד דולר בשנה "כדי לקדם את מוצריהם ההרסניים".

במשפט שנערך לחברת הטבק "פיליפ מוריס", הודתה קרולין לוי, לשעבר האחראית על התוכנית למניעת עישון בקרב בני נוער, כי מטרת החברה הייתה למנוע את העישון בקרב בני הנוער עד שיגיעו לגיל 18 ולא למנוע אותו לגמרי. דובר החברה אמר בתגובה, כי קשה לו להאמין כי אלו היו דבריה של לוי והוסיף כי החברה עורכת מחקרים כדי לוודא שפרסומותיה יעילות בקרב הורים וילדים כאחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully