וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב נענתה לדרישת עירק ופינתה מחסומים

1.11.2006 / 15:49

ראש ממשלת עירק דרש שמחסומים שהוצבו ברחובות בגדד יוסרו. מספר שעות אלחר מכן, פינו החיילים האמריקאים את העמדות שאיישו

עירק וארצות הברית חלוקות זה זמן מה בנוגע לקצב העברת הסמכויות בעירק. בניו יורק טיימס פורסם, שאמש החריפה המחלוקת בין המדינות, על רקע דרישת ראש הממשלה העירקי, נורי אל-מליקי, שהצבא האמריקאי יפנה את מחסומיו המוצבים בבגדד.

בתחילה נדמה היה שהאמריקאים הופתעו מהצהרתו של אל-מליקי אבל אתמול בערב, נטשו כוחות ארה"ב את כל העמדות שתפסו במרכז ובמזרח העיר בגדד. המחסומים אויישו בחיפוש אחרי חייל אמריקאי שנעדר מהשבוע שעבר.

הצהרתו של אל-מליקי מצביעה על כוחו להשפיע על הכוחות האמריקאים, וככל הנראה נועדה גם להרגיע את תומכיו בקרב השיעים. הנסיגה מהמחסומים התקבלה בשמחה גלויה ברחובות רובע סדר סיטי, שכונה שיעית מרובת אוכלוסין, שתושביה עויינים את הכוחות האמריקאים באופן גלוי.

התגובה הראשונית של האמריקאים לפרסומים של אנשי אל-מליקי בדבר הסגת הכוחות הצביעה בבירור על כך שלמהלך, לא קדם תיאום בינם ובין העירקים. בהודעה מטעם ארצות הברית נאמר, כי "המפקדים שלנו בוחנים את המצב ויש להם דוברים בשביל להתייחס לכך".

מספר שעות לאחר מכן, נערך תדרוך לעיתונאים על ידי דובר בכיר מטעם השגרירות האמריקאית שניסה להסביר כי ההוראה היא תוצאה של פגישה בין אל-מליקי לבין שגריר ארה"ב בעירק, זלמאי חלילזאדה, והגנרל ג'ורג' קייסי, המפקד הבכיר של הכוחות האמריקאים בעירק. בתדרוך נאמר כי "אל-מליקי היה מעוניין במהלך וקייסי הסכים לכך".

המחלוקת בין אל-מליקי לנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, נמשכת מזה כמה חודשים. בכירים אמריקאים מגלים עצבנות גוברת והולכת כלפי אוזלת ידם של בני בריתם בעירק, בהשתלטות על המיליציות השיעיות המשתוללות במדינה. ואילו השיעים החלו להתרעם על השליטה שיש לאמריקאים בצבא העירקי ועל כך שהם מפגינים יחס מועדף כלפי הסונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully