וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק נוייד לפח

1.11.2006 / 9:34

יניב דורנבוש חיכה בקוצר רוח ליום בו יכנס לתוקפו חוק ניוד המספרים והוא יוכל לעבור מחברת סלולר אחת לשניה. איזה תמים הוא היה

לעולם לא אשכח את היום ההוא בחודש נובמבר 2004. אחרי כמעט שנתיים למודות סבל מחברת הסלולר שלי בארה"ב, הגיע הזמן להחזיר להם. חוק ניוד המספרים בארה"ב נכנס לתוקף, וסוף סוף יכולתי להפסיק להתקשר לשרות הלקוחות של חברת ספרינט, או להטריח את עצמי למרכזי השרות שלהם. לא עוד זיכויים בחשבון "כמחווה של רצון טוב", אלא פשוט להרים טלפון לאחת המתחרות ולעבור.

הפרסומות החצופות של T-Mobile בכיכובה של קתרין זיטה-ג'ונס עשו לי את זה. אפילו לא הייתי צריך להרים טלפון, אלא פשוט להיכנס לאתר האינטרנט, לבחור את חבילת השירות בה אני מעוניין ואת המכשיר, שיומיים אחר כך הגיע אל פתח ביתי. עוד יומיים עברו, והשירות הוחלף – מספר הטלפון הישן והמוכר שלי עבר אל הטלפון החדש והנוצץ, רק הפעם בחסותה של קתרין.

לא הייתי היחיד, ואני משוכנע שלקוחות רבים עשו את המסלול ההפוך ומסלולים נוספים בין חמש החברות הסלולריות הגדולות בארה"ב ובין מי-יודע-כמה ספקיות השיחות הנייחות ביבשת הצפונית. אני מניח שראשי החברות הסלולריות בארץ בדקו מה קרה מעבר לים ויש להם סיבה מצוינת לחשוש מהחלתו של חוק ניוד המספרים גם אצלנו.

התחרות, שהפכה לקשה מאי פעם, הביאה לצניחה במחירי הטלפונים: המכשיר שקניתי אז עלה 150 דולר לפני הניוד, ואחריו קיבלתי 50 דולר כדי לעבור חברה. לא בזיכוי זמן אוויר, לא בהתחייבויות שאף אחד לא מבין ולא בתשלום ל-36 חודשים. פשוט צ'ק של 50 דולר להפקיד בבנק. גם עלות ההתקשרות ירדה בצורה ניכרת: 40 דולר ל-1000 דקות שיחה ביום וללא הגבלה בלילות ובסופי שבוע. בלי דמי מנוי, בלי דמי שרות, בלי אותיות קטנות. מכל ארה"ב, לכל ארה"ב, כל הזמן.

למה אני מספר לכם את זה? לפני חמישה חודשים חבר טוב דיבר איתי על שדרוג המכשיר שלו. המלצתי לו לחכות ל-1 בספטמבר 2006, הזמן בו היה אמור להיכנס לתוקף חוק ניוד המכשירים בארץ. סיפרתי לו בהתלהבות על אותו יום בחודש נובמבר 2004. הוא התחיל לצחוק ואמר: "נראה לך שהחוק הזה יכנס לתוקף? הוא יכנס לתוקף רק כשיהיו מכשירי דור שמיני". אמרתי לו, בתמימות (שלא לומר טיפשות) שהפעם זה שונה. יש לנו שר תקשורת לוחמני שלא מתקפל בפני החברות. אפילו ב-1 בספטמבר, כשהחברות לא עשו דבר כדי שהחוק יהפוך מחוק למעשה, הוא הכריז עליהן כעברייניות.

השבוע, בעקבות פרסום בעיתון "ידיעות אחרונות", התגלתה צדקתו של החבר. אריאל אטיאס, השר הלוחמני, התגלה כפוקימון קטן שהצרכן חשוב לו הרבה פחות ממפלצות התקשורת. חודשיים ימים חלפו מאז חברות הטלפונים החלו לעבור על החוק, ובשבוע שעבר החליט השר לקיים דיון בו יוחלט על תאריך יעד חדש להחלת החוק, כי 13 חודשים שהספיקו בארה"ב להיערך לנושא, לא מספיקים כאן בלבנט.

עכשיו נצטרך לחכות לחודשים ארוכים של דיונים על מי יהיו המומחים שישבו לחודשים ארוכים נוספים של דיונים, עד שיוחלט התאריך החדש להחלת החוק, שבוודאי יספק לחברות הטלפונים עוד כמה חודשים ארוכים של גביית תשלומים מופרזים על מכשירים ועל שיחות. אבל לא נורא, יהיו לנו לפחות 36 חודשים לשלם על זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully