וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתושבי המערב יש יותר פרטנרים לסקס

1.11.2006 / 9:22

למרות שבאפריקה יש שיעור גבוה של הדבקות באיידס ביחסי מין, מחקר חדש קובע שבמדינות מפותחות מקיימים יותר יחסי מין

לתושבי המערב יש יותר פרטנרים לסקס מאשר במדינות מתפתחות. זאת למרות שבמדינות מתפתחות יש שיעור גבוה יותר של הדבקות ב[[איידס]] מקיום יחסי מין. מחקר חדש מגלה כי מונוגמיה דומיננטית ברחבי העולם, אך פרטנרים רבים הם תופעה נפוצה יותר במערב.

ב-BBC דווח, כי חוקרים בבית הספר להיגיינה ומחלות טרופיות בלונדון קיבצו נתונים מ-59 מדינות. רוב המשתתפים דיווחו שהיה להם רק פרטנר אחד לסקס בשנה האחרונה. עם זאת, שיעור המשתתפים שקיימו יחסי מין עם כמה פרטנרים היה גבוה יותר במדינות המפותחות, בעוד שרק מעטים באפריקה דיווחו על מצב דומה.

הממצאים העלו עוד שהרווקים המערביים פעילים יותר מבחינה מינית מאשר באפריקה: שני שליש מהרווקים באפריקה אמרו שקיימו יחסי מין לאחרונה, לעומת שלושת רבעי מהנשאלים במדינות מפותחות.

לדברי החוקרים, מדובר בממצאים מפתיעים, מפני שבמדינות מתפתחות יש שיעורים גבוהים יותר של מחלות המועברות במגע מיני. מכאן הסיקו החוקרים שלמשתנים חברתיים כמו עוני, ניעות ושוויון ביו המינים עשויה להיות השפעה חזקה על התחלואה הנובעת מיחסי מין, יותר מלפריצות מינית.

צוות החוקרים מצא עוד כי בניגוד לאמונה הרווחת, הממצאים מראים שבני נוער לא מקיימים יחסי מין בגילאים מוקדמים יותר. על פי הנתונים, בשלושת העשורים האחרונים לא חלה מגמה כלל עולמית של ירידה בגיל שבו מתחילים לקיים יחסי מין. כיום בני נוער ברחבי העולם מתחילים לקיים יחסי מין בין הגילאים 15 ל-19, וגברים נוטים להתחיל מוקדם יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully