וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח מציג תמונה קשה על ההתחממות העולמית

1.11.2006 / 9:21

על פי הדו"ח, אם מדינות העולם לא ינקטו בפעולה מיידית בהתמודדות עם התופעה, צפוי משבר כלכלי חמור

דו"ח חדש מצייר תמונה אפוקליפטית של ההשלכות הסביבתיות והכלכליות של [[התחממות עולמית]] נוספת. על פי הדו"ח, כשלון בהתמודדות עם התופעה עלול להעלות את הטמפרטורות ב-5 מעלות בממוצע במהלך המאה הקרובה. הדבר יביא לשיטפונות קשים, בצורות ועקירה של 200 מיליון בני אדם מבתיהם.

מחבר הדו"ח, ניקולאס שטרן, שהיה הכלכלן הראשי של הבנק העולמי, אמר כי אם ינקטו צעדים עכשיו, התועלת שלהם תעלה על הנזק הכלכלי והאנושית שההתחממות העולמית צפויה לגרום.

"דו"ח שטרן עשה עבודה קריטית", אמר ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר, "אנחנו יודעים עכשיו שפעולה דחופה תמנע קטסטרופה, והשקעה במניעתה כעת תשתלם לנו פי כמה". בריטניה דוחפת כיום ליצירתה של מסגרת עבודה שתכלול את ארה"ב - היצרנית הגדולה ביותר של גזי חממה שגורמים להתחממות העולמית - כמו גם מדינות מתפתחות דוגמת הודו וסין.

דו"ח שטרן מעריך שייצוב גזי חממה באטמוספרה יעלה אחוז אחד מהתוצרת העולמית השנתית עד 2050. אי נקיטה בפעולה, לעומת זאת, עלול לקצץ את הצריכה העולמית לאדם ב-5 עד 20 אחוזים. הדו"ח מעריך כי התועלת שכרוכה בפעולות נגד התחממות הגלובלית שינקטו כבר השנה עומדת על 205 מיליארד דולר. כשלון בהתמודדות עם התופעה עלול להביא למשבר כלכלי דומה לזה של שנות ה-30 במאה הקודמת.

סטיב סוייר, מוחה לשינויי אקלים בגרינפיס, שיבח את המסר שהעביר שטרן, שלפיו המנעות מפעולה מיידית תעלה לעולם ביוקר. עם זאת, הוא אמר שהמלצות הדו"ח לא הלכו רחוק מספיק בניסיון לעצור את העלייה בפליטת גזי חממה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully