וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: יש מו"מ רציני לגבי החיילים החטופים

1.11.2006 / 1:26

עוד אמר מזכ"ל חיזבאללה כי המדינות ששלחו כוחות לדרום לבנון יצרו עמו קשר לפני כן: "אמרנו שאין לנו בעיה, אם הם באים לעזור לצבא"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר, כי נמשך מו"מ רציני בעניין שני החיילים החטופים, וכי הגיע שלב של חילופי רעיונות או תנאים. נסראללה, שאמר את הדברים בראיון לתחנת הטלוויזיה של חיזבאללה "אל-מנאר", לא מסר פרטים על המו"מ, אך ציין כי שליח מיוחד של מזכ"ל האו"ם קופי ענאן נועד עם נציגים של ישראל ושל חיזבאללה. כך דווח בקול ישראל.


כתב "הארץ" יואב שטרן וסוכנויות הידיעות:

נסראללה אמר עוד כי חיזבאללה לא מודאג מהיכולת המבצעית של יוניפי"ל. לדבריו, "הרכב כוחות יוניפי"ל לא רומז על דבר שיכול לעורר דאגה. זה לא הרכב שמטרתו לפרק אותנו מהנשק או שיכול לעשות זאת. אנחנו כרגע לא מודאגים".

לדברי נסראללה, המדינות ששלחו כוחות לדרום לבנון יצרו קשר עם חיזבאללה לפני שהחליטו לעשות כן, כדי לקבל ערובות מהארגון. "אמרנו להם שאין לנו בעיה אם הם באים לעזור לצבא", אמר.

זו הפעם השנייה שבה נסראללה נושא דברים מאז תום המלחמה בלבנון. בפעם הקודמת הוא הופיע בפני קהל בשכונה הדרומית של ביירות, שם היה הנואם הראשי בפסטיבל הניצחון של ארגונו.

נסראללה אמר כי ישראל הובסה במלחמה, וכי היא "תחשוב אלף פעמים" לפני שתצא שוב למלחמה בלבנון. לדבריו, ארגונו הכין את עצמו היטב במהלך שש השנים האחרונות למלחמה מול ישראל במצב של מצור. "היו לנו יותר מ-33 אלף טילים", אמר, "ומה שהיה לנו עדיין נותר ברשותנו".

נסראללה אמר כי איננו יודע אם יש קשר בין הגיחות של מטוסי חיל האוויר מעל השכונה הדרומית של ביירות היום לבין הראיון שהעניק. הוא התייחס לפרסומים ולפיהם צה"ל פעל בבינת ג'בייל כי שם נאם נסראללה את נאום קורי העכביש שלו בשנת 2000. "אני לא יודע. לפעמים מתברר שהשכל שלהם קטן", אמר.

נסראללה האשים מתנגדיו בשיתוף פעולה עם ישראל וארה"ב

המצב הפוליטי בלבנון אינו יציב, ונסראללה תקף בחריפות את הקואליציה של הגורמים המתנגדים לו בלבנון. הוא האשים אותם בשיתוף פעולה עם ישראל וארצות הברית. לדבריו, הגורמים האלה שאפו לכך שבלבנון כולה יתפרס כוח רב לאומי בעל סמכויות פעולה, והם דרשו מחיזבאללה לאחר תחילת המלחמה שהארגון יתפרק מנשקו ויחזיר את שני החיילים הישראלים החטופים. הוא הוסיף כי הרוב בפרלמנט בלבנון, שמתנגד לחיזבאללה, אינו זוכה לתמיכה דומה בציבור הלבנוני, ודרש להקים ממשלת אחדות לאומית בלבנון, שבה ישתתפו כל הגורמים הפוליטיים בלבנון.

נסראללה, אמר גם כי פעולותיה של ארה"ב הן המקור לעוינות נגדה בעולם הערבי. לדבריו, ארה"ב נכשלה בהשכנת ביטחון באפגניסטן, ובהשכנת ביטחון ויציבות צבאית ומדינית בעירק. "האחריות לכך היא של המינהל האמריקאי וכוחות הכיבוש השולטים במצב", אמר.

לדבריו, תוכניותיה של ארה"ב במזרח התיכון "ייכשלו ויתמוטטו", וארה"ב תיאלץ לעזוב את האזור, כפי שנטשה את וייטנאם. מנהיג חיזבאללה ציין כי הדבר יקרה תוך שנים, לא חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully