וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני ופרץ רצו להצטלם לצד "כיפת ברזל", צה"ל מנע

שי מכלוף ורמי שני

1.1.2013 / 15:00

כחלק ממסע שעורכים חברי "התנועה" ברחבי הארץ, ביקרו היום ראשי המפלגה בסמוך לסוללת כיפת ברזל שליד אשקלון. צה"ל מנע מהם להצטלם לצד החיילים - והם נאלצו לשנות את התכניות

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

ניצול הצבא לצרכי בחירות? ראשת "התנועה" ציפי לבני ומספר 2 ברשימה, עמיר פרץ לא הורשו להצטלם לצד סוללת "כיפת ברזל" המוצבת באזור אשקלון. כחלק ממסע אליו יצאו חברי "התנועה" ברחבי הארץ, שיצא מקבר בן גוריון בנגב, מסיירים חברי המפלגה באתרים בעלי משמעות סמלית. את המסע החלו חברי המפלגה, בסמוך לסוללה ליירוט טילים המוצבת באזור אשקלון. אלא, שבניגוד לתכנית המקורית, צה"ל לא אישר לשניים להצטלם לצד הסוללה. במהלך הביקור, סיפרה לבני לאחד ממלוויה כי היא ופרץ ביקשו להצטלם לצד הסוללה, אולם צה"ל לא אישר את הדבר. מצה"ל נמסר כי "לאור העובדה שהביקור לא תואם כמקובל לא הורשתה הכניסה לשטח הצבאי".

כחלק מהביקור במקום, תכננו לבני ופרץ – שבימי מבצע "עמוד ענן" זכה לשבחים רבים על היוזמה שלו להקמת המערכת - לשאת דברים על רקע הסוללה. אלא שהתכנית הראשונית לא צלחה – והם נאלצו לעשות זאת במרחק של כחצי קילומטר ממנה, באמצע פרדס.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כיפת ברזל" נשארה מחוץ לתמונה. לבני ופרץ בסמוך לסוללה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות האיסור, קיימו לבסוף ראשי המפלגה את הנאומים המתוכננים. "תושבי הדרום משלמים פעמיים על המדיניות השגויה של נתניהו וחבורת הקיצוניים שלו – פעם אחת כי במקום להרתיע את חמאס ולהכות בו יש ראש ממשלה שדן איתו בהפסקות אש; פעם שנייה שבה תושבי הדרום משלמים את המחיר היא בסדר העדיפויות של הממשלה הזו, שמוציאה את אשקלון ואשדוד מסדר העדיפויות הלאומי ומכניסה את תפוח ויצהר", אמרה לבני. "תושבי אשקלון הם לא השותפים הטבעיים של נתניהו, הם לא גרים בהתנחלויות פוליטיות שלשם נזרק הכסף – ולכן לא רואים אותם ממטר".

לבני בירכה על מערכת כיפת ברזל, שהפגינה יכולות יירוט גבוהות במהלך "עמוד ענן". "אני מברכת על כיפת ברזל ועל ההגנה שהיא מעניקה לתושבי האזור, אך אין די במיגון ובהתגוננות במקלטים", אמרה. "מדינת ישראל צריכה להחזיר הרתעה ליושנה ולהכות בחמאס. מבצע עמוד ענן היה מוצדק מאין כמותו, אך הסיום שלו הביע כל כך הרבה חולשה. ראש ממשלת ישראל נכנס למשא ומתן עם חמאס במצרים, פותח את המצור שהחזקנו כל כך הרבה שנים על עזה, מכניס מלט לרצועה. כל אותם דברים שבשיתוף פעולה עם הקהילה הבינלאומית מנענו מהם". לבני הוסיפה: "חמאסטן פורחת היום. ההחלטות של ממשלת נתניהו השאירו את תושבי הדרום חשופים לאותה סכנת טילים וטרור מעזה. נתניהו חיזק את חמאס בעזה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תיעוד נדיר של כיפת ברזל: מהשיגור - עד הפגיעה. שי מכלוף
לבני שיבחה את פרץ על יוזמתו. כיפת ברזל בפעולה/שי מכלוף

לבני התייחסה גם לדברי היועץ לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, שנזף בשגרירי המדינה בתגובה לביקורת שהביעו על הבנייה בהתנחלויות. "היועץ לביטחון לאומי של ממשלת ישראל סותם לשגרירים את הפה. הייתי שרת חוץ ואני מכירה את המפגשים האלו – תפקיד השגרירים לחשוף את המציאות בפני הממשלה", הדגישה לבני. "תפקידם לומר לממשלה שאם תמשיך בהחלטות הטיפשיות, הפרובוקטיביות והמתלהמות – יהיה להם מאוד קשה להגן על המדיניות הזו. נתניהו והקיצוניים שלצדו הורגים תמיד את השליח במקום להסתכל על עצמם. הממשלה הזו אטומה לקריאותיהם, היא אטומה למציאות ולבידוד שישראל נכנסת אליו, היא אטומה להכל".

לבני שיבחה את פרץ על היוזמה לפיתוח "כיפת ברזל" ואמרה כי "עמיר פרץ הוא האחראי לכך שבמהלך המבצע האחרון בעזה, תושבי הדרום חשו ביטחון רב יותר. הוא התעקש, בחר ודחף לכיפת ברזל כאשר כולם ניסו לרפות את ידיו. בצד כל ההישגים של עמיר פרץ במהלך חייו הפוליטיים והציבוריים, כיפת ברזל תהיה ללא ספק גולת הכותרת ומשהו שכל אזרחי ישראל גאים בו".

מהתנועה נמסר בתגובה כי "מסע התנועה מגיע לעשרות נקודות ברחבי הארץ ובמסגרתו תוכנן להגיע לאזור כיפת ברזל, ולא להיכנס פנימה, ובעיקר לעיר אשקלון לאחר שממשלת ישראל החליטה להוציא את העיר וסביבתה ממפת העדיפויות". עוד נמסר כי "צה"ל הוא קונצנזוס ולא נמצא במגרש הפוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully