וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדר יום כלכלי: התותח הסוציאליסטי נגד שוק חופשי

המחלוקת על אופן ארגון המשק לא התחילו עם נתניהו-יחימוביץ'. בכרזה היומית מהספרייה הלאומית, מאשימה האופוזיציה ב-1961 את שלטון מפא"י: מכשיל השקעות הון ופוגע בחופש הפרט

לקראת הבחירות ב-1961 התאחדו "הציונים הכלליים" עם המפלגה הפרוגרסיבית, ושתי המפלגות הקימו את המפלגה הליברלית הישראלית. "הציונים הכלליים" לא היו חלק מהקואליציה של ממשלת בן-גוריון שקמה בשנת 1959. באופן מסורתי, התמקד המסר האופוזיציוני שלהם בתחום המשק והכלכלה. עם החבירה למפלגה הפרוגרסיבית ניסו הליברלים להופיע כאלטרנטיבה לאומית, מול שלטונה ארוך השנים של מפא"י בראשות בן-גוריון.

הקליקו להגדלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבחירות לכנסת החמישית בשנת 1961, שנערכו כשנתיים בלבד לאחר הבחירות הקודמות, התאפיינו בהחרפה של המסרים ובמתקפה עזה נגד מדיניותה של ממשלת מפא"י בעלת הגוון הסוציאליסטי. הכרזה שלפנינו מבטאת זאת היטב: "הציונים הכלליים" ולמעשה המפלגה הליברלית שזה-עתה הוקמה, טוענים שמפא"י מביאה חורבן על המשק הישראלי, מכשילה השקעות הון ופוגעת פגיעה קשה בחופש הפרט.

וכיצד היא עושה זאת? במדיניות סוציאליסטית ריכוזית ולא עדכנית, על ידי עידוד המונופולים והגבלת היוזמה הפרטית. דימוי התותח הניצב על החוף ומטביע ספינות יכול היה לדבר לליבם של מצביעי ימין מסורתיים מ"חרות", שכן נראה כי הוא רומז להטבעת "אלטלנה" על-ידי הפגזה מחוף תל-אביב.

המדור "מהבוידעם של הקלפי" נערך בשיתוף הספרייה הלאומית בירושלים, והפריטים המופיעים בו לקוחים מאתר האוסף "אסיפת בחירות" שמפעילה הספרייה.

לכרזות קודמות:
"זה לא בשמים": חיסון לפוליו במקום לווינים
המטאטא שינקה את לכלוכי "עסק הביש"?
גזענות בתעמולה: כך הותקפו בני עדות המזרח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully