וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הבית היהודי הופכת למפלגה השלישית בכנסת

מסקר של מכון דחף ומינה צמח עולה כי נפתלי בנט מצליח לסחוף אחריו מצביעים צעירים ולא דתיים, ומתחזק על חשבון הליכוד, העומד על 35 מנדטים. העבודה עם 19, לבני 10, לפיד 9

הבית היהודי ממשיך לצבור תאוצה: סקר חדש של מכון דחף בראשות ד"ר מינה צמח, שנערך עבור חדשות ערוץ 2 ופורסם הערב (שלישי), מצא כי מפלגתו של נפתלי בנט הופכת להיות הסיעה השלישית בגודלה בכנסת הבאה, וזוכה ל-12 מנדטים. בנט מצליח לסחוף מנדטים מהליכוד-ביתנו - אשר עומדת בסקר על 35 מנדטים בלבד, ומש"ס – הזוכה ל-11 מנדטים. פעולותיו של היו"ר הטרי של הבית היהודי לגיוס צעירים חילונים מניבות לו פירות, כששני שליש ממצביעיו הם מתחת לגיל 40, ושליש מבוחריו מגדירים עצמם כמסורתיים או חילונים.

כל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפלגת העבודה ממשיכה לגרד את העשירייה השלישית ועומדת על 19 מנדטים, בעוד יריבתה בגוש השמאל-מרכז, ציפי לבני ו"התנועה", זוכה ל-10 מנדטים. לפיד מתחזק מעט לעומת הסקר הקודם של מכון דחף, ומקבל 9 מנדטים. מרצ ממשיכה להיפגע מריבוי המפלגות המתחרות ומקבלת 3 מנדטים בלבד. אצל שאר המפלגות אין שינוי של ממש: יהדות התורה עם 6 מנדטים, חד"ש עם 4, רע"מ-תע"ל עם 4, בל"ד עם 3, עם שלם עם 2 ועוצמה לישראל גם היא עם 2 מנדטים.

מפת הסקרים בחודשים האחרונים

בסקר זה, כאמור, לא עברה קדימה את אחוז החסימה. גם מפלגת הישראלים, אשר החלה לגלות סימני צמיחה בסקרים האחרונים, אינה מקבלת מספיק קולות בכדי להיכנס לכנסת – אך היא מגרדת את הקו מלמטה, עם כ-1.5 מנדטים. הפער בין הגושים גדל מעט לטובת מחנה הימין-חרדים, 68-52. הסקר נערך בקרב 728 נשאלים המייצגים את האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל. טעות הדגימה הינה 4%.

לפי סקר של חברת TNS טלסקר, שנערך עבור וואלה! ופורסם הבוקר, גוש הימין-חרדים זוכה לרוב של 64 ח"כים לעומת 56 ח"כים לגוש המרכז-שמאל. לפי הסקר, מפלגת הליכוד-ביתנו יורדת במנדט אחד ל-37 מנדטים. ש"ס ויהדות התורה שומרות על כוחן - 11 ו-5 מנדטים בהתאמה. הבית היהודי, שבסקר הקודם קיבלה 9 מנדטים, מטפסת למספר דו-ספרתי של 11. בגוש המרכז נרשמות תזוזות קטנות של מנדטים בין המפלגות. העבודה נשארת על 17, התנועה יורדת ל-10 לעומת "יש עתיד" שעולה ל-12 מנדטים, מרצ עם 4 מנדטים, וקדימה יורדת ל-2 בלבד. במפלגות הערביות אין שינוי: רע"ם-תע"ל 5, בל"ד וחד"ש 3 כל אחת. יצוין כי לפי הסקר, מפלגת "עם שלם" ומפלגת "הישראלים" היו קרובות מאוד לאחוז החסימה, ובטווח של טעות הדגימה ייתכן שאחת מהן הייתה נכנסת לכנסת על חשבונה של קדימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully