וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר גלנט בפגישה עם הצמרת הבטחונית באשר להתפתחויות ולנסיונות התקיפה האיראנית

כתבי וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 0:06

בית המחבל שביצע את הפיגוע בחולון מופה. גלנט נפגש עם הצמרת הבטחונית בנוגע להתפתחויות הבטחוניות. בכיר איראני: התגובה כלפי ישראל תהיה קשה וכואבת. יירוטים נשמעים באזור המרכז. באשדוד פתחו את המקלטים. חוסל מחבל שעסק בירי רקטות לעבר ישראל | עדכונים שוטפים

תקיפת תשתית טרור של ארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל
  • 20:43/צה"ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון וחיסל מחבלים באזור

    כוח צה"ל מגדוד 869 זיהה מחבל חיזבאללה נכנס למבנה בשימוש הארגון באזור חולא, זמן קצר לאחר מכן, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה בו פעל המחבל.

    כמו כן, מוקדם יותר היום, כוח איסוף של פיקוד הצפון זיהה מחבל במרחב בית ליף שבדרום לבנון. זמן קצר לאחר מכן, כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את המחבל. בנוסף, הותקפה תשתית טרור של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב.

    במהלך היום זוהו מספר שיגורים שחצו מלבנון ונפלו במרחבים קריית שמונה, הר דב ומלכיה, לא היו נפגעים.

  • 20:10/כוחות צה"ל מיפו את בית המחבל עמאר עודה שביצע את פיגוע הדקירה הבוקר בחולון

    כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב, פעלו לפני זמן קצר במרחב סלפית שבחטיבת אפרים ומיפו את ביתו של המחבל עמאר עודה, שביצע את פיגוע הדקירה בחולון הבוקר, בו נרצחו שני אזרחים ונפצעו אזרחים נוספים.
    אין נפגעים לכוחותינו.

  • 19:20/צה"ל ושב"כ: חיסלנו 9 מחבלים בתקיפות חיל האוויר בטול כרם

    צה"ל ושב"כ חיסלו אתמול (שבת) תשעה מחבלים בשתי תקיפות כלי טיס של חיל האוויר במרחב טול-כרם שבחטיבת מנשה.

    בסיום החיסול הממוקד מהאוויר של חוליית המחבלים שהייתה בדרכה לבצע פיגוע טרור, כוחות הביטחון החלו במבצע התקפי לסיכול טרור בטול-כרם שבמנשה. במסגרת המבצע, כלי טיס חיסל מהאוויר חוליית מחבלים חמושים שירו לעבר כוחותינו במרחב טול-כרם. אותרו אמצעי לחימה רבים על המחבלים שחוסלו.

    בחיסול אתמול, חוסלו חמישה מחבלים, ביניהם: המחבל היתם בלידי, מחבל מרכזי של ארגון הטרור חמאס בטול-כרם. המחבל היה חלק מחוליית המחבלים שביצעה את מתווי הטרור בהם נהרגו רס"ל (מיל') אלחנן אריאל קליין ז"ל, שנהרג בפיגוע טרור סמוך ליישוב עינב שבמרחב חטיבת מנשה, ולוחם הימ"מ רפ"ק ייטב לב הלוי ז"ל, אשר מת מפצעיו לאחר שנפצע באורח אנוש במהלך היתקלות עם מחבלים בפעילות מבצעית בטול-כרם.

  • 18:50/השר גלנט בפגישה עם הצמרת הבטחונית באשר להתפתחויות ולנסיונות התקיפה האיראנית

    שר הביטחון יואב גלנט קיים דיון חשיבה באשר להתפתחויות הביטחוניות, ואפשרויות הפעולה השונות לגביית מחיר על ניסיונות פגיעה מאיראן ושלוחיה.

    בדיון השתתפו: הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר, סגן ראש השב"כ, ראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק, ראש אמ"ן האלוף אהרון חליווה, ראש אגף אסטרטגיה האלוף אליעזר טולדנו, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא וגורמים נוספים במערכת הביטחון.

    שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי , מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר, סגן ראש השב״כ, ראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליווה, .4 באוגוסט 2024. אריאל חרמוני, אתר רשמי
    שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי , מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר, סגן ראש השב״כ, ראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליווה, .4 באוגוסט 2024/אתר רשמי, אריאל חרמוני
  • 16:56/דובר צה"ל בערבית לתושבי ח'אן יונס: חמאס פועל באזוריכם - התפנו במיידית

    דובר צה"ל בערבית, אל"ם אביחי אדרעי פנה בחשבון ה-X שלו לתושבי ח'אן יונס להתפנות מבתיהם בשל תקיפה ישראלית: "תושבי השכונות ג'ורת אלות, אלמנארה, מען, קיזאן אלנג'אר, קיזאן אבו רשואן, אלסלאם, אלחשאש. חמא"ס וארגוני הטרור מבצעים שוב באזוריכם פעילות טרור וירי אל יישובי מדינת ישראל. צה"ל יפעל בעוצמה בטווח הזמן המיידי כנגדם. אתם נדרשים להתפנות מיידית למרחב ההומניטארי".

  • 16:46/לקראת המתקפה האיראנית: ראש הממשלה יפגש הערב עם גלנט, השר דרמר ובכירים נוספים

    ראש הממשלה נתניהו יקיים הערב התייעצות ביטחונית עם שר הביטחון גלנט, השר דרמר ובכירי מערכת הביטחון וקהילת המודיעין בנושא ההיערכות למתקפה של איראן וחיזבאללה וכן בסוגיית החטופים, כך אמר בכיר ישראלי.

  • 15:56/בכיר בבית הלבן: יש להגיע לעסקת חטופים כדי למנוע עימות אזורי

    סגן היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון פיינר אמר בראיון לרשת CBS כי המצב בעזה חמור ויש צורך דחוף להגיע לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש. "הנשיא ביידן אמר לנתניהו בפגישתם האחרונה כי צריך לסגור עסקה ולהגיע להפסקת אש כדי למנוע עימות אזורי", אמר פיינר.

    הוא ציין כי ארה"ב לא היתה מעורבת בחיסולים האחרונים שבוצעו בביירות ובטהראן והדגיש שממשל ביידן מנסה לבלום הסלמה. "תמיד יש אירועים חיצוניים שקורים ומקשים על המשא ומתן על עסקת החטופים ולכן צריך לחזור לשולחן בהקםד האפשרי", אמר פיינר.

  • 14:50/פגיעה ישירה במפעל בקריית שמונה, לא הופעלה התרעה

    עיריית קריית שמונה מסרה כי מפעל בעיר ספג פגיעה ישירה של רקטה. לא הופעלה התרעה, נזק נגרם לרכוש, אין נפגעים בנפש. שוטרים וחבלני המשטרה של המחוז הצפוני בודדו את זירת הנפילה וסורקו אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

    צוותים של הרשות יחד עם ראש העיר אביחי שטרן, וקב"ט העיר אריה דקל יחד עם פלוגת ההגנה, השיטור העירוני ומשטרת קריית שמונה הגיעו למקום.

  • 14:19/בית המחבל שביצע את הפיגוע בחולון מופה

    לוחמי צה"ל של חטמ"ר אפרים פועלים כעת בסלפית וממפים את בית המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בחולון, וגרם למותם של שני אזרחים ופצע אזרחים נוספים.

  • 13:37/בכיר איראני: התגובה כלפי ישראל תהיה קשה וכואבת

    גורם איראני בכיר אמר לאל-ג'זירה כי לא מתקבל על הדעת שטהראן לא תגיב על חיסול מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה או תגיב רק באופן סמלי כלפי ישראל. לדבריו, כל תגובה תהיה קשה וכואבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully