וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים הורידו את דגל המדינה בקריה לחצי התורן

כתבי וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 22:43

בתים נפגעו מרקטה שנורתה לעבר שלומי. אזעקות המתריעות על חדירת כטב"מים נשמעו ביישובים בגליל. החות'ים: נפגע בכל ספינה הקשורה לישראל, בלי קשר ליעדה. חמאס: משלחת הארגון עזבה את קהיר ובדרכה לקטאר. 31 מבוקשים נעצרו במהלך הלילה ביהודה ושומרון | עדכונים שוטפים

העיר רפיח ברצועת עזה, אפריל 2024. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
העיר רפיח ברצועת עזה, אפריל 2024/פלאש 90
  • 22:42/דובר צה"ל: הולט על ביטול אירועי הילולת הרשב"י במירון

    דובר צה"ל הודיע הערב כי בהתאם להערכת המצב בצה"ל ובתיאום עם הגופים הרלוונטים, הוחלט על ביטול אירועי הילולת הרשב"י בהר מירון, בין התאריכים 24-27 במאי 2024. זאת, בהתאם לסמכויות הקבועות בחוק ההתגוננות האזרחית. אין שינויים נוספים בהנחיות לעורף.

  • 21:17/משפחות החטופים הורידו את דגל המדינה בקריה לחצי התורן

    בני משפחות החטופים מפגינים בשעה זו מול בסיס הקריה בתל אביב, והורידו את דגל המדינה לחצי התורן במחאה. בני משפחות החטופים מפגינים בשעה זו מול בסיס הקריה בתל אביב, והורידו את דגל המדינה לחצי התורן במחאה.

    משפחות חטופים מורידות את דגל המדינה בבסיס הקריה לחצי התורן/ניב אהרונסון
  • 20:17/דובר צה"ל: ממשיכה הלחימה במזרח רפיח

    דובר צה"ל דניאל הגרי אמר הערב בהצהרה לעיתונות: "צה"ל ממשיך בפעילות בכל הגזרות. במרכז עזה, כוחות צה"ל ושב"כ פתחו במבצע במרחב זיתון. הכוחות פועלים לגדיעת הנסיונות לשיקום חמאס. בדרום הרצועה, במזרח רפיח, כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה במרחב מזרח רפיח. הפעילות הזו תואמת את המודיעין שהיה בידינו. מצאנו מספר פירי מנהרות טרור שאנחנו סורקים בשעה זו. עד כה חיסלנו 50 מחבלים באזור זה. בשעות אלה כוחות האוגדה ממשיכים בפעילות נגד יעדי טרור".

    עוד אמר הדובר: "חיסלנו בימים האחרונים תשעה מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון. אתמול תקפנו יותר מ-20 מטרות של חיזבאללה. חיזבאללה משיב באש, ולצערינו יש גם חללים ונפגעים".

    "לצה"ל יש חימושים למשימות שהוא מתכנן, וגם למשימות ברפיח. אני אומר את זה במסגרת מה שעלה עם ארצות הברית. ארה"ב סייעה מבחינה ביטחונית עד כה באופן חסר תקדים לצה"ל. זה בא לידי ביטוי בליל המתקפה באיראן. גם כשיש לנו מחלוקות, אנחנו פותרים אותן בחדרים סגורים. למדינה יש אינטרסים ביטחוניים".

    על פרישתו של עופר וינטר מצה"ל אמר הדובר: "עופר הוא קצין שתרם רבות למדינת ישראל, וסוכם לפרישה. הדברים בצה"ל קורים בין מפקדים לפקודיהם, ולא דרך התקשורת הישראלית".

  • 19:52/נתניהו: לפני 76 שנה היה אמברגו נשק על ישראל. אם נצטרך, נעמוד לבד

    ראש הממשלה פרסם הערב הודעה שבה אמר: "אנחנו ערב יום העצמאות. במלחמת העצמאות לפני 76 שנים היינו מעטים מול רבים. לא היה לנו נשק, היה אמברגו נשק על ישראל, אבל בתעצומות הנפש, הגבורה והאחדות בתוכנו - ניצחנו. היום אנחנו הרבה יותר חזקים. אנחנו נחושים, ואנחנו מאוחדים כדי להביס את אויבנו ומבקשי נפשנו. אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד. אמרתי כבר שאם צריך - נילחם בציפורניים. אבל יש לנו הרבה יותר מציפורניים, ובאותן תעצומות נפש, בעזרת ה' יחד ננצח".

  • 19:45/גנץ: ההמתקפות על ארה"ב מצד שרים הן כפיות טובה

    השר בני גנץ פרסם הערב הודעה שבה אמר: "השותפות בין ארה"ב לישראל היא שותפות אסטרטגית, ולא פחות חשוב מכך - שותפות ערכית. ארה"ב התייצבה לצד ישראל בשעתה הקשה ביותר, והמתקפות עליה מצד שרים חסרי אחריות הן כפיות טובה שנועדה לצורכי פנים ושנובעת משיקולים פוליטיים. אני מקיים ואמשיך לקיים דיאולוג ישיר בנושאים רבים ורגישים בעלי השפעה דרמטית על ביטחונה של ישראל ואני מאמין שמשלוחי הנשק החשובים יימשכו. מעבר לצורך הביטחוני, יש בכך אמירה מדינית חשובה להמשך העמידה של ארה"ב לצד ישראל. לישראל יש חובה ביטחונית ומוסרית להמשיך להילחם כדי להשיב את חטופינו ולהסיר את האיום של החמאס מדרום הארץ, ולארה"ב יש חובה מוסרית ואסטרטגית לאפשר לישראל את הכלים הנדרשים למשימה זו".

  • 19:24/מטה המשפחות קיים טקס אשכבה לחטופים שגופותיהם מוחזקות בעזה

    מטה המשפחות להחזרת החטופים קיים היום טקס אשכבה לזכרם של החללים-החטופים, שלא זכו למנוחת עולם באדמת ישראל, ומשפחותיהם לא זכו לקבור את יקיריהם. בעודם סוחבים ארון קבורה ריק, קראו משפחות החללים-החטופים: "ללא השבת יקירינו לקבורה - מדינת ישראל לא תוכל להתאבל ולהשתקם"

    המשפחות נשאו ארון קבורה ובו תמונות יקיריהם, מכיכר אגרנט לכיכר המנורה בירושלים. לאחר המסע, שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ואלי שרעבי, הקריא תפילת יזכור עדכנית ונציגי המשפחות נשאו דברים. הציבור שנכח באירוע הדליק נרות זיכרון והניח פרחים צהובים לצד הארון הריק. ממטה המשפחות נמסר כי ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה תשפ"ד, מחזיק חמאס בגופותיהם של 38 חללים-חטופים, אשר ממתינים לשוב לקבורה בכבוד בישראל.

  • 19:14/שלושה חיילים נפצעו בינוני ברפיח בפיצוץ פיר ממולכד

    דובר צה"ל מסר כי מוקדם יותר היום שלושה חיילי צה"ל נפצעו באורח בינוני כתוצאה מפיצוץ פיר ממולכד במזרח רפיח, החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

  • 18:47/הבית הלבן: הנשיא לא רוצה שיהיה שימוש בנשק אמריקני בפעולות ספציפיות באזור ספציפי

    דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר היום: "הנשיא ימשיך לספק לישראל את היכולות הצבאיות שהיא זקוקה להן, אבל הוא לא רוצה שיהיה שימוש בסוגים מסויימים של נשק אמריקני בפעולות ספציפיות ובאזור ספציפי".

    קירבי אמר שהנשיא ביידן וצוותו הבהירו לישראל במשך שבועות ארוכים שהם מתנגדים למבצע רחב ברפיח. "אמרנו את זה ישירות לנתניהו והצענו אלטרנטיבות להבסת חמאס בלי מבצע קרקעי נרחב ברפיח. השיחות בנושא הזה נמשכות", הוא ציין.

    קירבי הדגיש כי הנשיא אמר לנתניהו במהלך שיחותיהם כי אם ישראל תתקדם עם מבצע קרקעי רחב ברפיח הוא לא יספק סוגים שונים של נשק. "ממשלת ישראל מבינה זאת כבר כמה זמן", הוא אמר. עוד אמר קירבי שממשל ביידן "תומך בתבוסה מתמשכת של חמאס אבל סבור שלפלוש קרקעית לרפיח לדעתנו לא יקדם זאת". הוא ציין שממשל ביידן סבור שמה שיקדם טוב יותר תבוסה של חמאס ברפיח הוא להבטיח שהגבול בין מצרים ועזה לא ישמש להברחת נשק לחמאס.

    לדבריו ארה"ב סבורה שיותר חשוב לחסל את מנהיגי חמאס כולל יחיא סינוואר. "אנחנו עובדים על זה ביחד כבר תקופה ארוכה", הוא אמר.

    קירבי הוסיף שדרך נוספת להבסת חמאס היא הקמה של ממשלה חלופית בעזה במקום ממשלת חמאס והקמה של מרחבים בטוחים לפליטים שנמצאים ברפיח שאליהם הם יוכלו לעבור ולקבל שם את כל השירותים שהם צריכים.

  • 18:39/בכיר ישראלי: סבב המו"מ בקהיר הסתיים, הפעולה ברפיח נמשכת כמתוכנן

    בכיר ישראלי אמר כי הסתיים סבב המו"מ בקהיר על עסקת החטופים והמשלחת הישראלית בדרכה חזרה לארץ. לדברי הבכיר הישראלי מוקדם יותר היום הגישו חברי המשלחת למתווכים המצרים והקטארים את ההסתייגויות של ישראל לגבי תשובת חמאס. "ישראל תמשיך בפעולתה הצבאית ברפיח ובעזה כמתוכנן", אמר הבכיר הישראלי

  • 18:08/צה"ל יירט שני כלי טיס בלתי מאוישים בלבנון

    דובר צה"ל מסר שמטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתית טרור ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה באזור עייתא א-שעב בדרום לבנון. מוקדם יותר היום כוחות צה"ל ביצעו ירי להסרת איום בכמה אזורים בדרום לבנון. כמו כן מסר דובר צה"ל שמטוסי קרב ולוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר יירטו לפני זמן קצר שני כלי טיס בלתי מאוישים בשטח לבנון. זוהו מספר שיגורים שחצו מלבנון לעבר כמה אזורים בצפון הארץ. זוהו פגיעות בשלומי, שבעקבותיהן פרצה שריפה במקום, כוחות כיבוי אש פועלים במקום על מנת לכבות את השריפה. אין נפגעים.

  • 17:51/הנפילות בשלומי: שתי רקטות פגעו בשטחים פתוחים

    מדובר צה"ל נמסר ששתי רקטות נפלו בשלומי בשטחים פתוחים. הנזק לבתים נגרם על ידי ההדף.

    נפילה בשלומי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully