וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ושב"כ חיסלו מחבל שהיה מעורב בהשתלטות על ציוד הסיוע ההומניטארי בעזה

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 22:49

בעקבות מטח לצפון: שני שיגורים נפלו בשטח פתוח ברמת הגולן. צה"ל פעל בג'נין, הפלסטינים מדווחים על שני מחבלים הרוגים. הח'ותים בתימן ירו טיל בליסטי לעבר ספינה אמריקנית, אין נפגעים | עדכונים שוטפים

הרמטכ״ל לתצפיתניות בגבול עזה: סומכים עליכן. נתחקר, נלמד ונמשיך חזק קדימה/דובר צה"ל
  • 22:45/צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון

    מטוסי קרב תקפו הערב מבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים מיס אל-ג'בל ועיתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף במהלך היום בירי ארטילרי במרחב וואדי חמול שבדרום לבנון.

  • 21:10/בלינקן: "רוצים תוכנית שתבטיח שמירה על חיי אזרחים במבצע ברפיח"

    שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן מסר היום כי ארצות הברית "רוצים לראות תכנית ישראלית שתבטיח שמירה על חיי אזרחים במהלך מבצע ברפיח. עד כה לא ראינו תכנית כזו".

  • 20:47/צה"ל חיסל מפקד במחלקת המבצעים של מרחב רפיח

    צה"ל ושב"כ הודיעו כי מוקדם יותר הערב, כלי טיס חיסל באופן ממוקד את מחמד אבו חסנה, מחבל חמאס במחלקת המבצעים של מרחב רפיח.

    מצה"ל נמסר כי חסנה תכלל פעילות נרחבת של יחידות בחמאס, היה בקשר עם פעילי השטח של חמאס והפעיל אותם. כמו כן, היה אחראי על חמ"ל מודיעיני שתכליתו לתת דיווחים על כוחות צה"ל לקראת תקיפות נגדם. אבו חסנה מוכר כפעיל במערך הסיוע הקרבי של הזרוע הצבאית בחמאס, היה מעורב בהשתלטות על ציוד הסיוע ההומניטארי ובחלוקתו לפעילי חמאס.

  • 19:31/יאיר גולן לגולדפוס: "נאום חשוב, מצדיע לך"

    אלוף במיל' יאיר גולן הגיב לדבריו של גולדפוס ומסר כ מדובר ב "נאום חשוב של מפקד אוגדה 98". עוד הוסיף גולן ואמר כי "את גולדפוס קיבלתי כמפקד הפלס"ר בחטיבת הנח"ל. כבר אז היה איש אמיץ וישיר, לוחם ומפקד מעולה. גולדפוס, מצדיע לך".

  • 19:19/משפחות החטופים דורשות פגישה עם קבינט המלחמה

    משפחות החטופים פנו הערב (רביעי) לקבינט המלחמה בדרישה למפגש מיידי, בטענה שהן ניזונות ממידע לא מהימן המשפחות דורשות כעת להתעדכן ממקור ראשון בפרטי העסקה העתידה לשחרר את יקירהן.

    "כל יום שבו מנרמלים את המוות, שהמדינה כושלת בהצלת אזרחים, נחטפה להם חצי שנה מהחיים. האם זה כל הסיפור? לא. הסיפור האמיתי הוא שאין עם מי לדבר", מסרה גאיה קלדרון, שאחיה ואחותה נחטפו ושבו לארץ, ואביה עופר קלדרון עדיין בשבי, "הסיפור האמיתי הוא שאין עם מי לדבר. איפה אתם, קבינט יקר, ברגים כל כל קריטיים? האם בלתי אפשרי ונסבל לכם להסתכל לנו בעיניים ולומר לנו את האמת, כי אולי אין תשובות? האם האמת היא שוויתרתם עליהם, שהשלמתם עם הקרבתם?".

    סימונה שטיינברכר, אמה של החטופה דורון שטיינברכר, מסרה לקבינט המלחמה "תסתכלו לי בעיניים, תסתכלו עלינו משפחות החטופים. כבר שבועות אנו מבקשים פגישה איתכם כדי לקבל מידע מהימן על משא ומתן והבקשה נדחית פעם אחר פעם. אנו נשענים על מידע מהתקשורת ומהטרור האכזרי שחמאס מעלה לרשתות. אנו מבקשים ששבעה מאיתנו יהיה צוות שיסייע לכם".

  • 19:01/עוצרים מחבלים, שמובילים אותם אל המנהרות: כוחות צה"ל בחאן יונס

    צוות קרב של חטיבת הקומדנו פועל בשכונת חמד שבחאן יונס בשיתוף עם חיל האוויר. במהלך הפעולה, חוסלו כמאה מחבלים ובוצעו למעלה ממאה תקיפות אוויריות. במהלך הפעולה, לוחמי מגלן, אגוז וסיירת גבעתי עצרו מספר מחבלים, בניהם מפקד בכוח הנח'בה. אותם מחבלים הכווינו את הכוחות לתשתיות טרור בשכונה. כמו כן, לוחמי סיירת גבעתי עצרו פעיל חמאס בחטיבת חאן יונס, שהוביל אותם לתשתית טרור ובה כ-15 מחבלים.

  • 18:55/תא"ל גולדפוס במסר לממשלה: "אתם חייבים להיות ראויים לנו"

    מפקד אוגדה 98 תא"ל דן גולדפוס פנה למנהיגי המדינה. "אני מבקש בהזדמנות הזו לפנות למנהיגים שלנו. מכל הצדדים. ואני מקווה שיכולו למצוא זמן להקשיב לליבו של לוחם", פתח המפקד את דבריו, "אנחנו, אנשי הצבא, לקחנו בעבר אחריות על כל מה שעשינו. אנחנו מרכינים ראש לנוכח הכישלון ב-7 באוקטובר, אבל בד בבד ממשיכים קדימה. אבל אתם חיביים להיות ראויים לנו, לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם", מסר.

    גולדפוס המשיך ודרש מהמנהיגים: "תוודאו שכולם לוקחים חלק. אתם חייבים לוודא שלא נחזור ל-6 באוקטובר ושכל המאמץ לא היה לשווא. תשימו את זה לעצמכם כל יום בראש. בכל יום ובכל שעה. מדם ליבו של לוחם אני מבקש מכם להיות מאוחדים, לדחוק את הקיצון ולאמץ את הביחד והמחבר. אנחנו בשדה הקרב מצאנו אותו ולא מתכוונים לוותר עליו".

    בווידאו: הצהרת מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס 13.03.24/דוצ
  • 18:48/מפקד אוגדה 98 תא"ל גולדפוס: "האויב מנסה לנצל באופן ציני ורצחני את הערכים שלנו"

    מפקד אוגדה 98 תא"ל דן גולדפוס מסר כי לוחמי האוגדה השמידו עד כה יותר מ-3,500 מחבלים ועצרו יותר מ-1,500 מחבלים. כמו כן, מסר כי הלוחמים השמידו גם תשתיות רבות בהן מתקני אימונים, יכולות תצפית, אמצעי תקשורת, משגרים, מנהרות ועוד.

    "המחבלים מנסים לנצל כל הזדמנות באופן ציני ורצחני את הערכים שלנו ואת העמידה שלנו בדיני המלחמה הבינלאומיים" מסר גודלפוס, ". גם בפעולות אלו עשינו הכול להמנע מפגיעה באוכלוסיה לא מעורבת. אנו נאמנים לצדקת דרכנו כמדינה יהודית ודמוקרטית ושומרים על ערכינו רק למעננו ולא למען האויבים שלנו".

  • 17:01/שר הביטחון גלנט ברצועה: "אין מקום בטוח למחבלים בעזה"

    שר הביטחון יואב גלנט נכנס הבוקר לרצועת עזה יחד עם כוחות של אוגדה 162. במהלך כניסתו ערך תצפית על עבודות ההכנה לפתיחת ציר הסיוע הימי ושוחח ם מפקדי הגדודים. לאחר שיחתו, מסר שר הביטחון כי " מתבצעת כאן עבודה בלתי רגילה מעל ומתחת לקרקע, הכוחות מגיעים לכל מקום והמסקנה היא שאין מקום בטוח למחבלים בעזה".

    "גם מי שחושב שאנחנו מתעכבים יראה בקרוב את זה שאנחנו נגיע לכל מקום. את כל מי שהיה מעורב באירועי השביעי באוקטובר נביא לדין - או שנחסל אותו, או שנביא אותו למשפט בישראל", מסר גלנט.

    בנושא הסיוע ההומניטרי מסר שר הביטחון כי הציר הימי יאפשר בתקווה להעביר את האספקה לאזרחים ולא לחמאס. "כל מעשה כזה מחליש את החמאס ומחזק את האחיזה שלנו, ומשפר את יכולתנו להמשיך את הלחימה".

    יואב גלנט, שר הביטחון, בביקור ברצועת עזה עם כוחות אוגדה 162, 13 במרץ 2024. אריאל חרמוני צלם משרד הביטחון, אתר רשמי
    יואב גלנט, שר הביטחון, בביקור ברצועת עזה עם כוחות אוגדה 162, 13 במרץ 2024/אתר רשמי, אריאל חרמוני צלם משרד הביטחון
  • 17:01/שר הביטחון ברצועת עזה

    יואב גלנט, שר הביטחון, בביקור ברצועת עזה עם כוחות אוגדה 162, 13 במרץ 2024. אריאל חרמוני צלם משרד הביטחון, אתר רשמי
    יואב גלנט, שר הביטחון, בביקור ברצועת עזה עם כוחות אוגדה 162, 13 במרץ 2024/אתר רשמי, אריאל חרמוני צלם משרד הביטחון
  • 17:01/שר הביטחון ברצועת עזה

    יואב גלנט, שר הביטחון, בביקור ברצועת עזה עם כוחות אוגדה 162, 13 במרץ 2024. אריאל חרמוני צלם משרד הביטחון, אתר רשמי
    יואב גלנט, שר הביטחון, בביקור ברצועת עזה עם כוחות אוגדה 162, 13 במרץ 2024/אתר רשמי, אריאל חרמוני צלם משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully