וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת ה-24 התפזרה, הבחירות לכנסת הבאה יתקיימו ב-1 בנובמבר

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 14:09

לפיד יהפוך הלילה לראש הממשלה. טרם ההצבעה על פיזור הכנסת נאם נתניהו במליאה: "הממשלה שלפיד יכול להקים היא עם האחים המוסלמים". טיבי האשים את עבאס: "מתחנף לנתניהו". חוק המטרו וחוקי הוויזות לארה"ב לא יקודמו, הפרשת ח"כ שיקלי לא תבוטל | כל העדכונים

דיון מליאת הכנסת על פיזורה, 20 ביוני 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
דיון מליאת הכנסת על פיזורה, 20 ביוני 2022/דוברות הכנסת
  • 10:53/הכנסת אישרה את פיזורה

    פיזור הכנסת ה-24 אושר בקריאה שניה ושלישית. 92 הצביעו בעד. ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד התחלפו בכסאות במליאה מיד לאחר אישור החוק, אך לפיד ייכנס לתפקידו רשמית לאחר חצות.

  • 10:20/לפיד ייכנס לתפקיד ראש הממשלה בחצות

    יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ייכנס לתפקיד ראש הממשלה הלילה בחצות בהתאם לחוק החילופים שקובע כי החילופים יתבצעו ביממה שלאחר פיזור הכנסת. לפיד כבר נשבע אמונים לתפקיד במליאה בשנה שעברה עם הרכבת הממשלה, כך שלא צפוי טקס רשמי לפי הפרוטוקול, אך לאחר פיזור הכנסת לפיד וראש הממשלה היוצא נפתלי בנט צפויים להיפגש במשרד רה"מ ולעשות העברה מסודרת של התפקיד.

  • 10:04/הח"כים קבעו: הבחירות יתקיימו ב-1 בנובמבר

    בתום הצבעה הוחלט כי הבחירות לכנסת ה-25 ייערכו ב-1 בנובמבר, תאריך עברי ז' בחשוון. בהצבעה תמכה המשותפת בעמדת הקואליציה, והושג לכך רוב. בהתאם להחלטה, תקנות יהודה ושומרון יוארכו אוטומטית עם פיזור הכנסת. מימון הבחירות עלה ל-1.6 מיליון שקלים למנדט, בהתאם להחלטת הוועדה הציבורית למימון הבחירות.

  • 09:58/עימות בין הח"כים הערבים במליאה, טיבי לעבאס: "מתחנף לנתניהו כדי שייקח אותך"

    עימות חריף נרשם במליאת הכנסת, בו האשים ח"כ אחמד טיבי את ח"כ מנסור עבאס כי הוא מתחנף ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. "אתה מנשק לו את התחת כדי שייקח אותך", אמר לעבאס, שאמר בתגובה: "אני שלחתי אותו הביתה, אתם רוצים להחזיר אותו". טיבי השיב לו: "בגלל סמוטריץ' אתה לא עם ביבי".

    בנוסף אמר עבאס לנתניהו: "בגלל שיתוף הפעולה ביני לבינך הצלחתי להיכנס לממשלה". ח"כ איימן עודה אמר גם הוא ליו"ר האופוזיציה כי "הערבים ששיתפו איתך פעולה הם ללא ערכים", כשהוא מצביע על מנסור עבאס שלידו.

  • 09:45/החלו ההצבעות על חוק פיזור הכנסת

    במליאה החלו ההצבעות על חוק פיזור הכנסת. כעת מצביעים על הסתייגויות עוד לפני ההצבעה הסופית.

  • 09:12/נתניהו: הבטיחו שינוי, דיברו על ריפוי, עשו ניסוי והוא נכשל

    יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נאם במליאת הכנסת, שם אמר על הממשלה כי "הבטיחו שינוי, דיברו על ריפוי, עשו ניסוי והוא נכשל". עוד טען, "לפיד כבר סגר עם רע"ם והמשותפת את הממשלה הבאה. ללפיד אין ממשלה בלעדיהם, זאת מתמטיקה פשוטה". על כך אמר ח"כ אחמד טיבי לח"כים בספסלי הליכוד: "ליקקתם לערבים שנה שלמה".

  • 08:39/בעבודה מאשימים: לפיד אחראי על אי קידום חוק המטרו

    גורמים בעבודה האשימו את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד באי קידום חוק המטרו. לדבריהם, הוא ואנשי מפלגתו לא הראו נכונות לקידום החוק. "הכל הייתה הצגה לתקשורת אבל בסוף העדיפו אינטרסים פוליטיים צרים מטובת הציבור הכללי", אמרו.

  • 08:10/ועדת החוקה אישרה את חוק הבחירות לכנסת ה-25

    בתום דיון ממושך אישרה ועדת החוקה את הצעת חוק הבחירות לכנסת ה-25 לקריאות שנייה ושלישית. הצעת החוק מטעם הוועדה קובעת הוראות מיוחדות לבקשת ועדת הבחירות המרכזית, הדרושות להיערכות לקיום הבחירות לכנסת ה-25 כהלכתן, תוך התמודדות, בין היתר, עם המשך התפשטות נגיף הקורונה, וכן מעגנת תובנות של ועדת הבחירות המרכזית לאחר הבחירות לכנסת ה-24.

    בהצעת החוק נכללים לראשונה תיקונים מהרפורמה בתעמולת הבחירות שנדונו בשבועות האחרונים בוועדה ובהם חובת השקיפות לכל פרסום של מפלגה או פרסום המופץ בתשלום כולל טוקבקים; עם זאת בהסכמות שגובשו נקבע כי "סעיף השקיפות" יחול רק בתקופת בחירות.

    בסוגית מקבצי הדיור ובתי אבות לא הגיעה הוועדה להסכמה ונוסח הצעת החוק יובא כפי שאושר בקריאה ראשונה כך שתוצב קלפי בבתי אבות, דיור מוגן או מקבצי דיור, בהם לפחות 75 דיירים.

    לדרישת ח"כ ביטן וח"כ קרעי כי ועדת הבחירות המרכזית תציג נתונים על אחוזי הצבעה לפי אזורים, הכריע היו"ר ח"כ קריב כי יגיש הסתייגות לפיה יקבע עיקרון מסמיך בחוק לפיו ועדת הבחירות תפרסם חמש פעמים במהלך יום הבחירות נתונים על אחוזי הצבעה ארצית ואזורית.

  • 08:02/חוק המטרו וחוקי הוויזות לארה"ב לא יקודמו, השיחות הגיעו למבוי סתום

    חוק המטרו וחוקי הוויזות לארצות הברית לא יקודמו. השיחות בין הקואליציה לאופוזיציה הגיעו למבוי סתום.

  • 07:45/מליאת הכנסת חידשה את דיוניה לקראת ההצבעה על פיזור הכנסת

    מליאת הכנסת חידשה לפני זמן קצר את דיוניה לקראת ההצבעה על פיזור הכנסת ה-24. במהלך הלילה לא נרשמה התקדמות בשיחות בין קואליציה לאופוזיציה סביב הדיל לביטול ההפרשה של ח"כ עמיחי שיקלי בתמורה לקידום חוק המטרו. בכנסת יקיימו קודם את ההצבעה על פיזור הכנסת שבה תוכרע גם תאריך הבחירות ולאחר מכן יצביעו על חוקים נוספים שנותרו על שולחן הכנסת.

  • 23:40/שקד ללפיד: לא עוסקת בהקמת ממשלה חלופית

    שרת הפנים איילת שקד שוחחה עם שר החוץ יאיר לפיד והבהירה לו כי היא לא עוסקת בהקמת ממשלה חלופית. שקד יזמה את השיחה לאחר שנפוצו שמועות בכנסת כי מתקיימים מגעים להקמת ממשלה עוד בכנסת הנוכחית. בעקבות כך, ביש עתיד מיהרו להקדים את ההצבעה על פיזור הכנסת להלילה אך לאחר השיחה עם שקד ובדיקות נוספות שערכו בכנסת דחו אותה מחדש למחרת.

  • 23:15/סער: הכניעה לסחטנות בעניין שיקלי - עסקה מושחתת

    יו"ר תקווה חדשה השר גדעון סער אמר כי "הכניעה לסחטנות בעניין שיקלי היא עסקה מושחתת שמנוגדת לחוק ולהחלטת ועדת הכנסת שהתבססה עליו. 'ההלבנה' הזאת גם גם תהיה עידוד לעריקה ממפלגות יום אחרי הבחירות. האופוזיציה ניהלה מסע לרכישת עריקים והקואליציה לצערי נותנת לזה כעת הכשר. תקווה חדשה מתנגדת לכך בתוקף". גם בימינה מתנגדים לביטול ההפרשה של שיקלי, אולם במפלגת העבודה ובישראל ביתנו, שמקדמים את חוק המטרו, שוקלים בחיוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully