וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינלנד הודיעה על כוונתה הרשמית להגיש בקשה להצטרפות נאט"ו; שבדיה בדרך

עודכן לאחרונה: 12.5.2022 / 13:40

ממשלת שבדיה מתכננת להגיש בקשה להצטרפות לנאט"ו בשבוע הבא. הקצין האוקראיני במריופול פנה לאילון מאסק בטוויטר בבקשת סיוע. שלושה שבויי מלחמה רוסים שהואשמו ברצח אזרחים, וחייל נוסף שהואשם ברצח גבר לפני שאנס את אשתו, יהיו הראשונים לעמוד לדין על פשעי מלחמה

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג ושר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן בריגה, לטביה, 30 בנובמבר 2021. רויטרס
מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג ושר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן בריגה, לטביה, 30 בנובמבר 2021/רויטרס
  • 13:30/גם שבדיה רוצה להצטרף לנאט"ו

    ממשלת שבדיה מתכננת להגיש בקשה להצטרפות לנאט"ו בשבוע הבא, לאחר שהשכנה פינלנד עשתה צעד דומה היום, כך דיווח העיתון אקספרסן. הפרלמנט השבדי ידון במצב הביטחוני ביום שני וראש הממשלה מגדלנה אנדרסון תכנס פגישת קבינט מיוחדת שבה תתקבל החלטה בנושא, דיווח העיתון. בקשה תישלח מיד לאחר ההחלטה.

    העיתון דיווח גם כי על פי מקורות, ביקורת שערכו כל המפלגות לגבי מדיניות הביטחון השבדית אמורה להתפרסם מחר, והמסקנה היא שחברות בנאט"ו תהווה הרתעה לרוסיה.

  • 13:36

    הצטרפות של פינלנד לנאט"ו תיחזק את הברית הצבאית ואת פינלנד, אמר מזכ"ל הארגון ינס סטולטנברג. "אם פינלנד תחליט להגיש בקשה, היא תתקבל בברכה לנאט"ו, ותהליך הקבלה יהיה מהיר וחלק", הוא אמר.

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שוחח עם נשיא פינלנד בטלפון ושיבח את "המוכנות הפינית להגיש בקשה להצטרף לנאט"ו".

  • 10:51

    פינלנד הודיעה באופן רשמי על כוונתה להצטרף לברית נאט"ו, לאור החששות שהתעוררו במדינה לאחר הפלישה של רוסיה אוקראינה.

    "פינלנד חייבת להגיש בקשה לחברות בנאט"ו ללא דיחוי", אמרו ראש הממשלה סאנה מרין והנשיא סאולי ניניסטה בהצהרה משותפת. "אנחנו מקווים שהצעדים הלאומיים שעדיין נדרשים כדי להגיש בקשה רשמית ייושמו במהירות בתוך כמה ימים", הם הוסיפו.

  • 10:48

    שלושה שבויי מלחמה רוסים שהואשמו ברצח אזרחים, וחייל נוסף שהואשם ברצח גבר לפני שאנס את אשתו, יהיו הראשונים לעמוד לדין על פשעי מלחמה במהלך העימות באוקראינה, כך חשף התובע הכללי של אוקראינה.

    יותר מ-10,700 פשעים נרשמו מאז תחילת המלחמה על ידי משרד התובע הכללי, המונהג על ידי אירינה ונדיקטובה.

  • 10:43/רוצים שמאסק יעזור

    הקצין האוקראיני במריופול פנה ישירות לאילון מאסק וביקש כי האיש העישר בעולם יתערב לטובת הלכודים על ידי הכוחות הרוסיים בעיר הנמל, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות AFP.

    סרהי וולינה, המפקד של גדוד הנחתים 36, אמר כי יצר חשבון טוויטר רק בשביל לשלוח הודיעה למאסק. "אנשיםאומרים שהגעת מעולם אחר ללמד את האנשים להאמין בבלתי אפשרי. הכדור שלנו קרוב לשלך, ומאחר שבכדור שלי כמעט אי אפשר לשרוד, האם תעזור לנו לצאת מהמפעל למדינה מתווכת? אם לא אתה, אז מי?", הוא צייץ.

  • 09:41/"האיום הישיר ביותר"

    רוסיה היא ה"איום הישיר ביותר על הסדר העולמי לאור המלחמה הברברית נגד אוקראינה, וההסכם המדאיג עם סין", אמרה היום (חמישי) נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין לאחר שיחות עם ראש הממשלה היפני פומיו קישידה.

    פון דר ליין ונשיא המועצה האירופית שארל מישל נמצאים ביפן לשיחות גם על הפלישה לאוקראינה. "הפלישה לאוקראינה היא אינה רק סוגיה אירופית. היא מזעזעת את הליבה של הסדר העולמי כולל את אסיה. אסור לסבול זאת", אמר קישידה שממשלתו הצטרפה לסנקציות שהטיל המערב על מוסקבה, כולל על אנרגיה.

  • 07:56/באוקראינה פיצצו שני גשרים והקשו על התקדמות צבא רוסיה

    כוחות צבא אוקראינה פיצצו שני גשרים ובכך עצרו את המאמצים של צבא רוסיה לחצות את הנהר באזור לוהנסק שבמזרח אוקראינה. הטופוגרפיה של אוקראינה, ובמיוחד הנהרות בה, יוצרים קשיים לוגיסטיים המאטים את התקדמות הצבא הרוסי. בנוסף, לטענת רוסיה, אזרח רוסי ראשון נהרג כתוצאה מההפגזות בגבולות אוקראינה.

  • 04:25/זלנסקי: המלחמה תיגמר כשנקבל בחזרה את השייך לנו

    בנאום בפני סטודנטים ואקדמאים צרפתים אמר נשיא אוקראינה זלנסקי הערב כי "המלחמה תסתיים כאשר העם באוקראינה יקבל בחזרה את מה ששייך לו". לדברי זלנסקי, דרישותיה של אוקראינה אינן גדולות, ושהיא מעוניינת בשובו של השלום למדינה. "אנחנו רוצים את האדמה שלנו בחזרה, משום שההיסטוריה שלנו קשורה בה, ומשום שזהו החוק הבין לאומי", אמר זלנסקי. "כאשר כל מה ששלנו יחזור לידינו, נסיים את המלחמה". לדברי זלנסקי, הסיכוי להגיע לפתרון דיפלומטי הולך ופוחת ככל שרוסיה מבצעת יותר פשעים נגד העם האוקראיני, כפי שקרה בבוצ'ה ובמריופול.

  • 22:14/אוקראינה: נשחרר אסירים רוסים תמורת לוחמים שנפצעו קשה במריופול

    אוקראינה הציעה למוסקבה לשחרר אסירי מלחמה רוסים בתמורה לשחרור לוחמים אוקראינים שנצורים במפעל הפלדה "אזובסטל" שבמריופול ונפצעו קשה. "עוד אין הסכם על חילופי השבויים אבל המגעים נמשכים", אמרה סכנית ראש הממשלה של אוקראינה אירינה ורשצ'וק.

  • 20:49/אוקראינה הפציצה כפר ברוסיה; אדם אחד נפצע

    אוקראינה הפציצה היום כפר רוסי באזור בלגורוד הגובל עם אוקראינה. אדם אחד נפצע מההפצצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully