וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: מספר האזרחים שנהרגו באוקראינה גבוה באלפים מהמספר הרשמי

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 20:10

מספר האוקראינים שנמלטו מהמדינה מאז תחילת המלחמה מתקרב לשמונה מיליון. גרמניה פתחה מחדש את השגרירות בקייב. בית הנבחרים האמריקני יצביע היום על חבילת סיוע חדשה לאוקראינה בשווי 40 מיליארד דולר

הרס במריופול, 2 במאי 2022. Alexei Alexandrov, AP
הרס במריופול, 2 במאי 2022/AP
  • 09:57/"לפחות 100 אזרחים עדיין נמצאים במפעל הפלדה"

    עוזר של ראש העיר מריופול אמר כי לפחות 100 אזרחים עדיין נמצאים במפעל הפלדה אזובסטל, למרות מבצע הפינוי.

  • 18:55/האו"ם בחר בצ'כיה להחליף את רוסיה במועצה לזכויות אדם

    העצרת הכללית של האו"ם בחרה בצ'כיה להחליף את רוסיה במועצה זכויות האדם. זאת לאחר שהאו"ם הצביע על השעיית רוסיה מהמועצה ב-7 באפריל.

  • 17:08

    ארצות הברית סבורה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתכונן לעימות ארוך באוקראינה, וכי ניצחון רוסי בדונבאס במזרח לא בהכרח יבשר על סוף המלחמה, כך אמרה ראש המודיעין הלאומי אבריל היינס. לדבריה, הוא סומך על כך שפוטין ממתין שהנחישות של המערב תיחלש עם הזמן.

  • 16:32

    מספר האוקראינים שנמלטו מהמדינה מאז תחילת המלחמה מתקרב לשמונה מיליון, על פי האו"ם. לדברי הארגון, משבר הפליטים גדל בקצב המהיר ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

  • 16:31

    אוקראינה אמרה כי כוחותיה השתלטו מחדש על כפרים שהיו בידי הרוסים והמשיכו להדוף מתקפה רוסית בצפון מזרח המדינה, שעשויה לסמל על שינוי במומנטום של המלחמה ולסכן את ההתקדמות של רוסיה.

    המשמעות של ההדיפה של הכוחות הרוסיים שהשתלטו על שולי העיר חרקוב מאז תחילת המלחמה היא שהאוקראינים מתקרבים למרחק ירי משורות האספקה האחוריות של הרוסים. "הם מנסים להתקרב מאחורי הרוסים כדי לחתוך את קווי האספקה שלהם, משום שזאת החולשה העיקרית של הרוסית. האוקראינים מתקרבים לגבול הרוסי. כל הישג של הרוסים מהימים הראשונים בצפון מזרח אוקראינה נעלם", אמר ניל מלווין ממכון המחקר RUSI לרויטרס.

    בדרום אוקראינה, הכוחות הרוסים הסתערו שוב על מפעל הפלדה אזובסטל במריופול וניסו להשתלט על המעוז האחרון של ההתנגדות האוקראינית בעיר ההרוסה. לדברי האוקראינים, מאה אזרחים עדיין לכודים במפעל.

    בנוסף, רוסיה שיגרה טילים נגד מטרות בפנים אוקראינה. טילים רוסיים פגעו בעיר אודסה. אדם אחד נהרג וחמישה נפגעו כששבעה טילים פגעו במרכז קניות.

  • 16:30

    הפרלמנט של ליטא הצביעו פה אחד להגדיר את הפעולות של רוסיה באוקראינה הן "רצח עם" וטרור" וקרא לבית הדין הבינלאומי לתבוע חשודים בפשעי מלחמה.

  • 16:30

    מספר האזרחים שנהרגו באוקראינה מאז תחילת המלחמה "גבוה באלפים" מהמספרים הרשמיים, כך על פי דיווח האו"ם. 3,381 אזרחים נהרגו ו-3,680 נפגעו, על פי הספירה הרשמית של האו"ם. אך לדברי מטילדה בוגנר, ראש צוות זכויות האדם של הארגון באוקראינה, "אנחנו עובדים על ההערכות, אבל אני יכולה לומר כעת שהמספר גבוה באלפים ממה שחשבנו עד עכשיו".

  • 16:13

    שרת החוץ הגרמנית אנאלנה ברבוק הכריזה היום (שלישי) על פתיחה מחודשת של שגרירות גרמניה בקייב, בירת אוקראינה, היא אמרה כי גרמניה תצמצם את "יבוא האנרגיה הרוסית עד לאפס", וכי מצב זה "יישאר קבוע לנצח". ברבוק הוסיפה כי אוקראינה צריכה להיות חברה מלאה באיחוד האירופי בשלב מסוים אך אי אפשר לעשות קיצורי דרך.

  • 20:05/ארה"ב: רוסיה בפיגור של שבועיים בהשגת יעדיה במזרח ובדרום אוקראינה

    בכיר בממשל ארצות הברית מסר כי רוסיה נמצאת בפיגור של כשבועיים בהשגת היעדים שהציבה לעצמה בחבל דונבאס ובדרום אוקראינה. "אנו מעריכים שהם נמצאים בפיגור של שבועיים ואף יותר", אמר.

  • 06:44/ביידן: מודאג שאין לפוטין דרך יציאה מהמלחמה

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן טען כי הוא מודאג שאין לפוטין דרך יציאה מהמלחמה באוקראינה. עוד הוסיף כי הוא מנסה להבין כיצד יש לפעול בקשר לכך. בנוסף, הצהיר ביידן על כוונותיו להעביר תחילה סיוע כספי לאוקראינה ורק אז להעביר את חבילת הסיוע לנפגעי הקורונה במדינתו.

  • 04:57/העיר אודסה שבאוקראינה תחת מתקפת טילים

    העיר אודסה שבאוקראינה הותקפה בטילים - כך דווח ממועצת העיר. עדים במרכז העיר אמרו כי שמעו כמה פיצוצים בעיר שהרעידו מבנים. כמו כן, גם ברשתות החברתיות שיתפו תיעודים של אש גדולה בוערת ועד נוסף טען כי מרכז קניות בוער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully