וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: כל הנשים, הילדים והקשישים פונו מהמפעל במריופול

מקורות: בת הזוג של פוטין, אלינה קבייבה, כלולה בחבילת הסנקציות של האיחוד. משרד החוץ הרוסי נזף בשגרירה הבריטית בשל הסנקציות: המשך פעולות הרסניות כאלה יובילו "להרס סופי של היחסים הבילטרליים". האו"ם קרא לפתוח מחדש את נמלי אודסה כדי לרסן את משבר הרעב העולמי

אזרחים מפונים ממריופול 30 באפריל 2022. REUTERS, רויטרס
אזרחים מפונים ממריופול 30 באפריל 2022/רויטרס
  • 20:01/הנשים, הילדים והקשישים פונו ממפעל הפלדה

    סגנית ראש ממשלת אוקראינה אמרה היום (שבת) כי כל הנשים, הילדים והקשישים פונו ממפעל הפלדה אזובסטל שבמריופול. "החלק הזה של המבצע ההומניטרי במריופול הסתיים", אמרה הסגנית אירינה ורשצ'וק בהודעה בחשבון הטלגרם שלה.

    כוחות רוסים בגיבוי טנקים וירי ארטילרי ניסו היום להסתער על המפעל, אמר קצין אוקראיני. מוקדם יותר, סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס דיווחה כי 50 אנשים פונו מהמפעל. בדלנים תומכמ מוסקבה אמרו כי בסך הכל 176 אזרחים פונו מהמפעל. לא ברור אם עדיין נותרו אזרחים בתוך המפעל.

  • 16:30/טילים רוסיים נחתו באודסה ובשתי עיירות בצפון

    מה טילים רוסיים נחתו היום בעיר הנמל האוקראינית אודסה. מוקדם יותר דווח כי הופצצו מטרות גם בסביבות העיר, אך לא נמסרו פרטים לגבי נפגעים או נזק. טילים רוסיים נורו גם לעבר שתי עיירות במחוז סומי בצפון אוקראינה.

  • 12:00

    50 אנשים נוספים פונו ממפעל אזובסטל במריופול, על פי סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. על פי דיווח של מטה ההגנה האזורי ברפובליקה העממית של דונייצק, 50 אזרחים פונו ביום שישי ממרכז קבלה ליד בזימן בשטח הבדלני שלה.

  • 11:30/"הרס סופי של היחסים בין רוסיה לבריטניה"

    שגרירת בריטניה ברוסיה, דבורה ברונט, הוזמנה לשיחת נזיפה במשרד החוץ הרוסי בנוגע לסנקציות נגד רוסיה, כולל חברת אול רוסיה סטייט טלוויז'ן ורדיו ברודקאסטינג קומפני, על פי הודעה של משרד החוץ הרוסי.

    המשך פעולות הרסניות כאלה יובילו "להרס סופי של היחסים הבילטרליים ויגרום נזק ליחסים בין עמי רוסיה ובריטניה", נכתב בהצהרה של משרד החוץ הרוסי. "הטלת סנקציות נגד המדיה הרוסית רק בגלל הסיקור והפרשנות של האירועים קורית בעולם שאינו מתאים לדפוסים המערביים, ושוב הוכחה הצביעות והציניות של הפוליטיקאים הבריטים, משום שחופש התקשורת הוא רק כלי בעבורם לפתירת בעיות בשוק", נאמר. רוסיה תמשיך להגיב בחריפות ובהחלטיות לכל הסנקציות שלונדון יוזמת, נכתס בהצהרה.

  • 11:28

    טייוואן הטילה סנקציות על סחורות טכנולוגיות מבלארוס בטענה ל"מעורבות פעילה" בפלישה לאוקראינה, אמר משרד הכלכלה של טייוואן. הסנקציות כוללות ציוד תקשורת וציוד נוסף למטרות אזרחיות וצבאיות. סנקציות דומות הוטלו באפריל נגד רוסיה.

  • 11:26/מאמצי הפינוי נמשכים במפעל אזובסטל במריופול

    מאמצי הפינוי נמשכים במפעל אזובסטל במריופול לאחר שהרוסים פרצו פנימה השבוע, על פי דיווח המפקד האוקראיני שנמצא בתוך המפעל. בכירים אוקראינים פירסמו תמונות ממריופול שמראות את הכוחות הרוסים מחדשים אנדרטאות מהתקופה הסובייטית בעיר.

    ראש העיר של קייב הפציר בתושבים להישאר בבתים ביום ראשון לקראת "יום הניצחון" הרוסי ביום שני, על רקע הערכות במערב שפוטין יכריז ביום זה על מלחמה רשמית באוקראינה, ויגייס את אנשי המילואים.

  • 11:20/בת הזוג של פוטין כלולה בסנקציות החדשות

    אלינה קבייבה, בת הזוג של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לפי דיווחים, כלולה בחבילת הסנקציות השישית של האיחוד האירופי נגד רוסיה, כך אמרו שני מקורות דיפלומטים אירופים ל-CNN.

    בשלב הזה, אפשר להוסיף או למחוק שמות מהחבילה על פי החלטת המדינות באיחוד, וצפוי משא ומתן בכל פעם שחבילת סנקציות חדשה מוצעת, אמר מקור בנציבות האירופית. האיחוד עדיין לא חתם רשמית על טיוטת החבילה החדשה והדיונים נמשכים. "זה לא עניין קל ואנחנו חייבים להמתין ולראות מה יקרה" אמר מקור.

    CNN ביקשה תגובה מחברת נישונל מדיה גרופ הרוסית שבראשה עומדת קבייבה אך לא קיבלה תשובה.

  • 05:35/תוכנית המזון העולמית של האו"ם קראה לפתוח מחדש את נמלי אודסה

    תוכנית המזון העולמית של האו"ם קראה לפתוח מחדש את הנמלים בעיר אודסה שבדרום אוקראינה, שנחסמו בשל הלחימה במדינה, וזאת כדי להתמודד עם משבר הרעב העולמי. נוכח סגירתם של הנמלים, מזון רב לא סופק למדינות במזרח התיכון ובאפריקה, התלויות בייבוא שלו.

  • 04:57/ביידן וטרודו דנו בסיוע ביטחוני לאוקראינה

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראשת ממשלת קנדה ג'סטין טרודו דנו בשיחת טלפון על המאמצים של מדינותיהם לספק סיוע ביטחוני לאוקראינה - כך נמסר מהבית הלבן.

  • 02:39/בריטניה תתרום 287 גנרטורים ניידים נוספים לאוקראינה

    ממשלת בריטניה הודיעה שתעניק לאוקראינה 287 גנרטורים ניידים, שיספקו חשמל לבתי חולים ובתים במדינה, בה ההרס נמשך נוכח הלחימה מול צבא רוסיה. עד כה סיפקה בריטניה 569 גנרטורים לאוקראינה.

  • 02:19/הרשויות באיטליה עצרו ספינת פאר בחשד שהיא קשורה לפוטין

    הרשויות באיטליה עצרו את ספינת הפאר "שחרזדה" בחשד שהיא מקושרת לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, עליו הוטלו מדינות המערב סנקציות. הספינה נמצאת במעקב מאז חודש מרץ, וטרם אישרו את החשד, אולם מחשש שתפליג הוחלט לעצור אותה לפני סיום החקירה.

  • 00:05/ביידן הכריז על חבילת סיוע ביטחוני נוספת לאוקראינה

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז כי מדינתו תספק חבילת סיוע לאוקראינה, הכוללת תחמושת ארטילרית, מכ"מים וציוד נוסף. לפי גורם בממשלה מסר כי שוויה של חבילת הסיוע יעמוד על 150 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully