וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי: רוסיה משתמשת במצור במריופול כ"שיטת עינויים"

עודכן לאחרונה: 6.5.2022 / 20:26

23 אזרחים פונו ממפעל אזובסטל. מועצתה ביטחון של האו"ם בהצהרה ראשןנה מאז הפלישה: "חשש כבוד לביטחון אוקראינה". הבית הלבן הכחיש דיווח, שלפיו ארה"ב סיפקה לאוקראינה את מיקום הספינה שהוטבעה

אזרחים מפונים ממריופול 30 באפריל 2022. REUTERS, רויטרס
אזרחים מפונים ממריופול 30 באפריל 2022/רויטרס
  • 20:18/"המצור במריופול הוא עינוי"

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר הכי מריופול היא אחד המקומות המורכבים ביותר במלחמה, והאשים את הרוסים במצור ועינויים כולל הרעבה, באירוע וירטואלי של מכון המחקר צ'טהאם האוס.

    לדבריו, הכניסה לאזור אסורה על כל הארגונים הבינלאומיים, גם בשביל לספק מים, מזון או ציוד לאזרחים. הוא הוסיף כי היחס של הצבא הרוסי במריופול הוא "לא אנושי וחייתי".

    זלנסקי הדגיש כי אם רוסיה תהרוג אזרחים שאפשר היה להחליפם במסגרת חילופי שבויי מלחמה, האוקראינים לא יוכלו לנהל עמה שיחות דיפלומטיות. היום פונו 23 אזרחים ממפעל הפלדה אזובסטל במריופול.

  • 20:23

    מועצת הביטחון של האו"ם, כולל רוסיה, הסכימה להביע "חשש כבד" לשימור השלון והביטחון של אוקראינה. זאת ההצהרה הראשונה מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה לפני עשרה שבועות, אמרו דיפלומטים.

  • 18:58

    אוקראינה ביקשה מארגון רופאים ללא גבולות (MSF) לסייע בפינוי לוחמים ממפעל הפלדה אזובסטל במריופול.

  • 14:24/דובר הקרמלין: "יגיע הזמן לציין את יום הניצחון במריופול"

    דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב מסר כי הזמן לחגוג את יום הניצחון במריופול אולי לא יתקיים בתשעה למאי לציון ניצחון ברית המועצות במלחמת העולם השניה, אך הוא יגיע. זאת לאחר שנשאל על התוכניות לתאריך זה.

  • 11:10/הונגריה מתנגדת לאמברגו הנפט על רוסיה

    הונגריה אמרה כי אינה יכולה לתמוך בחבילת הסנקציות החדשה של האיחוד האירופי נגד רוסיה בצורתה הנוכחית, כולל אמברגו נפט על רוסיה, אמר ראש הממשלה ויקטור אורבן. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי ידבר עם מנהיגי מדינות G7 לגבי סנקציות נוספות.

    הנציבות האירופית הציעה פטור לצ'כיה, הונגריה וסלובקיה מאמברגו הנפט עד אמצע 2024. נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין אמרה כי האיחוד החייב לנתק את התלות שלו בנפט וגז רוסיים, שזה יהיה קשה, משום שרוסיה כבר אינה שותפה אמינה.

    בלארוס אסרה על ספינות תובלה של האיחוד לשאת מסעות כבדים בתוך שטחה.

  • 11:08

    מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר ביום חמישי למועצת הביטחון כי מבצע שלישי לפינוי אזרחים ממריופול נמצא בעיצומו.

    משרד ההגנה הרוסי אמר כי טילים רוסיים השמידו מצבור תחמושת גדול במזרח אוקראינה. לדבריו, הרוסים גם יירטו שני מטוסים אוקראינים - Su-25 ומיג 29, בלוהאנסק.

  • 11:07

    גורם בכיר אוקראיני אמר היום (שישי) כי ניסיון חדש לפנות אזרחים הלכודים עם לוחמים במפעל הפלדה אזובסטל במריופול מתבצע "כעת". אנדרי ירמק, ראש הסגל הנשיאותי לא סיפק פרטים נוספים.

  • 08:46/ארה"ב מכחישה כי סיפקה מידע מודיעיני על ספינת המלחמה הרוסית

    הפנטגון בארצות הברית הכחיש הלילה (שישי) כי סיפק מידע לאוקראינה בכדי להטביע את ספינת המלחמה של רוסיה. "לא היינו מעורבים בהחלטת האוקראינים לפגוע בספינה או בפעולה שהם ביצעו", אמר דובר הפנטגון ג'ון קירבי, והסביר "לאוקראינים יש יכולות מודיעיניות משלהם לעקוב אחר כלי השיט הרוסי, כפי שעשו במקרה הזה".

  • 08:13/דיווח: ארה"ב סייעה לאוקראינה במידע מודיעיני על ספינת מלחמה של רוסיה

    ארצות הברית סיפקה לאוקראינה מידע מודיעיני לגבי מיקומה של ספינת המלחמה של רוסיה, "מוסקבה", כך דווח היום (שישי) במדינה. לפי הדיווח, לפני כחודש זיהו הכוחות האוקראינים ספינה בים השחור ובכדי להבין אם מדובר בכוחות רוסיה התקשרו לאנשי קשר אמריקנים. ארה"ב אישרה את המידע וסיפקה מידע מודיעיני לגבי מיקומה. בהמשך, נורו שני טילים אוקראיניים לעבר הספינה, שהטביעו אותה וגרמו למכה אדירה לכוחות הצבא הרוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully