וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: "קרבות עקובים מדם במפעל הפלדה במריופול"

עודכן לאחרונה: 5.5.2022 / 19:19

הכוחות הרוסים, לפי דיווחים, נכנסו לראשונה למפעל עצמו. הפסקת אש בת 3 ימים אמורה להיכנס לתוקף. ארה"ב סיפקה למודיעין האוקראיני מידע שיסייע לכוחות להרוג גנרלים רוסים שנמצאים באוקראינה

מפעל המתכות אזובסטל, מריופול, אוקראינה, אפריל 2022. REUTERS, רויטרס
מפעל המתכות אזובסטל, מריופול, אוקראינה, אפריל 2022/רויטרס
  • 13:02/ארה"ב סיפקה מידע לגבי גנרלים רוסים באוקראינה

    ארצות הברית סיפקה למודיעין האוקראיני מידע שיסייע לכוחות להרוג גנרלים רוסים שנמצאים באוקראינה, על פי דיווח של ניו יורק טיימס שציטט גורמים בכירים אמריקנים.

    פרטים לגבי תנועת הכוחות והמיקום של המפקדות הניידות היו ככל הנראה כלולים במידע ושומשו בידי האוקראינים במתקפות שהובילו למוות של קצינים רוסים. לטענת אוקראינה, 12 גנרלים רוסים בכירים נהרגו עד כה.

    דובר של הבית הלבן מתח ביקורת על ניו יורק טיימס ואמר כי הדיווח "מטעה וחסר אחריות".

  • 19:09

    ראש העיר איוואנו-פרנקיבסק במערב אוקראינה קרא לתושבים להימנע מכינוסים ציבוריים בסוף השבוע, או לעזוב את העיר אם הם יכולים, מחשש שהרוסים יתקיפו את העיר בטילים. ההכרזה שלו באה בעקבות אזהרות של בכירים אוקראינים שרוסיה תנסה להגביר את מתקפותיה על אוקראינה לפני ה-9 במאי, יום הניצחון של הסובייטים על גרמניה הנאצית.

    ראש העיר רוסלאן מרטסינקיב ביטל את כל האירועים המתוכננים. "יש לנו מידע מסוים, האויב למרבה הצער רוצה לערוך עוד מתקפות טילים, לכן ה-7, ה-8 וה-9...אני קורא לכם בשלושת הימים האלה לא לצאת מהבית או לצאת מהעיר אם אתם יכולים", הוא אמר.

  • 19:15

    אוקסנה בלנדינה וויקטור וסיליב חלקו את הריקוד הראשון בחתונתם מבית החולים של לבוב. בלנדינה,
    אחות בת ה-23, איבדה את שתי רגליה לאחר שמוקש התפוצץ סמוך לה ב-27 במרץ בלוהנאסק. הזוג עשה דרכו הביתה בעיר ליסיצ'נסק כשבלדינה פנתה להזהיר את בן זוגה מהסכנה. רגעים ספורים לאחר מכן, המוקש התפוצץ. וסיליב לא נפגע בפיצוץ. הסרטון נהפך מאז לוויראלי.

  • 12:03/קרבות קשים במפעל הפלדה

    המפקד האוקראיני שמוביל את החיילים הלכודים במפעל הפלדה אזובסטל במריופול אמר כי "קרבות קשים ועקובים מדם" מתרחשים כעת. לדברי מוסקבה, הפסקת אש בת שלושה ימים אמורה להתחיל היום בעיר. אך אוקראינה ספקנית והנשיא וולודימיר זלנסקי ביקש ממזכ"ל האו"ם לסייע בפינוי של הפצועים מהמפעל.

    הכוחות הרוסים ככל הנראה נכנסו למפעל עצמו לראשונה. במזרח אוקראינה, המתקפה הרוסית נמשכת כדי להשיג שליטה מלאה על דונייצק ולוהאנסק.

  • 11:11/רוסיה: הרגנו יותר מ-600 חיילים בצבא אוקראינה במתקפות טילים

    משרד ההגנה של רוסיה אמר כי הצבא הצליח להרוג 600 חיילים בצבא אוקראינה במתקפות טילים במהלך הלילה. עוד אמרו כי הטילים פגעו בציוד תעופה בשדה קנאטובו ובמחסן תחמושת גדול במיקולאיב.

  • 10:43/רוסיה: שני כפרים באזור בלגורוד הופגזו על ידי אוקראינה

    שני כפרים באזור בלגורוד ברוסיה הופגזו על ידי אוקראינה - כך אמר היום (חמישי) המושל ויאצ'סלב גלדקוב. לא דווח על נפגעים.

  • 08:23/אוקראינה: חמישה אזרחים נהרגו בהפצצות של צבא רוסיה על אזור לוהנסק

    חמישה אזרחים נהרגו בהפצצות של צבא רוסיה על אזור לוהנסק ביממה האחרונה.

  • 06:33/יפן: מגנים את האיסור על כניסת בכירים יפנים לרוסיה

    ראש ממשלת יפן פומיו קישידה גינה אמש את האיסור שהטילה רוסיה על בכירים יפנים, כולל אותו עצמו, להיכנס לרורסיה. קישידה אמר כי הפלישה של רוסיה לאוקראינה היא הפרה ברורה של החוק הבין לאומי ופשע מלחמה. "הצד הרוסי הוא שבחר בפעולה צבאית וגרם למצב, והוא אחראי למשבר ביחסי יפן-רוסיה", הוסיף קישידה. לדבריו, האיסור שהוטל עליו ועל 63 אנשי ממשל יפנים להיכנס לרוסיה הוא "בלתי מקובל לחלוטין".

  • 05:13/דיווח: מידע מארה"ב שימש את אוקראינה להרוג גנרלים רוסים

    הניו יורק טיימס פרסם הבוקר דיווח שלפיו מידע מודיעיני שמקורו בארצות הברית שיש את האוקראינים כדי להרוג רבים מהגנרלים הרוסים שמתו בקרבות בין שתי המדינות. על פי טענת אוקראינה, 12 גנרלים רוסים נהרגו עד כה במלחמה. המידע הוא חלק מהמאמץ של ממשל ביידן לספק מודיעין בזמן אמיתי לאוקראינה כדי לסייע לה במלחמה נגד רוסיה. העיתון ביסס את הדיווח על מידע ממקורות בכירים בממשל האמריקני.

  • 03:19/רוסיה ערכה סימולציה של שיגור טילים גרעיניים

    רוסיה ערכה אימון סימולציה בשיגור טילים גרעיניים, כך דווח הלילה ב"גארדיין" הבריטי. על פי הדיווח, שבו ציטט העיתון הודעה של משרד ההגנה הרוסי, כוחות רוסיה התאמנו בשיגור טילי איסקנדר, במתקפות יחידות ומרובות על שדות תעופה, תשתיות, ציוד צבאי ועמדות פיקוד. אחרי ביצוע השיגורים האלקטרוניים, יחידות צבאיות רוסיות ביצעו תמרונים של שינוי מיקום, כדי להתגונן מפני מתקפות נגד.

  • 02:27/זלנסקי ספד לעיתונאי אולכסנדר מאחוב, שהתנדב ללחום ונהרג

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ספד הלילה (רביעי) לאולכסנדר מאחוב, עיתונאי ידוע, שנהרג בהפצצה רוסית. "אני בטוח שראיתם את הכתבות שלו בטלוויזיה האוקראינית. הוא תמיד הביע את עמדתו הפטריוטית והכנה, בלי כל שחצנות", אמר עליו זלנסקי. "הוא תמיד עבד במקומות המסוכנים ביותר וניסה להביא חומרים אמיתיים וחזקים". זלנסקי סיפר כי כשפרצה מגיפת הקורונה, מאחוב לא פחד והתגורר במשך שבועיים במקום שאליו הביאו את האוקראינים שחלו מסין. כאשר פרצה המלחמה הוא הגיע מיד לחזית, והתנדב לתפקיד של לוחם. מאחוב בן ה-36 נהרג בחארקיב. "הרוסים יישאו באחריות למותו", הוסיף זלנסקי. "אנחנו ננצח ונגשים בכך את חלומו.

    זלנסקי עדכן לגבי שיחות שניהל עם מנהיגים ודיפלומטים ובהם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. הוא עדכן אותו לגבי המצב במריופול. זלנסקי דיבר גם עם ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט על מריופול. עוד שוחח זלנסקי עם ראש ממשלת הולנד מרק רוטה על פשעי המלחמה שבוצעו נגד אוקראינה ועל העמדה לדין של האחראים להם. זלנסקי נאם בפני הציבור בדנמרק לרגל 77 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית, ואמר שיש לפעול כדי למנוע חזרה של פשעים דוגמת אלה שבוצעו על ידי הנאצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully