וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 20 אזרחים, בהם שישה ילדים, מפונים ממפעל הפלדה במריופול

עודכן לאחרונה: 30.4.2022 / 22:49

השחקנית אנג'לינה ג'ולי ביקרה בתחנת רכבת בעיר לבוב כשליחה מיוחדת של האו"ם. רוסיה פירסמה סרטון שמראה כי השתמשה בצוללת בים השחור כדי לשגר טילי שיוט לאוקראינה

עשן עולה מעל מפעל של אזובסטל מפעלי ברזל ופלדה במריופול. רויטרס, רויטרס
עשן עולה מעל מפעל של אזובסטל מפעלי ברזל ופלדה במריופול/רויטרס
  • 21:52/דיווח: אזרחים מפונים ממפעל הפלדה במריופול

    20 אזרחים, ובהם שישה ילדים, מפונים כעת ממפעל הפלדה אזובסטל בעיר מריופול, כך אמר הערב קצין אוקראיני שנמצא במפעל. תצילומי לוויין חדשים מראים כי המפעל נהרס משמעותית במתקפות הטילים הרוסיות.

  • 19:48/14 שבויים אוקראינים שוחררו מרוסיה במסגרת עסקת חילופי שבויים

    אוקראינה ביצעה היום עסקת חילופי שבויים עם רוסיה, שבמהלכה שוחררו מהשבי הרוסי שבעה חיילים ושבעה אזרחים. אחת מהשבויות היא חיילת בחודש החמישי להריונה. לא נמסר כמה רוסים שוחררו במסגרת העסקה.

  • 16:47/צרפת: נגדיל את הסיוע הצבאי וההומניטרי לאוקראינה

    נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר היום כי ארצו תגדיל את היקף הסיוע ההומניטרי והצבאי שלה לאוקראינה. מקרון אמר את הדברים בשיחת טלפון עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. לדבריו, צרפת מתייחסת "בדאגה רבה" להפצצות של הערים האוקראיניות על ידי רוסיה, ואחרי המצב בעיר מריופול, שאותו הוא כינה "בלתי נסבל".

  • 16:15/רוסיה: "מחויבים להבנות שעימות גרעיני הוא בלתי מתקבל על הדעת"

    משרד החוץ הרוסי אמר היום כי יש להקטין את הסכנה מפני מלחמה גרעינית עד למינימום, ושיש להימנע מעימות צבאי בין מדינות החמושות בנשק גרעיני. ראש הסוכנות הרוסית למניעת הפצת נשק גרעיני, ולדימיר ירמקוב, אמר שעל המעצמות הגרעיניות לפעול על פי ההיגיון המפורט במסמכים הרשמיים שנועדו למנוע מלחמה גרעינית. "רוסיה מחויבת בבירור להבנות האלה", אמר ירמקוב.

  • 10:38

    עיתונאי אוקראיני נהרגו וכמה אנשים נפצעו במתקפת הטילים הרוסית על קייב ביום חמישי, אמרו גורמים בכירים אוקראינים. בנוסף, אזרח אמריקני, לשעבר נחת, נהרג ביום שני כשלחם לצד האוקראינים, משפחתו אמרה ל"סיאןאן". הנשיא ג'ו ביידן הביע צערו.

  • 10:36

    הכוחות הרוסים גנבו "כמה מאות אלפי טון" של תבואה וחיטה באזורים שעליהם התשלטו באוקראינה, אמר סגן שר החקלאות האוקראיני. טאראס וייסוצקי הביע חשש כי 1.5 מיליון טון של תבואה נגנבה.

  • 10:33

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי בקרוב תיפתר בעיית המחסור בדלק, למרות המתקפות הרוסיות על מאגרי נפט במדינה.

    השבוע רוסיה פגעה ביצרנית הדלק הגדולה באוקראינה, מתקן הנפט קרמנצ'וק, ואחרים. לדברי זלנסקי "תורים ארוכים ועליית מחירם בתחנות הדלק נראים ברחבי המדינה. הכובשים בכוונה הורסים את תשתיות הייצור, האספקה והאחסון של דלק". עם זאת, הממשלה הבטיחה כי "בתוך שבוע, שבועיים, מערכת חדשה תותקן למניעת מחסור בדלק".

  • 10:30

    אוקראינה אמרה כי כוחותיה ממשיכים להתנגד למתקפות הרוסיות בכמה חזיתות למרות ראיות שחטיבות רוסיות חדשות מגיעות מעבר לגבול. לדבריה, רוסיה תוקפת כפרים ליד הגבול בצפון מזרח, אזור שהיה שקט בשבועות האחרונים.


    על פי ההערכה, רוסיה ממשיכה לחזק את נוכחותה באזור איזיום במזרח אוקראינה על ידי הבאת כוחות שמבוססים בדרך כלל במזרח הרחוק של רוסיה.

  • 22:51/לברוב: רוסיה לא רואה עצמה במלחמה עם נאט"ו

    שר החוץ סרגיי לברוב אמר לסוכנות הידיעות RIA כי רוסיה לא רואה את עצמה במלחמה עם נאט"ו על אוקראינה מכיוון שהתפתחות כזו תגביר את הסיכונים למלחמה גרעינית. לברוב הוסיף לערוץ אל ערבייה שאוקראינה אשמה באי-הצלחת שיחות השלום עם רוסיה, והאשים את "עמדות המשא ומתן המשתנות של קייב", לדבריו.

  • 21:38/זלנסקי: סיכון גדול ששיחות השלום עם רוסיה יסתיימו ללא תוצאות

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי קיים סיכון גדול ששיחות השלום עם רוסיה יסתיימו ללא תוצאות. זאת, בשל הכעס הציבורי על זוועות החיילים הרוסים. "אנשים (אוקראינים) רוצים להרוג אותם", אמר. "כאשר זו הגישה, קשה לדבר על דברים".

  • 21:15/ארצות הברית החלה לאמן את כוחות הצבא האוקראיניים

    דובר הפנטגון ג'ון קירבי אמר היום כי ארצות הברית החלה לאמן את כוחות הצבא האוקראיניים על "מערכות מפתח" במתקנים צבאיים של ארה"ב. קירבי הוסיף כי קירבי ישנם שלושה אתרים מחוץ לארה"ב שבהם אוקראינים מקבלים הדרכה, כולל אחד בגרמניה, והבהיר כי אינו יכול לחשוף היכן נמצאים האתרים הנוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully