וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית החלה לאמן את כוחות הצבא האוקראיניים

עודכן לאחרונה: 29.4.2022 / 23:00

ראש ממשלת אוקראינה אמר כי קיים סיכון גדול ששיחות השלום עם רוסיה יסתיימו ללא תוצאות. לדברי בכיר בפנטגון, רוסיה בפיגור של כמה ימים במתקפה על דונבאס

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך שיחת זום עם פקידים בממשלה  10 במרץ 2022. רויטרס
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך שיחת זום עם פקידים בממשלה 10 במרץ 2022/רויטרס
  • 22:51/לברוב: רוסיה לא רואה עצמה במלחמה עם נאט"ו

    שר החוץ סרגיי לברוב אמר לסוכנות הידיעות RIA כי רוסיה לא רואה את עצמה במלחמה עם נאט"ו על אוקראינה מכיוון שהתפתחות כזו תגביר את הסיכונים למלחמה גרעינית. לברוב הוסיף לערוץ אל ערבייה שאוקראינה אשמה באי-הצלחת שיחות השלום עם רוסיה, והאשים את "עמדות המשא ומתן המשתנות של קייב", לדבריו.

  • 21:38/זלנסקי: סיכון גדול ששיחות השלום עם רוסיה יסתיימו ללא תוצאות

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי קיים סיכון גדול ששיחות השלום עם רוסיה יסתיימו ללא תוצאות. זאת, בשל הכעס הציבורי על זוועות החיילים הרוסים. "אנשים (אוקראינים) רוצים להרוג אותם", אמר. "כאשר זו הגישה, קשה לדבר על דברים".

  • 21:15/ארצות הברית החלה לאמן את כוחות הצבא האוקראיניים

    דובר הפנטגון ג'ון קירבי אמר היום כי ארצות הברית החלה לאמן את כוחות הצבא האוקראיניים על "מערכות מפתח" במתקנים צבאיים של ארה"ב. קירבי הוסיף כי קירבי ישנם שלושה אתרים מחוץ לארה"ב שבהם אוקראינים מקבלים הדרכה, כולל אחד בגרמניה, והבהיר כי אינו יכול לחשוף היכן נמצאים האתרים הנוספים.

  • 21:11/בכיר בפנטגון: רוסיה בפיגור של כמה ימים במתקפה על דונבאס

    בכיר בפנטגון אמר לניו יורק טיימס כי נראה שרוסיה נמצאת "בפיגור של כמה ימים" בלוח הזמנים במתקפה שלה על אזור דונבאס שבמזרח אוקראינה בשל התנגדות אוקראינית נוקשה ובעיות מתמשכות בקו האספקה.

    בשלב זה של המלחמה, רוסיה תוקפת את האזור בשלוש חזיתות - מאיזיום שבצפון; ממזרח דונבאס, שם נלחמים בדלנים הנתמכים על ידי רוסיה מאז 2014, ומעיר הנמל הנצורה מריופול בדרום. לדברי הפקיד הבכיר, הכוחות הרוסיים צלחו רק התקדמות מעטה, במקרה הטוב, והם אפילו לא קרובים למטרה שלהם - להקיף את האזור בעזרת עשרות אלפי חיילים אוקראינים בתנועת צבת. "זה קרב סכינים", אמר על הקרבות העזים ששני הצדדים מנהלים על השטח השטוח והפתוח שמבדיל את השלב הזה של המלחמה מהקרבות העירוניים בערי הצפון ובסביבתן.

  • 15:53/"המצב במפעל הנצור במריופול חמו מאסון הומניטרי"

    מפקד הכוחות האוקראינים במפעל הפלדה הנצור במריופול אמר כי המצב במקום "חמור בהרבה מאסון הומניטרי". סרחיי ולינה אמר ל-CNN כי במפעל נמצאים מאות בני אדם, כ-60 מהם ילדים, כשהצעיר ביותר בן ארבעה חודשים בלבד.

  • 14:31/פוטין נענה להזמנתו לפסגת ה-G20 באינדונזיה

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נענה להזמנתו לפסגת ה-G20 בנובמבר שתתקיים באי האינדונזי באלי - כך אמר נשיא אינדונזיה ג'וקו ווידודו. "אינדונזיה רוצה שלום. השלום והיציבות הן המפתח להתאוששות הכלכלית העולמית", אמר ווידודו.

  • 13:43/אוקראינה: "כוחות רוסיים סגרו אזורים במריופול"

    גורם אוקראיני אמר כי כוחות רוסיים סגרו אזור במריופול לקראת "ניסיון נוסף להתסער על מפעל הפלדה אזובסטאל שבעיר". עוד הוסיף כי "הכובשים" סגרו שוב את אזור פארק וסלקה שבעיר.

  • 12:06/צוללת של רוסיה תקפה את אוקראינה באמצעות טילי שיוט

    צוללת של רוסיה תקפה את אוקראינה באמצעות טילי שיוט. רוסיה השתמשה בצוללות דיזל בים השחור כדי לפגוע במטרות צאיות אוקראיניות.

  • 09:00/אוקראינה: "מתכננים לפנות אזרחים מהמפעל במריופול"

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הוא מקווה להצליח לפנות את האזרחים שמסתגרים במפעל הפלדה אזובסטאל שבעיר הנצורה מריופול. "מתוכנן היום מבצע להוצאת אזרחים מהמפעל", אמר.

  • 08:42/ארה"ב: "מצפים שעוד מדינות יודיעו על הגברת הסיוע לאוקראינה"

    דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה כי ארצות הברית מצפה ממדינות אחרות להגביר את הסיוע לאוקראינה בעקבות הפלישה הרוסית למדינה. "אנחנו מצפים ממדינות אחרות להאיץ את הסיוע גם כן. זה הולך להיות מאמץ מתמשך", אמרה סאקי. מוקדם יותר הודיע הנשיא ג'ו ביידן כי ביקש מהקונגרס לאשר תקציב של 33 מיליארד דולר לסיוע לאוקראינה.

  • 04:22/אוקראינה: "נחזק את הביטחון בגבול אוקראינה באזור טרנסניטריה"

    דובר צבא אוקראינה אמר כי הצבא האוקראיני יחזק את הביטחון בגבול אוקראינה באזור טרנסניטריה הנתמך על ידי רוסיה במולדובה.

  • 01:15/אוקראינה: "המצב הצבאי קשה, אך ניתן לשלוט בו"

    עוזרו של נשיא אוקראינה אולקסיי ארסטוביץ' אמר כי "אוקראינה ספגה אבדות חמורות במלחמה עם רוסיה - אך רוסיה איבדה הרבה יותר". עוד הוסיף כי "המצב הצבאי קשה, אך ניתן לשלוט בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully