וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה הציעה מו"מ מיוחד עם רוסיה שיתמקד בגורל הלכודים במריופול

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 23:03

חודש שלישי למלחמה באוקראינה: נשיא טורקיה הבטיח לסייע במשא ומתן. יועץ זלנסקי: הרוסים מתקיפים שוב את מעפל אזובסטל. חמישה אנשים - ובהם תינוק בן שלושה חודשים - נהרגו ו-18 נפגעו במתקפת טילים על העיר אודסה

מפעל המתכות אזובסטל, מריופול, אוקראינה, אפריל 2022. REUTERS, רויטרס
מפעל המתכות אזובסטל, מריופול, אוקראינה, אפריל 2022/רויטרס
  • 18:19/רוסיה: טיל מאוקראינה נחת בשטחנו סמוך לגבול בין המדינות

    סוכנות הידיעות הרוסית טאס דיווחה על טיל ששוגר מאוקראינה ונחת בשטחה בכפר במחוז בלגורוד הסמוך לגבול בין שתי המדינות. לפי הדיווח לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לאחר שהטיל נחת בשדה.

  • 20:40/משא ומתן מיוחד

    אוקראינה הציעה סבב "מיוחד" של משא ומתן עם רוסיה כדי לדון בגורל האזרחים והחיילים האוקראינים שנצורים עדיין בעיר מריופול, אמר יועץ של הנשיא זלנסקי. מטרת השיחות לבסס הפסקת אש מיידית במריופול, מסדרונות הומניטריים שיימשכו כמה ימים ושחרור או החלפת לוחמים אוקראינים שלכודים במפעל אזובסטל, אמר אולקסיי ארסטוביץ'.

  • 19:44/אוקראינה: לא נפתחו היום מסדרונות סיוע הומניטריים במריופול

    סגנית ראש הממשלה של אוקראינה אירינה ורשצ'וק אמרה כי מסדרונות פינוי הומניטריים לא נפתחו היום במריופול כי הצד הרוסי לא הבטיח הפסקת אש. "ננסה שוב מחר", אמרה ורשצ'וק.

  • 23:01/אוקראינה: "אנתוני בלינקן הגיע לקייב"

    יועצו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן הגיע כעת לקייב.

  • 15:20/מתקפה מחודשת על מפעל אזובסטל

    הכוחות הרוסיים מנסים להסתער על מפעל אזובסטל במריופול בתמיכת הפצצות מהאוויר וירי ארטילרי, אמר יועץ נשיא אוקראינה, אולקסיי ארסטוביץ'. "הכוחות הרוסיים מנסים להרוס את ההגנות של אזובסטל, ויותר מאלף אזרחים מסתתרים בו", הוא כתב בפייסבוק.

  • 14:25/ארדואן שוחח עם זלנסקי

    נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן שוחח עם הנשיא וולודימיר זלנסקי ואמר לו שטורקיה מוכנה לספק את כל הסיוע במהלך המשא ומתן בין אוקראינה ל רוסיה. הוא אמר גם כי חייבים להבטיח פינוי פצועים ואזרחים ממריופול.

  • 12:27/זלנסקי: לא ניתן לרוע להרוס אותנו

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר במסר לכבוד חג הפסחא האורתודוכסי כי שום "רוע" לא יהרוס את המדינה, והתפלל כי אלוהים ישיב את השמחה לילדים וינחם את האמהות האבלות. "היום אנחנו עדיין מאמינים בניצחון חדש של אוקראינה ואנו משוכנעים ששום רוע לא יהרוס אותנו", הוא אמר. "אנחנו מתגברים על זמנים קודרים וביום זה - אני - ומרביתכם - לא לבושים בגדים בוהקים, אך אנו נלחמים בעבור רעיון בוהק".

  • 11:58/בת חמש ובת 14 נהרגו בהפגזות של הרוסים בדונצק

    שני ילדים נהרגו היום (ראשון) בהפגזות של הכוחות הרוסיים, אמר מושל מחוז דונצק, שדחק באנשים להתפנות. פאבלו קירילנקו כתב בטלגרם כי שתי ילדות, בת חמש ובת 14, נהרגו לאחר שהבניין שבו התגוררו נהרס במתקפה.

  • 09:18/אוקראינה: שרי החוץ וההגנה של ארה"ב יגיעו היום לביקור בקייב

    שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין יגיעו היום לביקור בקייב כדי לדון בבקשתה של אוקראינה לסיוע באמצעי לחימה. הביקור, שעליו הכריז אתמול נשיא אוקראינה, יהיה בדרג הגבוה ביותר של גורמים רשמיים בארה"ב במדינה מאז תחילת המלחמה ב-24 בפברואר. עם זאת, הבית הלבן טרם אישר את תוכניות הנסיעה לבלינקן ואוסטין, ומשרד החוץ והפנטגון סירבו להגיב.

  • 09:13/אוקראינה הדפה תקיפות רוסיות

    אוקראינה הדפה בשבוע החולף תקיפות רוסיות רבות לאורך קו המגע בדונבאס, כך דיווח צבא בריטניה.
    למרות שרוסיה השיגה כמה הישגים טריטוריאליים, ההתנגדות האוקראינית הייתה חזקה בכל הצירים וגבתה מחיר משמעותי מהכוחות הרוסיים, כך לפי ציוץ של משרד ההגנה הבריטי. "מורל רוסי גרוע וזמן מוגבל לשקם, לצייד מחדש ולארגן מחדש כוחות ממתקפות קודמות עלולים לפגוע ביעילות הלחימה הרוסית", הוסיפו בעדכון.

  • 08:27/הרוגים בלוהנסק

    שמונה אנשים מתו בתקיפה רוסית במחוז לוהנסק, כך אמר מושל המחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully