וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי: "הפלישה לאוקראינה היא רק ההתחלה"

עודכן לאחרונה: 23.4.2022 / 23:58

נשיא אוקראינה הזהיר כי רוסיה רוצה לפלוש למדינות נוספות, לאחר שגנרל רוסי רמז על פלישה למולדובה ואמר "נראה שאנו כעת במלחמה עם העולם כולו". מזכ"ל האו"ם ייפגש עם פוטין וזלנסקי. רוסיה הודתה לראשונה בקורבנות בספינה "מוסקבה"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במועצת הביטחון, 5 באפריל 2022. ללא, צילום מסך
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במועצת הביטחון, 5 באפריל 2022/צילום מסך
  • 16:55/אוקראינה: חמישה הרוגים במתקפת טילים על אודסה

    הרשויות באוקראינה דווחו היום כי טילים שנחתו בעיר אודסה פגעו במקן צבאי ובשני בתי מגורים. לדברי הרשויות, יש נפגעים בעקבות התקיפה נהרגו חמישה בני אדם ונפצעו 18. מערכות ההגנה האווירית הצליחו להשמיד שני טילים נוספים.

  • 20:56/זלנסקי איים לפרוש מהמו"מ עם מוסקבה

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי איים הערב כי יפרוש מהשיחות עם מוסקבה, אם רוסיה תערוך משאל עם באזורים שכבשה. זלנסקי כינה את המשאל המתוכנן "פסאודו-משאל", ואמר שהוא נועד לכונן "פסאודו-רפובליקות". זלנסקי הוסיף כי עתיד השיחות, המתוכננות להתקיים בטורקיה, תלוי בקרמלין ובפוטין. לדבריו, אוקראינה מעוניינת בקיום שיחות בעלות תוכן משמעותי.

  • 19:54/משרד ההגנה הרוסי: 200 חיילים אוקראינים נהרגו היום בקרבות

    משרד ההגנה הרוסי הודיע הערב כי הצבא הרוסי הרג כ-200 לוחמים אוקראינים. בהודעה נאמר גם כי כוחות רוסיה השמידו יותר מ-30 כלי רכב משוריינים, וכי טילים מונחים השמידו מסוף לוגיסטי באודסה, שבו היה מאוחסן נשק שהגיע ממקורות זרים.

  • 19:32/המרחב האווירי של טורקיה נסגר למטוסים הנושאים חיילים מרוסיה לסוריה

    שר החוץ הטורקי הודיע הערב שארצו תסגור את המרחב האווירי שלה למעבר של מטוסים הנושאים חיילים מרוסיה לסוריה.

  • 17:35/זלנסקי שוחח עם בוריס ג'ונסון על אספקת נשק כבד

    עוזרו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום כי הנשיא וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שוחחו על "שלב חדש" בסיוע הצבאי שמעניקה בריטניה לאוקראינה. שלב זה, על פי ההודעה, יכלול אספקה של נשק כבד. הממשלה בבריטניה אישרה את הדברים ואמרה כי בכוונתה לספק לאוקראינה כלי רכב משוריינים, מל"טים ומערכות נגד טנקים.

  • 21:57/ארגון ה-OSCE: "משקיפים מטעמנו נעצרו במזרח אוקראינה"

    ארגון ה-OSCE לשיתוף פעולה אירופי הביע הערב חשש לגורלם של משקיפים מטעמו, שנעצרו, לדבריו, במזרח אוקראינה. "הארגון חושש מאוד לשלומים של חברי המשלחת של הארגון שחירותם נשללה בדונצק ובלוהנסק", נאמר בהודעת הארגון. עוד נמסר כי ה-OSCE "משתמש בכל הערוצים שלרשותו כדי להביא לשחרור אנשיו".

  • 13:13/אוקראינה: רוסיה חידשה את המתקפה נגד הכוחות האוקראיניים במריופול

    היועץ לנשיאות אוקראינה אולקסי ארסטוביץ' אמר כי כוחות רוסיים חידשו את התקיפות האוויריות על מפעל הפלדה אזובסטל שבמריופול והם נערכים לפרוץ אליו. עוד נמסר כי הצבא האוקראיני הצליח להדוף הלילה שמונה מתקפות רוסיות במזרח אוקראינה.

  • 11:18/זלנסקי: "הפלישה לאוקראינה היא רק ההתחלה"

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הזהיר כי הפלישה הרוסית לארצו היא רק ההתחלה, וכי רוסיה רוצה לכבוש מדינות נוספות. "כל האומות, כמו האומה שלנו, שמאמינות בניצחון של החיים על המוות, חייבות להילחם איתנו. הם חייבים לעזור לנו, משום שאנחנו רק הראשונים בתור. ומי תהיה הבאה בתור?", שאל זלנסקי בנאום וידאו.

    במקביל, משרד ההגנה של רוסיה הודה לראשונה כי מלח אחד מת ו-27 נעדרים לאחר השריפה ושקיעת הספינה "מוסקבה", וכי 396 אנשי צוות ניצלו.

  • 10:40/רוסיה: הפלנו מטוס קרב אוקראיני בחרקוב והשמדנו 66 מטרות במהלך הלילה

    משרד ההגנה של רוסיה דיווח כי כוחותיו הפילו מטוס קרב אוקראיני מסוג SU-25 באזור חרקוב. בנוסף נמסר כי הכוחות השמידו 66 מטרות צבאיות באוקראינה במהלך הלילה.

  • 10:29/אוקראינה: פינויים מהעיר הנצורה מריופול יחלו בצהריים

    סגנית ראש הממשלה של אוקראינה אירינה ורשצ'וק אמרה כי אם הכל יילך כמתוכנן יתחילו פינויים מהעיר הנצורה מריופול כבר בצהריים. "ננסה שוב לפנות נשים ילדים וקשישים", אמרה ורשצ'וק.

  • 08:42/בריטניה: הכוחות הרוסיים לא רשמו הישגים משמעותיים ביממה האחרונה

    המודיעין הבריטי אמר כי למרות הסלמת התקיפות של צבא רוסיה, לא נרשמו הישגים של ממש ביממה האחרונה. בנוסף, למרות ההצהרות על כיבושה של מריופול, ניכר כי המשך הלחימה גורם לתסכול רב בקרב הכוחות הרוסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully