וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה של רוסיה לנשיא פוטין: כבשנו את מריופול; ביידן: "אין הוכחות לכך"

עודכן לאחרונה: 21.4.2022 / 23:49

צילומי חברת לוויין אמריקנית חושפים קבר אחים באורך כ-300 מטר בכפר המרוחק כ-20 ק"מ ממריופול. באוקראינה טוענים כי כוחות רוסיים עשו ניסיונות להסתער על מפעל הפלדה במריופול

חיילים אוקראינים משגרים רקטות באזור חרקוב, 20 באפריל 2022. רויטרס
חיילים אוקראינים משגרים רקטות באזור חרקוב, 20 באפריל 2022/רויטרס
  • 18:53/אוקראינה: כוחות רוסיים עשו ניסיונות להסתער על מפעל הפלדה במריופול

    צבא אוקראינה אמר כי כוחות רוסיים עשו ניסיונות להסתער על הנמל הימי ומפעל הפלדה "אזובסטל" בעיר הנמל מריופול שבדרום מזרח אוקראינה. רוב מריופול נמצא בשליטה רוסית, אך נשיא אוקראינה אמר כי חיילים אוקראינים נותרו בחלק מהעיר.

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר לשר ההגנה שלו לא להסתער על מפעל "אזובסטל" כדי להציל את חייהם של החיילים הרוסים, במקום זאת אמר שיש לחסום את המפעל, שהוא המעוז האוקראיני העיקרי שנותר בעיר.

  • 20:49/זלנסקי: מבקשים יותר נשק מהמערב

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי מדינתו שנפגעת במלחמה, זקוקה ליותר נשק כבד כדי להגן על עצמה מפני פלישת רוסיה המאיימת על עצם הישרדותה, וביקש ממדינות המערב להטיל סנקציות נוספות. בנוסף, זלנסקי אמר שרוסיה דחתה את ההצעה לשביתת נשק לחג הפסחא.

  • 18:18/רוסיה: תיאסר הכניסה למדינה לסגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס

    רוסיה הרחיבה את איסור הכניסה על פקידים אמריקנים כולל את סגנית נשיא ארצות הברית קמאלה האריס ו-28 פקידים אמריקנים נוספים, אנשי עסקים ועיתונאים. רשימת הסנקציות, שפרסם משרד החוץ של רוסיה, כללה בין היתר את מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, סגנית שרת ההגנה קתלין היקס ודובר הפנטגון ג'ון קירבי. "אנשים אלה מסורבי כניסה לפדרציה הרוסית ללא הגבלת זמן", נמסר ממשרד החוץ.

  • 18:15/חברת לוויינים אמריקנית: יותר מ-200 קברים חדשים התגלו במריופול

    חברת הלוויינים האמריקנית MAXAR מציגה תמונות, לפיהן יותר מ-200 קברים חדשים התגלו במריופול.

  • 17:22/ארה"ב: רוסיה אינה משיגה את מטרותיה בפלישה לאוקראינה

    סגנית שרת החוץ של ארצות הברית וונדי שרמן אמרה כי רוסיה אינה משיגה את מטרותיה בפלישה לאוקראינה וכי סנקציות מערביות הן בחלקן הסיבה לכך. "מה שאנחנו מכוונים אליו כאן הוא כישלון אסטרטגי של ולדימיר פוטין והקרמלין. ואני מאמין שזה כבר קורה, שלא משנה מה יקרה, אוקראינה הולכת לשרוד", אמרה.

    היא גם אמרה שכל מה שהאיחוד האירופי יחליט אם להטיל סנקציות על נפט וגז על רוסיה, ארצות הברית תשאף להימנע ממחירים גבוהים יותר שיסייעו לכספים של רוסיה.

  • 16:55/ביידן: "אין הוכחות שמריופול נפלה לחלוטין בידי הרוסים"

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי ספק אם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שולט במריופול. לדבריו, "אין הוכחות שמריופול נפלה לחלוטין בידי הרוסים".

  • 15:49/ארה"ב: ביידן מתכנן להכריז על חבילת סיוע ביטחונית של מיליוני דולרים לקייב

    פקיד אמריקני אמר כי הנשיא ג'ו ביידן מתכנן להכריז על חבילת סיוע ביטחונית נוספת של 800 מיליון דולר לאוקראינה. לדבריו, החבילה החדשה תכלול ארטילריה כבדה, 144 אלף כדורים של תחמושת ומל"טים טקטיים.

  • 13:14/אוקראינה: רוסיה הבינה שלא תוכל להשתלט על מפעל הפלדה במריופול

    קייב אמרה כי רוסיה הבינה שלא תוכל להשתלט על מפעל הפלדה בעיר מריופול בכוח וכי הצבא הרוסי לא רשם התקדמות בחזיתות מרכזיות באוקראינה ביממה האחרונה.

  • 13:05/הקרמלין: "השיחות בין רוסיה לאוקראינה נמשכות"

    הקרמלין אמר כי השיחות בין רוסיה לאוקראינה נמשכות, וכי הממשלה מופתעת מאמירתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שלא ראה את ההצעות הרוסיות העדכניות. על פי הקרמלין, הממשלה ממתינה לתשובה של זלנסקי להצעות אלה.

    בתגובה להצעת זלנסקי לארגן חילופי שבויים של החיילים האוקראינים שנמצאים במפעל הפלדה אזובסטל במריופול, הודיע הקרמלין כי האחריות שלהם להניח את נשקם ולעזוב דרך מסדרונות הומניטריים.

  • 11:18/אוקראינה לרוסיה: אפשרו את הפינוי של האזרחים והחיילים הפצועים ממפעל הפלדה במריופול

    סגנית ראש הממשלה של אוקראינה אירנה ורשצ'וק דרשה מרוסיה לאפשר בדחיפות את הפינוי של אזרחים וחיילים פצועים ממפעל הפלדה הנצור אזובסטל במריפול. "יש כאלף אזרחים ו-500 חיילים פצועים. כולם צריכים להתפנות היום", היא כתבה בפוסט.

  • 10:45/פוטין לצבא: "לבטל את התוכניות להסתער על מפעל אזובסטל במריופול"

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה לצבא הרוסי לבטל את התוכניות להסתער על מפעל אזובסטל בעיר הנמל מריופול ואמר כי הוא רוצה להמשיך את המצור ההרמטי עליו.

    פוטין נתן את ההוראה לשר ההגנה סרגיי שויגו, שקודם לכן דיווח לו שיותר מ-2,000 לוחמים אוקראינים עדיין נצורים במפעל. "ההסתערות על המפעל אינה הכרחית", אמר פוטין בפגישה טלוויזיונית בקרמלין. "אני מורה לך לבטל את ההסתערות".

    לדברי פוטין, ההחלטה לא להסתער על המפעל התקבלה במטרה להגן על חיי החיילים הרוסים. "אין צורך לזחול לקטקומבות מתחת לאדמה בתוך המפעל" הוא אמר. "חסמו את האזור התעשייתי כך שזבוב לא יוכל לעבור", הוסיף.

    פוטין קרא ללוחמים האוקראינים במפעל שלא נכנעו עדיין, להיכנע, ואמר להם כי יקבלו יחס של כבוד וסיוע רפואי אם יש צורך בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully