וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: מריופול נמצאת תחת הפגזה כבדה

עודכן לאחרונה: 20.4.2022 / 21:20

יותר מ-5 מיליון איש נמלטו מאוקראינה מאז הפלישה. פג האולטימטום לנצורים במפעל במריופול - רק חמישה נכנעו. לדברי זלנסקי, בבונקרים מתחת למפעל מסתתרים מאות אזרחים, ובסך הכל בעיר נותרו 100 אלף אזרחים

מפעל המתכות אזובסטל, מריופול, אוקראינה, אפריל 2022. REUTERS, רויטרס
מפעל המתכות אזובסטל, מריופול, אוקראינה, אפריל 2022/רויטרס
  • 09:49/מריופול: עשרות אלפי אזרחים נהרגו במצור בעיר

    ראש העיר מריופול אמר כי אוקראינה מקווה לשלוח 90 אוטובוסים לעיר הנצורה כדי לפנות 6,000 נשים, ילדים ומבוגרים. ואדים בויצ'נקו שעזב את מריפול אמר כי הוא מקווה להגיע להסכם ראשוני עם רוסיה לטובת ביסוס מסדרון בטוח. לדבריו, 100 אלף אזרחים נותרו בעיר ועשרות אלפים נהרגו במצור הרוסי על העיר. בתוך כך, הודיעה סבא"א כי חודשה התקשורת הישירה בין אוקראינה לצ'רנוביל.

  • 17:55/גרמניה תפסיק לייבא נפט רוסי עד סוף השנה

    שרת החוץ של גרמניה אמרה לאחר פגישה עם עמיתיה הבלטיים כי מדינתה תפסיק לייבא נפט מרוסיה עד סוף השנה. "אני אומרת זאת באופן ברור וללא ספק, גרמניה מפסיקה בהדרגה את היבוא של אנרגיה רוסית", היא אמרה. "נקצץ את יבוא הנפט במחצית עד הקיץ ונגיע לאפס עד סוף 2022. אז נשתמש בגז, במסגרת מפת דרכים אירופית. זאת משום שההפסקה של יבוא הנפט הרוסי משותפת לכל האיחוד האירופי, והיא החוזקה שלנו", היא הוסיפה.

  • 17:55/רוסיה: ערכנו ניסוי במערכת הטילים הבליסטיים החדשה

    רוסיה הודיעה כי ערכה ניסוי במערכת הטילים הבליסטיים הבין יבשתיים החדשה שלה, סארמאט. לדברי הנשיא ולדימיר פוטין היא תספק חומר למחשבה למי שמנסה לאיים על רוסיה.

  • 15:37/אוקראינה מאשימה את רוסיה בגירוש אזרחים

    חבר פרלמנט בקייב אמר למחוקקים אירופים כי במוסקבה גירשו 500 אלף איש מאוקראינה לרוסיה. עוד הוא קרא לצלב האדום ליצור קשר עם הנעדרים.

  • 14:42/חמישה אנשים נכנעו לאולטימטום הרוסי במפעל במריופול

    האולטימטום האחרון שהציגה רוסיה לנצורים במפעל פלדה במריופול פג ללא סימנים לכניעה נרחבת. בתוך כך, רוסיה ממשיכה במתקפה נרחבת במזרח אוקראינה, וממשלות המערב הבטיחו סיוע צבאי נוסף למדינה. המתקפה הגדולה ביותר על מדינה אירופית מאז 1945 גרמה לבריחתם של 5 מיליון פליטים מאוקראינה.

    בהריסות מריופול, מקום שבו נרשמה לחימה עזה ונוצר אסון הומניטרי, רוסיה מתמקדת במפעל הפלדה אזובסטל עם פצצות חודרות בונקרים, על פי הממשלה האוקראינית. לדבריה, מאות אזרחים מסתתרים מתחת למפעל.

    הבדלנים תומכי מוסקבה הודיעו לפני שתיים בצהריים כי האולטימטום הוביל לכך שרק חמישה בני אדם נכנעו במפעל.

  • 13:21

    מספר האוקראינים שנמלטו מהמדינה מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה ב-24 בפברואר הגיע ל-5,010,971 על פי סוכנות הפליטים של האו"ם (UNHCR ).

  • 10:50/זלנסקי: "אם היה לאוקראינה נשק זהה לזה שיש לרוסיה, המלחמה כבר הייתה מסתיימת"

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא לקהילה הבינלאומית לספק לו עוד סיוע צבאי, ואמר כי אם היה לאוקראינה נשק זהה לזה שיש לרוסיה, המלחמה כבר הייתה מסתיימת. "היינו כבר משיבים את השלום ומשחררים את השטחים שלנו מהכובשים, משום שהעליונות של הצבא האוקראיני מבחינת טקטית והניסיון שלו ברורים מאליהם", הוא אמר.

  • 10:42/אוליגרך רוסי: "איני רואה יתרון אחד במלחמה המטורפת הזאת"

    המיליארדר הרוסי אולג טינקוב מייסד טינקוף בנק ביקר בחריפות את המלחמה באוקראינה באינסטגרם. האוליגרך שנתון תחת סנקציות כתב כי "איני רואה יתרון אחד במלחמה המטורפת הזאת. אנשים וחיילים חפים מפשע מתים", הוא כתב ברוסית.

    בהתייחסו ל"מערב" כתב טינקוב באנגלית "בבקשה תאפשרו לפוטין יציאה נקייה כדי להציל את כבודו ולעצור את הטבח הזה". טינקוף בנק הסתייג מהאמירות וכתב בהצהרה בטלגרם כי הוא רק אחד מוך 20 מיליון לקוחות. הקרן של טינקוב מחזיקה ב-35.1% ממניות החברה האם, TCS גרופ.

  • 10:39/סין: נחזק את קשרינו עם רוסיה

    דיפלומט סיני בכיר אמר כי בייג'ינג תחזק את קשריה האסטרטגיים עם רוסיה, ואישר שוב את תמיכת סין בנשיא ולדימיר פוטין, למרות ההאשמות בפשעי מלחמה על הריגת אזרחים אוקראינים.

  • 21:17/אוקראינה: המסדרון ההומניטרי ממריופול לא פעל כמתוכנן

    סגנית ראש הממשלה של אוקראינה אירינה ורשצ'וק אמר כי המסדרון ההומניטרי המוסכם לפינוי אזרחים ממפעל הפלדה אזובסטל במריופול לא פעל כמתוכנן, והאשים את הכוחות הרוסיים שלא קיימו את הפסקת האש שלהם.

    ורשצ'וק אמרה גם כי אוטובוסים מאורגנים ברוסיה לא הצליחו להעביר את המפונים בזמן עד לנקודה שבה המתינו אוטובוסים ואמבולנסים אוקראיניים. גורמים רשמיים אוקראינים העריכו שיששנם כ-1,000 אזרחים חוסים מתחת למפעל הפלדה העצום של אזובסטאל, שהוא המעוז האוקראיני האחרון בעיר הנמל מריופול שבדרום-מזרח המדינה.

  • 08:49/בכיר צבאי של אוקראינה במריופול: "ייתכן שאלה שעותינו האחרונות"

    מפקד הנחתים של הכוחות האוקראיניים שבמריופול הנצורה אמר כי יתכן שאלה הימים האחרונים של הכוחות במקום, ואולי אף שעותיהם האחרונות. הוא ביקש לפנות את הכוחות למדינה שלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully