וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: הכוחות הרוסיים מוכנים להתקפה באזור דונייצק ובדרום חרסון

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 21:30

נשיא אוקראינה אמר כי שוחח עם ביידן על סיוע הגנתי וכלכלי נוסף לקייב. מריופול: רוסיה מתכננת לערוך בעיר מצעד "יום הניצחון". ברוסיה טוענים: יותר מאלף נחתים אוקראינים נכנעו במריופול

שיירה צבאית רוסית בדרך לדונבאס, מזרח אוקראינה, 12 באפרי 2022. טלגרם, אתר רשמי
שיירה צבאית רוסית בדרך לדונבאס, מזרח אוקראינה, 12 באפרי 2022/אתר רשמי
  • 19:33/אוקראינה: הכוחות הרוסיים מוכנים להתקפה באזור דונייצק ובדרום חרסון

    פיקוד הכוחות המזוינים של אוקראינה אמר כי הכוחות הרוסיים מוכנים לחלוטין להתקפה חדשה באזור דונייצק ובדרום חרסון. "בכיוון דונייצק וחרסון, על פי מידע זמין, האויב מוכן לפעולות התקפיות", אמרו הכוחות המזוינים.

  • 20:15/זלנסקי: שוחחתי עם ביידן על סיוע הגנתי וכלכלי

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הוא ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן דנו בסיוע הגנתי וכלכלי נוסף עבור קייב, כמו גם סנקציות ופשעי מלחמה רוסיים לכאורה. "דנו בחבילה נוספת של סיוע הגנתי ופיננסי", צייץ זלנסקי.

  • 14:18/מריופול: רוסיה מתכננת לערוך בעיר מצעד "יום הניצחון"

    רוסיה שוקלת לערוך "מצעד יום הניצחון" ב-9 במאי בעיר הנמל ההרוסה מריופול, כתב פטרו אנדריוצ'נקו, עוזר של ראש העיר, בטלגרם. לדבריו, קונסטנטין איבצ'נקו, המופקד על חלקים מהעיר מטעם הצבא הרוסי, הורה על "פינוי חלק ממרכז העיר מגופות והריסות כדי להבטיח שהמצעד ייערך ב-9 במאי". רוסיה מציינת את ניצחונה על גרמניה הנאצית ב-9 במאי.

  • 11:45/שבעה בני אדם, ובהם עולל בן שנתיים, נהרגו בהפגזות רוסיות בחרקוב ביממה האחרונה

    לפחות שבעה אנשים נהרגו -22 נפגעו בהפגזות באזור חקרוב ביממה האחרונה, אמר המושל אולה סינגובוי. הוא כתב בפוסט כי עולל בן שנתיים נמצא בין ההורגים ב-53 מתקפות הטילים שהכוחות הרוסיים ביצעו ביום האחרון באזור.

  • 11:27

    יותר מאלף נחתים אוקראינים נכנעו בעיר הנמל הנצורה מריופול, נמסר ממשרד ההגנה הרוסי. על פי המטכ"ל הרוסי, הכוחות הרוסיים ממשיכים לתקוף את מחוז אזובסטל ואת הנמל במריופול. משרד ההגנה רוסי אמר כי 1,026 נחתים מבריגדה 36 נכנעו. ממשרד ההגנה האוקראיני נמסר כי אין מידע לגבי כניעה של נחתים.

    על פי הערכות, אלפים נהרגו במהלך המצור בן שבעת השבועות על העיר מריופול, ורוסיה מתגברת כוחות באזור לקראת מתקפה חדשה, אמר נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי. אוקראינה טוענת כי עשרות אלפי אזרחים לכודים בעיר ללא אפשרות להכניס פנימה מים ומזון, ומאשימה את רוסיה בחסימת שיירות סיוע.

  • 09:18/אוקראינה: "רוסיה הפרה את הפסקת האש"

    סגנית ראש ממשלת אוקראינה, אירינה ורשצ'וק, אמרה כי רוסיה הפרה את הפסקת האש ובכך מונעת פתיחה של מסדרונות הומניטריים חדשים. עוד הוסיפה כי אוקראינה תפעל לפתיחה מחודשת של המסדרונות ההומניטריים בהקדם האפשרי.

  • 08:14/פוטין: "נמשיך לתקוף באוקראינה"

    פוטין הודיע כי רוסיה תמשיך ב"מתקפת הדמים" שלה באוקראינה למרות ההפסדים המשמעותיים שספגה. עוד הוסיף כי רוסיה מגדילה את כמות הנשק שהיא מכניסה לאוקראינה.

  • 02:56/זלנסקי: מודה לביידן על שתיאר את פעולות רוסיה כ"רצח עם"

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודה הלילה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על כך שהשתמש בביטוי "רצח עם" כדי לתאר את הפלישה הרוסית לאוקראינה. "מילים אמיתיות של מנהיג אמיתי", אמר זלנסקי, "חיוני לקרוא לדבר בשמו כדי לעמוד מול הרוע. אנו אסירי תודה על הסיוע שארצות הברית סיפקה לנו עד כה, וזקוקים בדחיפות לנשק נוסף כדי למנוע את מעשי הזוועה של רוסיה".

  • 01:48/ביידן: עומד מאחורי הצהרתי שפוטין ביצע "רצח עם"

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי הוא עומד מאחורי אמירתו, כי פוטין ביצע "רצח עם" בפעולות של רוסיה באוקראינה. לדבריו, הוא כינה זאת "רצח עם" כי נעשה "ברור יותר ויותר שפוטין רק מנסה למחוק את הרעיון 'להיות אוקראיני', והראיות לכך הולכות ומצטברות".

  • 01:43/זלנסקי: עדיין לא ניתן לקבוע בוודאות שרוסיה השתמשה בנשק כימי

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי זה בלתי אפשרי לומר "בוודאות של מאה אחוז" כי צבא רוסיה השתמש בנשק כימי במריופול. הוא ציין כי לא ניתן לבצע חקירה בעיר הנצורה עדיין.

  • 00:21/ביידן: מחירי הדלק לא צריכים להיות תלויים בדיקטטור שמבצע "רצח עם"

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי יכולתם של אמריקנים לשלם עבור הדלק לא צריכה להיות תלויה בשאלה אם "דיקטטור מכריז מלחמה ומבצע רצח עם בצד השני של העולם". בהערה זו טען לראשונה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין מבצע פשעי מלחמה, אך לא הצהיר שרוסיה ביצעה כמדינה מעשים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully