וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי באו"ם: רוסיה ביצעה את פשעי המלחמה החמורים ביותר מאז מלחמת העולם

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 20:27

נשיא אוקראינה אמר למועצת הביטחון של האו"ם כי הצבא הרוסי רצח נשים וילדים בבוצ'ה: "רוסיה רוצה להפוך את האוקראינים לעבדים דוממים". האיחוד האירופי הטיל סנקציות חדשות נגד רוסיה, כולל איסור על יבוא פחם

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במועצת הביטחון, 5 באפריל 2022. ללא, צילום מסך
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במועצת הביטחון, 5 באפריל 2022/צילום מסך
  • 07:44/תמונות לוויין מראות: הגופות בבוצ'ה הוטלו ברחובות בזמן הכיבוש הרוסי

    תמונות לוויין שפורסמו אמש (שני) בניו יורק טיימס מוכיחות שהגופות בבוצ'ה הוטלו ברחובות בזמן שהכוחות הרוסים היו בעיר, בניגוד לטענותיהם. תמונות הלוויין של חברת "מקסר" מראות לפחות 11 גופות ברחובות העיר מאז 11 במרץ, בזמן שרוסיה כבשה את העיר.

  • 18:32/האו"ם: לפחות 1,480 בני אדם נהרגו ו-2,195 נפצעו באוקראינה

    לפחות 1,480 אזרחים נהרגו ולפחות 2,195 נפצעו באוקראינה מאז פלשה רוסיה למדינה - כך אמרה המזכירה הכללית של האו"ם לענייני פוליטיקה ובניית שלום רוזמרי דיקרלו. עוד הוסיפה דיקרלו כי היא מאמינה שהנתונים האמיתיים גבוהים במידה ניכרת.

    כמו כן, אמרה דיקרלו כי עלו "האשמות על אלימות מינית הקשורה לעימותים, וכי הנציגות למעקב אחר זכויות האדם של האו"ם באוקראינה ממשיכה לנסות ולאמת את ההאשמות.

  • 18:05/לפיד מגנה את רוסיה: "התמונות מאוקראינה מחרידות, רוסיה ביצעה פשעי מלחמה"

    שר החוץ יאיר לפיד מחריף את הביקורת על רוסיה על רקע הטבח בבוצ'ה. "התמונות והעדויות שמגיעות מאוקראינה מחרידות", אמר לפיד במסיבת עיתונאים משותפת באתונה עם שרי החוץ של יוון וקפריסין. "הכוחות הרוסים ביצעו פשעי מלחמה כנגד אוכלוסיה אזרחית חסרת מגן. אני מגנה בצורה נחרצת את פשעי המלחמה האלה", אמר.

    לפיד הוסיף ואמר כי רוסיה פלשה בלי שום הצדקה לשטחה של מדינה קטנה יותר וחלשה יותר, וכי העולם אינו שותק אל מול הפלישה הרוסית לאוקראינה. "קואליציה נדירה בהיקפה ובעוצמתה התגייסה כדי לסייע לאוקראינה ולעמוד לצידה", אמר לפיד.

  • 17:43/זלנסקי לאו"ם: הצבא הרוסי הרג נשים וילדים בבוצ'ה

    זלנסקי בנאום וירטואלי למועצת הביטחון של האו"ם אמר כי הצבא הרוסי הרג נשים וילדים בבוצ'ה. הוא הוסיף כי רוסיה ביצעה את פשעי המלחמה החמורים ביותר מאז מלחמת העולם השנייה ודחק בומעצת הביטחון להטיל את האחריות המלאה על האשמים. "רוסיה רוצה להפוך את האוקראינים לעבדים דוממים", הוא הוסיף. זלנסקי גם האשים את רוסיה בכך שהיא משתמשת בווטו שלה במועצת הביטחון כ"זכות למות".

  • 17:07/נציג רוסיה לאו"ם: אוקראינה אשמה באסון ההומניטרי בחרקוב

    נציג רוסיה למועצת הביטחון של האו"ם: אוקראינה אשמה באסון ההומניטרי בחרקוב, מנעה מסדרונות הומניטריים.

  • 16:53/נאט"ו: רוסיה תפתח במתקפה חדשה על דונבאס במזרח אוקראינה

    מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר כי רוסיה מתארגנת מחדש ומתכננת בשבועות הקרובים מתקפה חדשה במזרח אוקראינה, באזור דונבאס.

  • 16:53/שבדיה פתחה חקירה ראשונית לגבי פשעי מלחמה אפשריים באוקראינה

    התביעה הכללית בשבדיה פתחה חקירה ראשונית לגבי פשעי מלחמה אפשריים באוקראינה ודחקה בעדים ליצור קשר. המטרה: להבטיח את הראיות מוקדם ככל האפשר.

  • 16:32/בלינקן: "אנו עדים לזוועות שנותרו מאחור בבוצ'ה"

    שר החוץ האמריקאי, אנטוני בלינקן, אמר כי "אנו עדים לזוועות שנותרו מאחור בבוצ'ה", והוסיף כי ארצות הברית עובדת עם מדינות אחרות כדי למתוך בניסיונות של התובע הכללי של אוקראינה בנוגע לחקירת הזוועות בעיר הסמוכה לבירה קייב. לדבריו, הטבח היה קמפיין מכוון של הרוסים.

  • 16:26/פוטין: הלאמה של נכסים רוסיים מחוץ לרוסיה היא "חרב פיפיות"

    הלאמה של נכסים רוסיים מחוץ לרוסיה היא "חרב פיפיות", אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ברומזו כי רוסיה עשויה להגיב בהתאם. הוא אמר את הדברים בתגובה לאמירות של גרמניה כי רגולטור האנרגיה שלה ישתלט על גזפרום גרמאניה, ששייכת לגזפרום הרוסית.

  • 15:48/האיחוד האירופי הטיל חרם על יבוא של פחם רוסי

    האיחוד האירופי הטיל חרם על יבוא של פחם רוסי בשווי 4 מיליארד יורו בשנה, הודיעה נשיאת האיחוד האירופי אורסולה וון דר ליין. האיחוד אסר את הגישה לספינות רוסיות לנמלי ים של האיחוד, למעט ספינות שנושאות מוצרי מזון ואנרגיה. חרם הוטל גם על ארבעה בנקים רוסיים, כולל VTB בנק, ועל יבוא בשווי 5.5 מיליארד יורו של עץ, מלט, מאכלי ים ואלכוהול. וון דר ליין הוסיפה כי האיחוד יפעל לקראת הוספה של סנקציות כולל על יבוא נפט מרוסיה. מנגד, אסר האיחוד יצוא של מוליכים למחצה מתקדמים לרוסיה בשווי 10 מיליארד יורו.

    "הזוועות בבוצ'ה ובאזורים אחרים שביצעו כוחות רוסיים אינן יכולות להיוותר ללא מענה", אמרה וון דר ליין. "חשוב לשמר את הלחץ המקסימלי על פוטין ועל ממשלת רוסיה נקודה קריטית זאת", היא הוסיפה.

  • 15:40/לפחות 165 ילדים באוקראינה נהרגו ו-266 נפצעו

    לפחות 165 ילדים באוקראינה נהרגו ו-266 נפצעו מאז תחילת הפלישה הרוסית, נמסר ממשרד התובע הכללי של אוקראינה. הנתונים לא כוללים קורבנות של הערים שנמצאות בחזית כמו מריופול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully