וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הכריז: "פוטין פושע מלחמה"

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 23:34

נשיא ארה"ב קרא לנהל משפט בינלאומי לחקירת הטבח בבוצ'ה. שרת החוץ הבריטית הכריזה: "נעשה הכול כדי להביא את מבצעי הטבח לדין". גרמניה וצרפת מגרשות עשרות דיפלומטים רוסים

רצח במוטיז'ין, אוקראינה, 4 באפריל 2022. רויטרס, צילום מסך
רצח במוטיז'ין, אוקראינה, 4 באפריל 2022/צילום מסך
  • 23:23/רוסיה: נציג עדויות אמפיריות לכך שהטענות לגבי הטבח בבוצ'ה הן שקר

    נציג רוסיה באו"ם אמר הערב כי ארצו תציג למועצת הביטחון של האו"ם "עדויות אמפיריות" המראות כי הטענות של המערב לגבי הטבח בבוצ'ה הן שקר. מוקדם יותר אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי ארצו תקיים היום מסיבת עיתונאים בניו יורק בעניין הטבח. לברוב התייחס להאשמה של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שנשיא רוסיה פוטין הוא פושע מלחמה, ואמר כי למנהיגי המערב המצהירים דברים ברוח זו "יש בעיות עם המצפון".

  • 22:36/הבית הלבן: רוסיה משנה אסטרטגיה ותפנה את חייליה למזרח אוקראינה

    היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן אמר הערב כי רוסיה מתכננת לפרוש עשרות אלפי חיילים באזור מזרח אוקראינה. לדברי סאליבן, התמונות שהגיעו מהעיירה בוצ'ה הסמוכה לקייב הן טרגיות ומזעזעות. לדבריו, ברור לחלוטין שהאסטרטגיה של פוטין נכשלה, וקייב וערים אחרות במדינה לא עתידות ליפול לידי רוסיה. הוא חזר על קביעת הבית הלבן כי רוסיה ביצעה פשעי מלחמה באוקראינה.

    דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה בעדכון לכתבים כי הנשיא ג'ו ביידן מאמין שהשתתפותה של רוסיה במועצת זכויות האדם של האו"ם היא "מגוחכת", וארצות הברית תעדכן בימים הקרובים איזה צעדים תנקוט כדי להשעותה.

  • 20:37/צרפת וגרמניה יגרשו עשרות דיפלומטים רוסים

    צרפת וגרמניה הודיעו הערב שהן מתכוונות להכריז על מספר רב של דיפלומטים רוסים כגורמים בלתי רצויים ולגרש אותם. שתי המדינות אמרו כי הדיפלומטים המשרתים בשגרירויות רוסיה בצרפת ובגרמניה פועלים נגד האינטרסים הביטחוניים שלהן ובאופן הפוגע בערכיהן. גרמניה אמרה כי היא עתידה לגרש כארבעים דיפלומטים ואילו צרפת אמרה כי בכוונתה לגרש 35 דיפלומטים. רוסיה הודיעה במהלך הערב כי היא תפרסם תגובה להכרזות על הגירוש הצפוי.

  • 18:28/נשיא ארצות הברית ג' ביידן הכריז: "פוטין הוא פושע מלחמה"

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז היום כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא "פושע מלחמה". ביידן אמר כי יש לקיים משפט בינלאומי שבמסגרתו יתבררו פשעי המלחמה שבצעה רוסיה במהלך הפלישה שלה לאוקראינה, ובפרט בעיירה הסמוכה לקייב בוצ'ה. גם שרת החוץ של בריטניה ליז טרוס אמרה כי הצבא הרוסי אחראי לפשעי מלחמה, וכי בריטניה מתכוונת לוודא שמבצעי מעשי הזוועה באוקראינה יועמדו לדין. טרוס הוסיפה כי יש ליזום גל חדש של סנקציות נוקשות כלפי רוסיה. לדבריה, כל עוד חיילים רוסים נמצאים באוקראינה, אין להעלות לדיון כל הקלות בסנקציות נגדה.

  • 13:44

    ראשת הכפר מוטיז'ין בפאתי קייב, בעלה ובנה נרצחו ונקברו בקבר רדוד, כך הודיע היועץ למשרד הפנים האוקראיני. מאז עזבו הכוחות הרוסיים את הערים והכפרים מסביב לבירה קייב בשבוע שעבר, הכוחות האוקראיניים מצאו גופות רבות של אזרחים מוטלות ברחובות הנטושים. לא ברור עדיין מי הרג את המשפחה.

  • 13:14/לברוב על טענות אוקראינה על הטבח בבוצ'ה: "מתקפה מזוייפת, הגופות מבוימות"

    שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי הגרסה של אוקראינה למה שקרה בעיירה בוצ'ה היא "מתקפה מזויפת" שמטרתה לערער את מוסקבה. עוד הוסיף לברוב כי גופות ההרוגים בעיירה "מבוימות", וכי תמונותיהם הופצו על ידי מדינות מערביות ואוקראינה כדי לתמוך במה שהו מכנה "הגרסה הכוזבת של אוקראינה לאירועים"

  • 12:10/רוסיה ביקשה מהאו"ם לחקור ההתגרויות פליליות של רדיקלים אוקראינים בבוצ'ה

    רוסיה חזרה על בקשתה ממועצת הביטחון של האו"ם לכנס פגישה בנושא "ההתגרויות הפליליות של אנשי שירות ורדיקלים אוקראינים בעיירה בוצ'ה". ממשלחת בריטניה לאו"ם, המכהנת בנשיאות המועצה, נמסר כי האום לא יענה לבקשת רוסיה.

  • 11:13/רוסיה: לחקור את "הפרובוקציה אוקראינית" על הטבח בבוצ'ה

    ראש ועדת החקירות של רוסיה, אלכסנדר בסטריקין, הורה על בדיקה רשמית של מה שהוא כינה "פרובוקציה אוקראינית", לאחר שהאשימה אוקראינה את הצבא הרוסי בטבח אזרחים בעיירה בוצ'ה. בסטריקין טען כי אוקראינה הפיצה בכוונה מידע כוזב על כוחות צבא רוסיה.

  • 09:59/מקרון: "יש רמזים ברורים לכך שהרוסים אחראים לפשעי מלחמה"

    נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי נדרשות סנקציות נוספות על רוסיה לאחר שהכוחות הרוסיים הרגו אזרחים בעיר בוצ'ה באוקראינה. מקרון אמר ל"אינטר רדיו" כי "יש רמזים ברורים" לכך שהרוסים אחראים לפשעי מלחמה באוקראינה. הרוסים הכחישו אתמול כי כוחותיהם אחראים למותם של אזרחים בבוצ'ה ואמרו כי אוקראינה ביימה את התמונות בעבור התקשורת המערבית.

  • 07:33/תמונות לוויין מצאו תעלה באורך 14 מטרים בבוצ'ה המשמשת קבר אחים

    תמונות לוויין מאוקראינה הציגו תעלה באורך 45 רגל (13.7 מטרים) שנחפרה בשטחה של כנסייה בעירה בוצ'ה שבאוקראינה, המשמשת כקבר אחים. עיתונאים שביקרו בעיירה הסמוכה לקייב מסרו לרויטרס כי חלקים מקבר האחים היו עדיים פתוחי, ודרכם היה ניתן לראות חלקי גופות.

    אתמול האשימה אוקראינה את רוציה בביצוע רצח עם בעירה בוצ'ה. רוסיה מצידה הכחישה את ההאשמות וכינתה אותן "פרובוקציה אוקראינית"

  • 05:00/זלנסקי בווידאו בטקס פרסי הגראמי: "מה יותר מנוגד למוזיקה? השתיקה של ערים הרוסות"

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הופיע בווידאו בטקס פרסי הגראמי שמתקיים בלאס וגאס שבארצות הברית וביקש תמיכה. "תמכו בנו בכל דרך שתוכלו. מה יותר מנוגד למוזיקה? השתיקה של ערים הרוסות ושל אנשים שנהרגו", אמר זלנסקי.

    "מלאו את הדממה במוזיקה שלכם. מלאו אותה היום, כדי לספר את הסיפור שלנו. תמכו בנו בכל דרך שתוכלו. כל, אבל לא שתיקה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully