וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: המערב ימצא סיבות חדשות להטלת סנקציות על רוסיה, ארה"ב מרוויחה מהמצב

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 22:38

נאט"ו: הכוחות הרוסיים באוקראינה אינם נסוגים אלא מתארגנים מחדש; רוסיה הסכימה לפתיחת מסדרון הומניטרי לעיר הנמל הדרומית מריופול, שבה נצורים עשרות אלפי אזרחים תחת הפצצות רוסיות במשך שבועות

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 18 במרץ 2022. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 18 במרץ 2022/רויטרס
  • 01:10/אוקראינה: "רוסיה מפציצה אזורים שהבטיחה להפסיק לתקוף"

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בנאום טלוויזיוני הלילה כי המשא ומתן עם רוסיה נמשך, אך עד כה הוא כולל רק דיבורים, ללא תוכן קונקרטי. לאחר שרוסיה הבטיחה אתמול להנמיך את הלהבות, היום טענו באוקראינה כי היא ממשיכה להפציץ את אותם אזורים שהיא התחייבה לא להפציץ, ואף הגבירה את התקפותיה עליהם.

  • 21:30/ארה"ב: על רוסיה לכבד את גבולותיה המקוריים של אוקראינה

    ארצות הברית מעוניינת שרוסיה תכבד את גבולותיה של אוקראינה כמו לפני שפלשה למדינה, כך אמר דובר הפנטגון ג'ון קירבי לפוקס ניוז. "אנחנו רוצים שהריבונות של אוקראינה, כל הריבונות שלה, הגבולות שלה כפי שהיו לפני סוף פברואר - יכובדו".

  • 16:39

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין דיבר על הלחימה באוקראינה ואמר כי הסנקציות האמריקאיות תוכננו זמן רב לפני ה"מבצע הצבאי" הרוסי. לדבריו, ארצות הברית תנסה להרוויח מהאי יציבות הגלובלית ולפתור את הבעיות שלה על חשבון מדינות אחרות. פוטין הוסיף כי המערב ינסה למצוא סיבות חדשות להטלת סנקציות נוספות על רוסיה וכי הממשלה והבנק המרכזי הרוסיים צריכים לצפות שהסנקציות הנוכחיות יימשכו בעתיד הנראה לעין.

  • 15:06

    הכוחות הרוסיים באוקראינה אינם נסוגים אלא מתארגנים מחדש, אמר מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג בתגובה להודעה מוסקבה לגבי צמצום הפעילות הצבאית סביב קייב.

  • 09:45

    שיירת אוטובוסים עושה דרכה למריופול בדרום אוקראינה כדי חנסות להגיע לאזרחים הלכודים, אמרה סגנית ראש הממשלה אירינה ורצ'וק. לדבריה, הצלב האדום אישר כי רוסיה הסכימה לפתוח מסדרון הומניטרי לעיר הנצורה שבה עשרות אלפי אזרחים סובלים מהפצצות כבר שבועות. הצלב האדום ינסה לספק סיוע הומניטרי ולהוציא מהעיר אזרחים.

  • 08:55/בריטניה: "ככל הנראה יתקיימו קרבות קשים בפרברי קייב בימים הקרובים"

    המודיעין הצבאי של בריטניה מסר כי ההפגזות והטילים הרוסים ממשיכים בצ'רניהיב למרות הצהרות רוסיות המצביעות על צמצום מכוון של הפעילות הצבאית באזור. בנוסף אמרו כי הכוחות הרוסיים ממשיכים להחזיק בעמדות ממזרח וממערב לקייב למרות נסיגה של מספר מצומצם של יחידות. "ככל הנראה יתקיימו קרבות קשים בפרברי העיר בימים הקרובים".

  • 22:30/הפנטגון: "לא ברור אם השיירה הרוסית לקייב עוד קיימת"

    הפנטגון אמר כי לא ברור אם שיירת כלי הרכב הצבאיים של רוסיה לקייב, שבעבר השתרעה על פני כ-60 ק"מ, קיימת עוד לאחר שלא הצליחה להשלים את משימתה. "אני אפילו לא יודע אם היא עדיין קיימת בשלב זה... הם מעולם לא השלימו את משימתם", אמר דובר הפנטגון ג'ון קירבי.

  • 23:35/בכיר אוקראיני: כוחות רוסיים מתרחקים מקייב ומצ'רנוב

    כוחות רוסיים מתרחקים מקייב ומצ'רנוב - כך אמר בכיר אוקראיני לניו יורק טיימס. זאת, לאחר שראש צוות המשא ומתן של רוסיה אמר בשיחות הפסקת האש כי הצבא הרוסי יצמצם את עוצמת ההתקפות שלו באזורים אלה. עם זאת, אולקסי דנילוב, ראש המועצה לביטחון לאומי של אוקראינה, אמר שהכוחות לא נסוגים, אלא עוברים לחרקוב ולדונייצק שבמזרח המדינה.

  • 19:39/זלנסקי: "שוחחתי עם ביידן על המצב בשדה הקרב ובשולחן המו"מ"

    הנשיא זלנסקי והנשיא ביידן שוחחו במשך כשעה. זלנסקי צייץ כי הם שוחחו על "המצב בשדה הקרב ובשולחן המשא ומתן", זאת לצד "סיוע הגנתי, סנקציות חדשות וסיוע הומניטרי".

  • 16:17/ראש העיר אירפין: בין 300-200 אזרחים נהרגו בעיר

    בין 300-200 אזרחים נהרגו בעיר אירפין, הסמוכה לקייב, מתחילת הפלישה הרוסית ועד שהיא נכבשה מחדש על ידי אוקראינה - כך העריך ראש העיר.

  • 15:42/לפחות שני מיליון ילדים ברחו מהמלחמה באוקראינה

    לפחות שני מיליון ילדים ברחו מהמלחמה באוקראינה - כך אמרו בארגון יוניצ"ף של האו"ם, זאת מתוך 4 מיליון פליטים.

  • 13:28/האו"ם: יותר מ-4 מיליון איש נמלטו מאוקראינה

    סוכנות הפליטים של האו"ם (UNHCR) הודיעה כי 4,019,287 אנשים נמלטו מאוקראינה בעקבות הפלישה הרוסית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully