וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה מוכנה לא להצטרף לנאט"ו ולקיים שיחות על האי קרים

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 18:57

במו"מ עם רוסיה הביעה קייב נכונות לעשות כן בתמורה לערבויות בינלאומיות, שיאפשרו למדינות זרות להתערב אם תותקף. בלינקן: מוסקבה לא מראה רצינות אמיתית

פגישת צוותי המו"מ של רוסיה - אוקריאנה באיסטנבול, טורקיה 29 במרץ 2022. רויטרס
פגישת צוותי המו"מ של רוסיה - אוקריאנה באיסטנבול, טורקיה 29 במרץ 2022/רויטרס
  • 18:21/השיחות בין אוקראינה לרוסיה: קייב תשקול לא להצטרף לנאט"ו בתמורה לערבויות בינלאומיות

    גורמים במשלחת האוקראינית במו"מ מול רוסיה, מסרו כי ההסכם עתידי שמסתמן בין שתי המדינות, יושתת על ערבויות בינלאומיות, שיאפשרו למדינות אחרות להתערב אם אוקראינה תותקף על ידי רוסיה. בתמורה, אוקראינה תתחייב להיות מדינה ניטרלית, ולא לארח על שטחה צבאות זרים, וכן לקיים שיחות על עתידו של חצי האי קרים במשך 15 השנים הבאות.

  • 17:37/בלינקן: לא נראה שרוסיה רצינית בנוגע למאמצי השלום מול אוקראינה

    שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן אמר כי רוסיה לא מראה סימנים של רצינות בנוגע למאמצי השלום מול אוקראינה, אליה פלשה.

  • 14:21

    סבב השיחות הנוסף בין אוקראינה לרוסיה בעיר איסטנבול הסתיים ללא תוצאות. בשיחות נכח גם האוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ', המשמש כ"מתווך" בעבור הרוסים. רוסיה הודיעה כי תגבש מנגנון פרקטי בעבור חברות זרות כדי שיוכלו לשלם עבור גז ברובלים. "איש לא יספק גז בחינם. זה בלתי אפשרי, ואפשר לשלם עליו רק ברובלים", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב.

  • 10:57

    השיחות בין אוקראינה לרוסיה החלו באיסטנבול "ללא לחיצת יד", דיווחה הטלוויזיה האוקראינית.

  • 10:15

    סבב נוסף של שיחות בין אוקראינה לרוסיה צפוי להתחיל באיסטנבול בעוד הלחימה בשטח נמשכת כששני הצדדים נאבקים על שליטה בעיר במזרח אוקראינה ועל פרבר של הבירה קייב.
    הכוחות האוקראינים השתלטו בחזרה על אירפין, מצפון מערב לקייב, אמר אמש נשיא אוקראינה וולודומיר זלזנסקי.

    "אנחנו עדיין חייבים להילחם, עלינו להחזיק מעמד", הוא אמר בנאומו הלילי בווידאו. "אסור לנו לבטא את רגשותינו כעת. אסור לנו להעלות את הציפיות כדי שלא נישחק", הוא הוסיף.

    לקראת השיחות באיסטנבול, הנשיא האוקראיני אמר כי המדינה שלו מוכנה להכריז על נייטרליות, כפי שמוסקבה דרשה, מה שעשוי להשפיע באופן חיובי על המשא ומתן.

    נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר הבוקר כי הקדמות בשיחות בין מנהלי המשא ומתן עשוי לסלול את הדרך לפגישה בין מנהיגי רוסיה ואוקראינה. הוא הוסעיף כי הגיע הזמן שהשיחות יולידו תוצאות קונקרטיות וקרא להפסקת אש מיידית. "הפסקת הטרגדיה היא האחריות של שני הצדדים".

  • 06:22/דיווח באוקראינה: חברת תקשורת מקומית ספגה מתקפת סייבר גדולה

    שירות התקשורת המיוחד של אוקראינה דיווח כי חברת הטלפון והאינטרנט של אוקראינה, Ukrtelecom, ספגה מתקפת סייבר גדולה. הסוכנות אמרה שהכוחות הרוסיים אחראים. החברה, היא ספקית האינטרנט הגדולה במדינה מבחינת כיסוי גיאוגרפי, ושנייה אחרי Kyivstar מבחינת מספר הלקוחות.

    הספק צמצם את השירות לרוב המשתמשים הפרטיים והלקוחות העסקיים במהלך המתקפה על מנת שתוכל להמשיך לספק אותו לצבא אוקראינה, שירות האבטחה הטכני והמודיעין של אוקראינה.

    NetBlocks, מוניטור אינטרנט עולמי עצמאי, דיווח כי מדובר במתקפה החמורה ביותר על הספק מאז פלשת רוסיה לאוקראינה בחודש שעבר. עוד דווח כי עברו כמה שעות עד שהחברה הצליחה לעצור את המתקפה ולהחזיר את השירותים הרגילים לכל הלקוחות.

  • 03:04/בריטניה: רוסיה פרסה שכירי חרב במזרח אוקראינה

    משרד ההגנה של בריטניה אמר כי רוסיה פרסה שכירי חרב מקבוצת וגנר הידועה לשמצה במזרח אוקראינה. בעדכון המבצעי האחרון שלו, המשרד מסר כי הקבוצה צפויה לפרוס יותר מ-1,000 איש - כולל מנהיגים בכירים של הקבוצה - כדי "לבצע פעולות קרביות" באוקראינה.

    "בשל אבדות כבדות ופלישה שנעצרה ברובה, רוסיה נאלצה ככל הנראה לתעדף מחדש את אנשי וגנר לאוקראינה על חשבון הפעולות באפריקה ובסוריה", הוסיף המשרד.

  • 01:47/אוקראינה: 1,099 בני אדם פונו מהמדינה דרך מסדרונות הומניטריים

    סגן ראש לשכת נשיא אוקראינה אמר כי 1,099 בני אדם פונו מהמדינה דרך מסדרונות הומניטריים ביממה האחרונה. כמו כן, נמסר כי מתוך המפונים, 586 עזבו את העיר מריופול במכונית ו-513 פונו באוטובוס באזור לוגנסק.

  • 01:45/רוסיה: נשתמש בנשק גרעיני רק במקרה של "איום על קיום ארצנו"

    דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי רוסיה תשתמש בנשק גרעיני רק במקרה של "איום על קיומה" של ארצו - ולא כתוצאה מהסכסוך הנוכחי עם אוקראינה. "אבל כל תוצאה של המבצע (באוקראינה), כמובן, אינה סיבה לשימוש בנשק גרעיני", אמר פסקוב. "יש לנו תפיסה ביטחונית שקובעת בצורה מאוד ברורה שרק כשיש איום על קיומה של המדינה, במדינה שלנו, אנחנו יכולים להשתמש ובפועל נשתמש בנשק גרעיני כדי לחסל את האיום על קיומה של המדינה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully