וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: אם רוסיה תשתמש בנשק כימי - נגיב בהתאם

נשיא אוקראינה דרש להכריז על מדינתו כחברה מן המניין באיחוד האירופי. האו"ם: מחצית מהילדים באוקראינה נעקרו מבתיהם מאז תחילת המלחמה. האוקראינים טוענים שהשמידו אוניית נחיתה של רוסיה

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך נאומו ספסגה המיוחדת של נאט"ו 24 במרץ 2022. רויטרס
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך נאומו ספסגה המיוחדת של נאט"ו 24 במרץ 2022/רויטרס
  • 18:39/ראש ממשלת פולין: המלחמה באוקראינה - טבח, צריך "למחוץ" את רוסיה בסנקציות

    ראש ממשלת פולין, מתאוש מורבייצקי, אמר כי האיחוד האירופי צריך "למחוץ" את רוסיה בסנקציות בעקבות המלחמה באוקראינה, שלדבריו הפכה ל"טבח". "רוסיה מנסה להקים מחדש את אימפריית הרשע", אמר מורבייצקי בהתייחסו לברית המועצות.

  • 21:21/בלינקן ידון בתפקיד ישראל כמתווכת בין רוסיה לאוקראינה בביקורו

    מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ידון בתפקידה של ישראל כמתווכת בין רוסיה לאוקראינה במהלך ביקורו בישראל בסוף השבוע. ממלאת מקום מזכיר המדינה לענייני המזרח התיכון, יעל למפרט, הזהירה בשיחה עם כתבים כי הסכסוך של רוסיה באוקראינה רק ימשיך להעלות את מחיר המצרכים הבסיסיים במזרח התיכון ובאזור צפון אפריקה ככל שמחירי החיטה יעלו.

  • 20:35/הנציבות האירופית: רוסיה לא תסחט את אירופה במשאבי האנרגיה שלה

    נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין אמרה כי רוסיה אינה יכולה לסחוט את אירופה במשאבי האנרגיה שלה ולא תורשה לעקוף את הסנקציות על ידי דרישת כסף למשלוחי הנפט והגז שלה. "זו תהיה החלטה חד-צדדית והפרה ברורה של החוזה", אמר פון דר ליין על דרישת רוסיה לקבל תשלום ברובלים. "זה יהיה ניסיון לעקוף את הסנקציות. לא נאפשר לעקוף את הסנקציות שלנו. הזמן שבו ניתן להשתמש באנרגיה כדי לסחוט אותנו נגמר".

  • 19:45/ביידן: אם רוסיה תשתמש בנשק כימי - נגיב בהתאם

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר שאם רוסיה תשתמש בנשק כימי - ארצות הברית תגיב בהתאם. "נגיב אם הוא ישתמש בזה. אופי התגובה יהיה תלוי באופי השימוש", אמר.

  • 19:18/מקרון: מאמין שסין רוצה לעשות הכל כדי לעצור את המלחמה

    נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי הוא מאמין שסין עדיין רוצה לעשות הכל כדי לעצור את המלחמה באוקראינה ולהימנע מצעדים שיסלימו את המצב. "סין, כחברה במועצת הביטחון של האו"ם וככוח גדול, לא יכולה לעשות דבר מלבד להיות כוח של תיווך ומתינות ולעזור לנו לשכנע את רוסיה לעצור את המלחמה הזו", אמר מקרון. "אני רוצה להאמין שסין תהיה עקבית עם חזון הריבונות הטריטוריאלית שלה ותמשיך לחתור לעצירת המלחמה הזו, ואני רוצה להאמין שסין לא תשתתף בשום צורה של הסלמה".

  • 23:05/ישראל הצביעה באו"ם בעד גינוי התקיפה הרוסית באוקראינה

    בהצבעה שהתקיימה בשעות האחרונות בעצרת האו"ם בניו יורק, שישבנה ישראל, יחד עם 89 מדינות, החלטה אשר מביעה דאגה רבה מהמשבר ההומניטרי המתפתח באוקראינה בעקבות המתקפה הרוסית נגדה. ההחלטה שזכתה לתמיכת 140 מדינות מגנה את ההתקפה הרוסית, וקוראת להפסקת הפגיעה באזרחים, הפסקת האלימות וחזרה לשולחן המו"מ במטרה למצוא פתרון דיפלומטי למשבר. כמו כן, מביעה ההחלטה דאגה רבה מהמשבר ההומניטרי המתהווה במדינה וקוראת למשלוח סיוע הומניטרי ע"י מדינות העולם.

    בהתאם לעמדה זו, מעבירה ישראל לאוקראינה סיוע הומניטרי נרחב. רק השבוע נפרס באוקראינה ביה"ח שדה ישראלי, שכבר מטפל במאות אזרחים. עוד בשבוע הראשון למלחמה שלחה ישראל סיוע הומניטרי חסר תקדים בהיקף של 100 טון ציוד. בנוסף, מועבר ציוד חורף לפליטים בגבולות מדינות המעטפת. הסיוע מועבר בהתאם לצרכים ורשימות הציוד שביקשו האוקראינים.

  • 15:22/ארה"ב תכריז על סנקציות חדשות נגד יותר מ-300 חברי פרלמנט ברוסיה

    ארצות הברית תכריז היום על סנקציות חדשות נגד יותר מ-300 חברי הפרלמנט הרוסי ויותר מ-40 חברות ביטחוניות רוסיות - כך אמר בכיר בממשל האמריקני. הוא הוסיף כי האיחוד האירופי וה-G7 יכריזו על צעדים שימנעו עקיפת הסנקציות.

  • 13:43/הקרמלין: ג'ונסון הוא המנהיג האנטי-רוסי הפעיל ביותר

    דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הוא המנהיג "האנטי-רוסי" הפעיל ביותר, אך שגישתה של לונדון תוביל למבוי סתום.

  • 13:37/זלנסקי ביקש מנאט"ו תמיכה צבאית נוספת נגד רוסיה

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פנה היום למנהיגי ברית נאט"ו בבקשה לקבלת תמיכה צבאית נוספת במדינתו, הכוללת אספקת ציוד צבאי. בנוסף הזהיר כי בשלב הבא תתמקד רוסיה בלחימה במדינות נוספת במזרח אירופה, בהן פולין.

  • 12:35/זלנסקי: אוקראינה ראויה להיות חברה מלאה באיחוד האירופי

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי מדינתו נלחמת למען הביטחון של אירופה כולה, וצריכה להיות חברה מלאה באיחוד האירופי. "הראינו שאנו ראויים להיות חברים מן המניין באיחוד האירופי", אמר זלנסקי בנאום בפני הפרלמנט של שבדיה.

  • 12:03/הקרמלין: המיליארדר אברמוביץ' מילא תפקיד בשיחות השלום עם אוקראינה

    המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ' מילא תפקיד בשלב מוקדם של שיחות השלום בין רוסיה לאוקראינה - כך מסר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. "הוא אכן לקח חלק בשלב הראשוני, אך עכשיו המו"מ מתנהל בין שתי הקבוצות, של הרוסים ושל האוקראינים", אמר הדובר. על אברמוביץ' הוטלו סנקציות במסגרת העיצומים האישיים שהטילו מדינות המערב על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואוליגרכים רוסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully