וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילבר מעיד בתיק 4000: "נתניהו סימן לי עם היד לבדוק אם אני יכול למתן את המחירים"

עודכן לאחרונה: 23.3.2022 / 15:15

פילבר, ששימש בתקופה הרלוונטית לאישומים מנכ"ל משרד התקשורת תחת נתניהו, הוא עד המדינה השני במשפט. בתחילת עדותו סיפר: "נתניהו הוא מושא הערצתי, אוהב אותו גם היום"

דיון תיקי האלפים | מומו פילבר - נתנהו.. המחוזי, ירושלים 23 במרץ 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
דיון תיקי האלפים | מומו פילבר - נתנהו.. המחוזי, ירושלים 23 במרץ 2022/פלאש 90
  • 14:17/פילבר נסער: "בסוף חירבנתי את החיים שלי, רציתי לעשות טוב למדינה"

    התובעת תירוש שאלה את פילבר עד כמה הייתה לו את היכולת לסרב לבזק לאישור עסקת המיזוג ואמר כי "זה כמו זוג נשוי, אפשר לריב ולהתווכח אבל לא להתגרש, וזה מה שהיה לי מולם. התחושה שלי הייתה שיש להם כוח עודף עליי".

    בהמשך, הסביר כי דבריו בחקירתו, לפי היה "כבול", התייחסו לרגעים מסוימים, אך לא באופן קבוע. "במחצית השנייה של 2016 היו לחצים מכל הכיוונים. עשיתי כריכה בין הטלפוניה, הימרתי על כל הקופה, הרגשתי שאני עם הגב לקיר", סיפר פילבר. "היה אירוע שבו ניסו לכפות עליי לא לתקן סעיף בחוק ההסדרים. בסוף אני ריאליסט, אין לי קלפים, כדור אחד בקנה". לאחר מכן, אמר כשהוא נסער: "בסוף זה החיים שלי, שחירבנתי אותם. רציתי לעשות טוב למדינת ישראל".

  • 15:13/התובעת: פילבר היה חופשי להגיד את דבריו ואז וגם היום

    לאורך החקירה, הסנגורים קראו מעת לעת לעבר התובעת תירוש נגד ה"ריענון" שהיא עורכת לפילבר. עו"ד תירוש דחתה את הטענות. "אני מוחה נגד האמירות שאנחנו מבהילים אותו, העד היה חופשי להגיד את דבריו אז וגם היום", אמרה.

  • 13:43/פילבר: אחרי תחילת הבדיקה במשרד המשפטים ניתקתי קשר עם נתניהו

    התובעת תירוש שאלה את פילבר "עד כמה שיתפת גורמים מחוץ למשרד על הפנייה ועל המפגש עם מר נתניהו", וזה השיב כי נמנע מכך. "מבחינתי, בידיעה שלי מהרגע שנכנסתי לתפקיד, אני חי בעולם סטרילי. לא אמרתי לאף אחד על הפגישה... אחרי שנפתחה בדיקה במשרד המשפטים ובירור ניגוד עניינים התחלתי לבדוק את העניין ברצינות, וניתקתי קשר עם נתניהו".

  • 12:40/הסנגורים: התביעה מאיימת על פילבר; השופטים דחו את הטענה

    ‏לאחר שהתובעת תירוש לחצה, פילבר אישר את דבריו בחקירה, לפיהם ידע שנתניהו רצה לעזור לאלוביץ'. הסנגורים טענו כי התובעת מאיימת על פילבר, אך השופטת פרידמן-פלדמן דחתה את ההתנגדות. "לא היה פה איום". בסופו של דבר, פילבר לא הוכרז כעד עוין.

  • 11:38/פילבר נמנע מלחזור על דברים שאמר בחקירה; התובעת: "הוא סותר את ההודאות שנתן"

    למורת רוחה של התובעת, פילבר ניסה להתחמק מלחזור על דברים שאמר בחקירה בנוגע לפגישת הכורסאות וההסברים שנתן לבקשות נתניהו. "נורא קשה לי לדייק עם מה שאמרתי לפני 6 שנים", אמר.

    "אני חושבת שיש סתירה בין מה שהוא אומר על דוכן העדים לבין ההודאות שהוא נתן אצלנו", אמרה תירוש. עו''ד ז'ק חן מתנגד: "היא פשוט מכתיבה לו דברים להגיד".

    במהלך עדותו יצא פילבר לבקשת עורכי הדין מהאולם מספר פעמים. על פגישת הכורסאות הוא העיד בקול רועד.

  • 11:32/פילבר: יש איזו ברית מאחורי הגב שלי בין נתניהו ואלוביץ' מבלי ידיעתי

    התובעת תירוש הציגה חלק בחקירה בו נשאל פילבר על ידי החוקר האם ההנחיות של נתניהו נאמרו לבקשת אלוביץ' או מעניין מקצועי, "זה תלוי פרסונה ולא תלוי נושא" - ופילבר משיב שלטעמו מדובר בתלוי פרסונה.

    "יש איזו ברית מאחורי הגב שלי בין שני הג'נטלמנים האלה מבלי ידיעתי, והרבה מהחקירות שלי מתייחסות לעניין הזה", אמר פילבר. "כשראש הממשלה אומר לי שאלוביץ' פנה אליו, אני מבין מזה שאכפת לו ואני צריך לטפל בזה. הרבה פעמים אמרתי בחקירה, יש פה 50 גוונים של אפור. אני פעלתי לפי המצפן הפנימי שלי כדי לקדם את ענף התקשורת וצריך לקחת את הדברים בקונטקסט הזה".

  • 11:09/פילבר: נתניהו סימן לי עם היד לבדוק אם אני יכול למתן את המחירים

    עד המדינה העיד על פגישת "ההנחיה" שמכונה גם "שיחת הכורסאות", שעומדת במרכז עדותו, וסיפר כי "‏נתניהו אמר לי: 'אלוביץ' פנה אליי ואמר לי שיש בעיות במשרד, חברת ייעוץ שקבעה שעשתה טעות, קבעה מחירים לא נכונים, תבדוק את זה, אל תעצור את התחרות'. תראה אם אתה יכול למתן את המחירים, הוא סימן בעזרת תנועה עם היד. אמר שיש סוגיה עם הטלפוניה, גם מסוגיית המיזוג של בזק-יס, אמרנו שלום ויצאתי".

    תירוש: האם נתניהו התייחס בשיחה לדדליין?

    פילבר: נתניהו לא התייחס ללוחות זמנים. אלא הבין שמדובר בסוגיה שעל סדר היום בין רשימת סוגיות שהיו רשומות לו על פתקה.

    תירוש: עד כמה מהדברים שהוא (נתניהו בפגישת הכורסאות) מבקש מבוססים על עניין מקצועי?

    פילבר: אין לי מושג. זה יכול לבוא כי מישהו ביקש ממנו וזה יכול כי זה עניין אותו מקצועית.

  • 11:00/פילבר על עסקת בזק-יס: "הבנתי שזאת המדיניות של השר"

    פילבר הסביר על דוכן העדים את מעורבותו בנושא עסקת בזק-יס. "ממה שהבנתי זו המדיניות של השר ואנחנו מקדמים את זה. ברגר (מנכ"ל משרד התקשורת שקדם לפילבר ופוטר על ידי נתניהו) לא נתן לי דדליין, אבל הבנתי שהזמן הולך ואוזל. עוד לא הבנתי באותה נקודה בדיוק, אבל היה מקובל במשרד שחברות שתלויות ברגולציה זקוקות לאישורים מאיתנו... זה היה נשמע הכי הגיוני. חברה זקוקה לאישור ואתה צריך לעמוד בזמנים", אמר.

  • 10:21/פילבר: ידעתי שאני הולך לקבל תפקיד שאני לא יודע אם אצא ממנו חי

    פילבר התייחס ללחץ שהיה כרוך בתפקידו ואמר: "ידעתי שאני הולך לקבל תפקיד שאני לא יודע אם אצא ממנו חי, להזיז את הגבינה לכוחות הכי חזקים בישראל. הבחירות היו פוסט טראומה. התקשורת הישראלית לא מדווחת על הדמוקרטיה אלא שחקן פעיל בה".

  • 10:15/פילבר: אני וחפץ לא היינו אנשי אמון, הוא פוטנציאל נזק

    התובעת תירוש הקריאה התכתבות בין פילבר עם ניר חפץ אחרי המינוי שלו לתפקיד.

    חפץ: "הבוס הודיע לכל הלשכה ולאנשיו במשרד התקשורת. אתה נכנס לתפקיד"
    פילבר: תודה בראש ובראשונה לך על הרעיון וכמובן לו ולגברת על האמון"

    ‏פילבר תקף על דוכן העדים את חפץ בתגובה להתכתבות. "על סמס הנימוסין הזה הואשמתי על ידי המדינה על קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עניתי מתוך נימוס אמריקאי. אני וחפץ לא היינו חברים, לא אנשי אמון, הוא פוטנציאל נזק, לא הסתמכתי עליו, כשהוא רוצה לחתוך קופון... הוא מערבב".

  • 10:03/פילבר: "באף אחת מהחקירות שלי לא אמרתי מילה אחת של שקר"

    פילבר נשאל אם היה מודע לשיח בין השר לשעבר גלעד ארדן לבין רה"מ לשעבר נתניהו בעניין חברת בזק, והשיב כי "לא ידעתי על זה באותו זמן, התוודעתי לכך במהלך מפגש עם ארדן בכנסת במסגרת דיון בכנסת סביב הקמת התאגיד. באף אחת מהחקירות שלי לא אמרתי מילה אחת של שקר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully