וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה לא הגיעו להבנות, חצי מאוכלוסיית קייב נמלטה

השיחות בין לברוב למקבילו האוקראיני בטורקיה הסתיימו ללא תוצאות. שולץ ומקרון קראו לפוטין להגיע להפסקת אש מידית. רוסיה: השתלטנו על חלקים ממריופול

צוותי חרום מפנים יולדת פצועה מבית החולים במריופול, 9 במרץ, 2022. AP
צוותי חרום מפנים יולדת פצועה מבית החולים במריופול, 9 במרץ, 2022/AP
  • 15:00/ראש עיריית קייב: מחצית מהאוכלוסייה עזבה את העיר

  • 21:10/רוסיה: "נאפשר פינוי אוקראינים לרוסיה בכל יום בשעה 10:00"

    משרד ההגנה הרוסי אמר כי יפתח מסדרונות הומניטריים לפינוי אוקראינים לרוסיה בכל יום בשעה 10:00 בבוקר לפי שעון מוסקבה - כך הודיעה סוכנות הידיעות אינטרפקס. ממשלת אוקראינה דחתה קודם לכן הצעה דומה מרוסיה, וביקשה שיתאפשר פינוי פליטים בתוך אוקראינה. שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, כינה ההצעות הרוסיות ליצור מסדרונות הומניטריים מאוקראינה לרוסיה "אבסורדיות".

  • 20:36/400 אלף אוקראינים התפנו עד כה מאזורי קרב

    שר הפנים של אוקראינה אומר כי למעלה מ-400 אלף אנשים התפנו עד כה מאזורי קרב פעילים.

  • 18:45/למעלה מ-12 אלף פונו היום מהעיר סומי שבאוקראינה

    שירות החירום של אוקראינה הודיעו כי יותר מ-12 אלף בני אדם פונו מאזור העיר סומי ביום חמישי.

  • 18:27/רוסיה: "לא תקפנו את בית החולים לילדים במוריפול, זו פרובוקציה"

    משרד ההגנה הרוסי מסר היום כי רוסיה לא תקפה אוויריות בית חולים לילדים באזור מריופול שבאוקראינה. עוד הוסיף משרד ההגנה כי התקיפה לכאורה בבית החולים היא "פרובוקציה". מוקדם יותר היום הודיע נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי שלושה בני אדם, בהם ילד, נהרגו בהתקפה אווירית על בית חולים ליולדות וילדים במריופול.

  • 16:18/פוטין: "המערב מרמה את האוכלוסיה שלו, הסנקציות על רוסיה אינן לגיטימיות"

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי המערב מרמה את האוכלוסיה שלו, וכי הסנקציות על רוסיה אינן לגיטימיות. כמו כן, התייחס פוטין לחרם שמבצעת ארצות הברית על נפט רוסי, ציין כי האינפלציה בארצות הברית עולה ואמר כי "המערב מנסה להאשים את רוסיה בטעויות שלו". בנוסף, אמר הנשיא כי רוסיה תעמוד בהתחיבויות שלה בנושא אנרגיה עם מדינות המערב ה"לא ידידידותיות", והוסיף כי "זה מפתיע שאנחנו עושים את זה".

  • 21:58/ארה"ב: התכנית של פוטין כשלה, לכן הוא מנסה לשבור את רוחם של האוקראינים

    משרד החוץ האמריקני קרא לממשלת רוסיה לאפשר לאזרחים לצאת בבטחה מערים באוקראינה הנצורות על ידי כוחות רוסיים, והוסיפה כי הכוחות מקיפים כעת ערים מרובות לאחר שהרסו חלק ניכר מהתשתיות הקריטיות. "התוכנית הצבאית של פוטין לכבוש במהירות את אוקראינה, נכשלה. לכן הוא מנסה לשבור את רוחם של תושבי אוקראינה, דבר שהוא לא יוכל לעשות", אמר דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס לכתבים.

  • 14:50/מקרון ושולץ שוחחו עם פוטין ודרשו הפסקת אש מידית

    קנצלר גרמניה אולף שולץ ונשיא צרפת עמנואל מקרון דרשו מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין להגיע להפסקת אש מידית באוקראינה - כך אמר גורם בממשלת גרמניה. לפי הגורם, השניים אמרו בשיחת טלפון עם פוטין כי המלחמה באוקראינה צריכה להיפתר דרך השיחות בין קייב למוסקבה. השלושה הסכימו להישאר בקשר.

  • 12:16/שר החוץ של אוקראינה בתום הפגישה עם לברוב: "לא ניכנע"

    שר החוץ של אוקראינה דימיטרו קוליבה אמר בתום פגישתו עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב כי הפגישה "לא הייתה קלה". הוא הוסיף כי שתי המדינות לא התקדמו לקראת הסכם על הפסקת אש ואמר כי הדרישות של מוסקבה כמוהן ככניעה. "אני אחזור ואומר שלא נכנענו, אנחנו לא נכנעים ולא ניכנע", אמר קוליבה. לברוב מצדו אמר כי נראה שאוקראינה רוצה לקיים פגישות רק לשם הפגישות.

  • 11:21/בריטניה הטילה סנקציות על 7 אוליגרכים רוסים, בהם רומן אברמוביץ'

  • 10:55/שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה נפגשים בטורקיה

    שרי החוץ של רוסיה ושל אוקראינה נפגשים בטורקיה, בשיחות בדרג הגבוה ביותר בין שתי המדינות מאז פרוץ המלחמה. השניים נפגשים באנטליה, ובטורקיה מקווים לפריצת דרך במשא ומתן אף שבקייב הנמיכו ציפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully