וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד נתניהו וגנץ: ויתרתי על רוטציה, אנחנו בדרך לבחירות

כתבי וואלה! NEWS

20.11.2019 / 14:57

יו"ר ישראל ביתנו אמר כי הוא עשה "כל מאמץ" להקים ממשלת אחדות והאשים את שני הצדדים. יהדות התורה: "ליברמן מתחיל בקמפיין אנטישמי מובהק". נתניהו וגנץ במתקפות הדדיות

יו"ר ישראל ביתנו, אבידור ליברמן במהלך ישיבת סיעת ישראל ביתנו 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
יו"ר ישראל ביתנו, אבידור ליברמן במהלך ישיבת סיעת ישראל ביתנו 18 בנובמבר 2019/ראובן קסטרו
  • 14:43/גפני על ליברמן: "האיש הזה אנטישמי ממש, מי אתה? אפס?"

    ח"כ משה גפני אמר בישיבת הסיעה של יהדות התורה כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן "כשל לחלוטין בכל התקופה האחרונה, הוא הוביל את מדינת ישראל לבחירות ראשונות שניות ועכשיו שלישיות. הנזק שהוא גורם למדינה, אנחנו לא זוכרים אנטישמיות כזו גדולה בכנסת ישראל". הוא הוסיף כי "האיש הזה פשוט אנטישמי ממש. מה הוא רוצה מילדים חרדים? מה הוא רוצה מלימוד תורה? מי אתה? אפס".

    לדברי גפני, במפלגה יעשו כל מאמץ למנוע בחירות. "אנחנו נדבר עם נתניהו אולי גם עם אחרים", אמר. "לא מצאת מאז קום ההיסטוריה אצלנו משפט גזעני שהוא נגד ערביי ישראל או מיעוט אתני במדינת ישראל. זה גם חיוב של התורה - ואהבת את הגר. האנטישמי ליברמן לא יודע מהחיים שלו".

  • 14:43/ח"כ מקלב: ליברמן מסית ורומס את ציבור החרדים

    ח"כ אורי מקלב באמר בישיבת הסיעה של יהדות התורה כי ליברמן עורך הסתה פרועה ורומס את כל החרדים בארץ. "הבעיה כעת אינה הציבור החרדי, האם הכל הסתדר בין גנץ לנתניהו שמגעים להאשים את הציבור החרדי? - ישראל ביתנו הם מפלגה מושחתת אשר חבריה נמצאים בהליכים משפטיים ומדברים על הציבור החרדי מבלי להביט במראה על עצמם". 

  • 14:35/ח"כ אייכלר על ליברמן: "מתבייש שיליד קישינב שבה היו פוגרומים אמר את זה"

    ח"כ ישראל אייכלר האשים את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ב"גיוס רגשות אנטישמיים כדי לכסות על הכישלון שלו" בישיבת סיעת יהדות התורה. "הפוגרומים הראשונים היו בקישינב. אני מתבייש שיליד קישינב אמר את הדברים הללו. הציבור הישראלי לא אוהב אנטישמיות, החברה הישראלית כולה ונשיא המדינה וראשי הממשלה וגנץ צריכים לגנות את השיח האנטישמי שהוא מכניס לבחירות", אמר אייכלר.

  • 14:31/סגן השר ליצמן נגד ליברמן: "מתחיל בקמפיין אנטישמי מובהק"

    ראשי יהדות התורה תקפו את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה. סגן השר יעקב ליצמן אמר כי "ליברמן מתחיל את הבחירות בקמפיין אנטישמי מובהק". לדבריו, "היינו עדים היום למופע אימים מביש ומכוער שהנפיק איווט ליברמן רצוף בשקרים, מלא בורות ושנאה, שלא היתה מביישת את גדולי שונאי הדת ומסורת ישראל מכל הזמנים. לצערי ניתן לומר שהאנטישמיות התגלתה היום מחדש".

  • 14:06/ח"כ מיכאלי: "זה הרגע לשתף פעולה ולהקים ממשלה בניכוי נתניהו"

    ח"כ מרב מיכאלי (העבודה-גשר) תקפה את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, על דבריו נגד "קואליציה אנטי-ציונית של חרדים וערבים". מיכאלי צייצה בטוויטר כי "‏ליברמן משדרג את הקונספט של נתניהו ל'ניכוי ערבים וחרדים'. ערבים וחרדים הם חלק מהחברה הישראלית. עתידה של מדינת ישראל תלוי בהשתלבות אמיתית שלהן בחברה. מנהיגי שתי החברות האלה צריכים להבין שזה הרגע בשבילן לשתף פעולה עם הכוחות הליברליים ולהקים ממשלה בניכוי נתניהו".

  • 13:30/ליברמן: "כרגע נראה שאנחנו בדרך לעוד מערכת בחירות"

    יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי הוא דיבר גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם עם יו"ר כחול לבן בני גנץ על מתווה הנבצרות. לדבריו, "בסופו של דבר לא שמעתי מבני גנץ שהוא מקבל את מתווה הנשיא.". הוא הוסיף כי "לא היו פערים מהותיים אלא בעיקר פרסונליים. כרגע נראה שאנחנו בדרך לעוד מערכת בחירות".

  • 13:26/ליברמן: "לא נצטרף לממשלת מיעוט, זו תהיה ממשלת הישרדות"

    יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שלל את האפשרות שיצטרף לממשלה צרה או לממשלת מיעוט. "לא משנה איזו ממשלה תקום מהסוג הזה, היא לא תוכל לתפקד. זו תהיה ממשלת הישרדות", אמר ליברמן. הוא הוסיף כי "אולי כדאי לוותר" על 21 הימים שייפתחו עם סיום המנדט של יו"ר כחול לבן בני גנץ, שבמהלכם כל אחד יכול לנסות להרכיב ממשלה עם הגשת 61 חתימות של ח"כים לנשיא. "קיבלנו הצעות מרחיקות לכת מכולם. יכולנו לקבל הרבה מאוד תיקים, ועדות ותקציבים זה פשוט לא נכון מבחינתנו ולא מבחינת מדינת ישראל".

  • 13:20/ליברמן: יש לקבוע בחירה ישירה ואמנה משותפת בנושא דת ומדינה

    יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי יש שני דברים קריטיים שצריכים להתבצע - אמנה משותפת לכל המפלגות הציוניות בנושא דת ומדינה ובחירה ישירה לראשות הממשלה בשביל היציבות השלטונית. "אי אפשר שבכל פעם החרדים משחקים בין שתי המפלגות הגדולות וסוחטים את שני הצדדים", הסביר ליברמן בהצהרה מיוחדת. לדבריו, "שני הדברים האלה - אמנה בנושא דת ומדינה ותיקונים לחוק הבחירה הישירה, יהפכו למדינה נורמלית שמאפשרת לממשלה ומוסדות המדינה לתפקד". ליברמן אמר כי יש לבצע תיקונים לחוק הבחירה הישירה, אך לא בבחירות הקרובות. הוא הוסיף שבכוונתו לחוקק חוק חובת הצבעה כבר בבחירות הבאות, "כי אין טעם לעשות יום חופש אם חלק ניכר מהמצביעים לא יבואו".

  • 13:13/ליברמן: מבחינתי - גם נתניהו וגם גנץ אשמים

    יו"ר ישראל ביתנו אמר כי גם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם יו"ר כחול לבן בני גנץ אשמים בכישלון המאמצים להקמת ממשלת אחדות. "היה משחק האשמות מרשים מצד שני הצדדים, אבל לא הייתה נכונות לקבל החלטות קשות ודרמטיות", אמר ליברמן בהצהרה מיוחדת. "ולכן, גם נתניהו שבכל דרך ניסה למשוך זמן ולמרוח וקודם כל לשמור על הגוש, וגם גנץ שלא קיבל את מתווה הנשיא. בחלק גדול מהזמן גם כחול לבן שיחקו משחק כפול ושמרו על ערוצים עם החרדים עם הצעות מרחיקות לכת. מבחינתי שניהם אשמים".

  • 13:10/ליברמן: הציעו לי רוטציה, אבל אנחנו לא מוכרים עקרונות בשביל כיסאות

    יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי "הפיתויים ששמו בפנינו גדולים מאוד - ממלא מקום ראש הממשלה, רוטציה. חצי המלכות ועוד עשרה אחוז". בהצהרה שמסר לתקשורת הוא אמר כי הוא עשה "כל מאמץ" להגיע לממשלת אחדות ליברלית וכי "המניה שלנו בשיא - אבל אנחנו לא מוכרים עקרונות בשביל כסאות גם אם זה הכיסא הכי מרופד בכיתה".

  • 12:50/עודה לנשיא: "נעשה הכל כדי למנוע מנתניהו להקים את הממשלה הבאה"

    יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי "נעשה הכל כדי למנוע מנתניהו להקים את הממשלה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully